נתנאל מלאכי הוא ילד חייכן וחביב, אף שיש לו סיבות להיות עצוב. הוא רק בן 5 וכבר הספיק לעבור שלושה צנתורים וניתוח להשתלת קוצב לב. עכשיו הוא זקוק להשתלה דחופה של מסתם, ומשפחתו פונה לציבור שיסייע במימון הניתוח היקר, שבישראל אי אפשר לבצעו. "אנחנו פונים לציבור הרחב בבקשה לתרום בדחיפות כי כבר אין ברירה אחרת", אומרת יעל הלר, מתאמת השתלות בארגון "חברים לרפואה". "הילד הזה חייב לטוס לבית החולים לילדים בבוסטון בתוך שבועיים ולעבור את הניתוח הקריטי. טרם הצלחנו לגייס את הכסף. ראיתי הרבה מקרים קשים בעבודה שלי, אבל מקרה של ילד בן 5 במצב כזה ממש שובר את הלב. אנחנו כבר לא יודעים לאן לפנות".



נתנאל מודע למצבו. "אני נתנאל. אני בן 5 וזקוק לעזרה שלכם כדי להגיע לבוסטון ולהיות בריא", הוא אומר בסרטון קצר. בגיל שבועיים הוא כבר עבר ניתוח לב דחוף, שלושה צנתורים והשתלת קוצב לב. לפני כשנה הוטס לבוסטון לצורך צנתור, אבל הרופאים גילו כי גם המסתם בלבו נפגע ואין מנוס מהשתלה. אביו של נתנאל נהרג בתאונת דרכים קשה כחודש לפני שנולד. אמו מגדלת אותו לבדה ומתמודדת עם הטיפול והאשפוזים הרבים.



"יש לנתנאל סיכוי לגדול להיות ילד בריא אחרי ההשתלה הזו", אומר גורם מקצועי ל"מעריב־השבוע", "אבל נדרשת פעולה מהירה. אין הרבה זמן. ללא הניתוח, נתנאל בסכנת חיים ועלול להגיע למצב של אי ספיקת לב". בית החולים לילדים בבוסטון שבו אמור נתנאל לעבור את הניתוח בעוד כשבועיים מדורג כאחד הטובים בעולם. עלות הניתוח היא 85 אלף דולר. בשבוע שעבר נערך עבור נתנאל ערב התרמה בחיפה, ועד עכשיו נאספו פחות מ־30 אלף שקל.



בארגון "חברים לרפואה" נפתחה קרן לתרומות עבור נתנאל, וצוות הארגון מלווה את משפחתו.