גבי גזית שוחח היום (שלישי) בתוכניתו שמשודרת ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם השדרנית והסופרת מרסל מוסרי על מחקר חדש, לפיו בשנים האחרונות נשים מרגישות יותר טוב ויותר מרוצות מאיך שהן נראות, לעומת שנים קודמות. "גם אם הן יותר מלאות, שמנות או נמוכות, הן כבר לא מחמירות עם עצמן כמו לפני עשור או שניים", אמר גזית. "אני מרגישה את זה", הסכימה מוסרי, "ואני מייחסת את זה או שומרת מקום של כבוד למרחב הווירטואלי, שעשה הרבה לזה. המון פוסטים, בין אם בארץ ובין אם ברשת העולמית, של נשים שגאות בעצמן, בגוף שלהן. נשים שמצטלמות עם ביקיני ומראות את צלקות הלידה שלהן מהניתוח הקיסרי ומה קרה לגוף אחרי, והן מרגישות נחשקות וסקסיות. וכן, גם אני מרגישה את זה. ברשתות האופנה פעם הייתה מחלקה לנשים בהריון. היום יש מידות גדולות יותר, למשל שם הרשת עם 'פלוס', זה נקרא 'פלאס סייז'. החברות הבינו שזה נתח שוק מאוד גדול וששווה להשקיע בנשים האלה".





לפי המחקר, המדיה היא גורם חשוב בתהליך, ומציגה דוגמניות יותר מלאות. "נכון, אני שמה לב לזה", הסכימה מוסרי, אני גם מסתובבת הרבה בעולם. יש עלייה ברוכה בקבלת השונה במדיה. לא מזמן הצטלמתי ללוח שנה של אחד המגזינים, שאליו צילמו נשים מצליחניות בכל המידות. צילם אותי הצלם עדי ברקן, שפעם היה מצלם את השדופות והיום יש לו משקל מינימום שמתחתיו הוא לא מקבל לצלם. הוא הסתכל עלי והייתי במלוא תפארתי, בחורה גדולה כזאת, כאילו באתי מאיזה ציור של בוטרו, והוא אמר לי באוזן 'כל מה שאני צריך זה רק ללחוץ על הלחצן של המצלמה'. זאת אומרת נשים מרגישות הרבה יותר טוב גם במדיה הזאת", והוסיפה בהומור: "בא לי להיות תלויה באיזו קצביה".



גזית שאל אם זה לא נותן לגיטימציה לנשים להשמין בלי הכרה ולסמוך על כך שהחברה והמדיה ישלימו עם כך. "לא", השיבה מוסרי, "כי בסך הכל בחיים האמיתיים, במציאות, לנשים גדולות המבחר בבגדים עדיין נמוך יותר, המבחר בגברים הוא נמוך יותר והן עדיין איכשהו מתפשרות. הן חיות את המציאות. אני לא מנסה ליצור פה איזו אוטופיה. אני רק אומרת שהחברה מכילה אותן הרבה יותר". "את לא חוששת שבגלל שמכבדים אותן, יתחיל תהליך השמנה אוניברסלי אצל נשים?", שאל גזית, ומוסרי ענתה: "לא, זה כבר ללכת לקיצון לגמרי. אישה יודעת מתי היא סקסית ומתי היא מפסיקה להיות. זה לא קילוגרמים, זה כמה שהיא חושבת שהיא סקסית. אבל כל אישה לגופה. אני אומרת שזה מינקות, זה גם מה שנתנו לך בבית. אם ילדה שהייתה שמנה, אמרו לה את יפה, את תצליחי, אז היא תגדל והמדיה ממש לא תשנה לה, וגם על זה נעשו מחקרים".


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו