עם סיום תקופת החגים והחזרה לשגרה הצפופה עולה השאלה מהי ההשפעה של צמצום כמות הסקס על גופנו. הסקסולוג ד"ר דניאל דריי הסביר לעודד בן עמי ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" שלא כדאי להפסיק לקיים יחסי מין: "כדאי לעשות אהבה פעמיים-שלוש בשבוע. זה מאוד שווה ולא כדאי להפסיק. כשאנחנו נוסעים לתקופות ארוכות (ומפסיקים) זה משפיע על הגוף בצורה שלילית. כמו שפעילות מינית טובה לבריאות בכל מיני ממדים, ההפסקה בפעילות מינית רעה לגוף בכל מיני ממדים".




 "קודם כל אנחנו נהיה יותר מתוחים, יותר סטרס", אמר הסקסולוג, "שנית, פחות כוח בשרירים. שלישית, יותר עייפות, גם אצל גברים וגם אצל נשים. רביעית, ירידה במצב רוח ועליה באחוזי הדיכאון. חמישית, יותר חולים, המערכת החיסונית שלנו נחלשת. היא רגישה, האנדורפינים מחזקים אותה והסרוטונין עושה לה טוב. מהרגע שאנחנו לא עושים אהבה ואין לנו אורגזמה, אז אוטומטית כל זה יורד ואנחנו יותר רגישים לוירוסים וחיידקים".

"גם הפוריות שלנו יורדת", הדגיש. "ברור שהיא תחזור אבל היא יורדת. הזקפה של גברים יורדת. כשננסה לחזור ולקיים יחסים יהיו בעיות זקפה, ואחרי גיל ארבעים עוד יותר. השפיכה, אפילו אם אנחנו מומחים בלשלוט עליה, אחרי הפסקה ארוכה, אין מה לעשות, נגמור יותר מהר. ואנחנו גם נריב יותר, אולי זה קשור לכך שאנחנו עושים אהבה פחות".
"מה שעצוב הוא כשההתנזרות הזו קורית גם בתוך הבית", ציין ד"ר דריי. "יש זוגות נשואים שמפסיקים לעשות אהבה וזה חבל. הכלל הוא 'Use It Or Lose It', להשתמש או לאבד. זה עוד יותר נכון עם הגיל. אם עד גיל ארבעים הגוף שלנו מתאושש מהפסקה בפעילות המינית, אחרי גיל ארבעים זה יהיה לו יותר קשה. ובגיל חמישים זה יהיה קשה עוד יותר".