התזונאית הקלינית, ד"ר מאיה רוזמן, הקדישה הפעם את פינת ניפוץ המיתוסים בתוכניתה ב-"103FM" להריוניות שבינינו, וחשפה את העובדה כי בניגוד לדעה הרווחת, האומרת שהמאכל הפופולרי, הלא הוא הסושי, אסור לאכילה בזמן היריון, הוא בהחלט מותר ואף מומלץ לאכילה. "יש מיתוס שלנשים בהריון אסור לאכול סושי, בגלל שבדגים הנאים עלול להימצא חיידק בשם ליסטריה, שגורם להפלות ולידות מוקדמות. נשים שנכנסות להיריון ואוהבות סושי, מתבאסות שהן צריכות לחכות 9 חודשים עד שיוכלו לאכול אותו. אז זה לא בהכרח נכון", אמרה רוזמן. 







"אם מכינים סושי צמחוני בבית, אפשר לאכול סושי גם בהיריון. בסושיות מכינים את הסושי הצמחוני על אותו המשטח וחותכים אותו באותה הסכין, שבהם משתמשים לסושי עם הדגים הנאים, וזה עלול להגיע גם לסושי הצמחוני, כך שסושי צמחוני שמכינים בסושיה עלול גם הוא להיות מסוכן".

רוזמן הוסיפה גם עצה בריאותית בנוגע להוראות ההכנה: "אם מכינים סושי צמחוני בבית, בתנאי ניקיון גבוהים, מבלי שיהיה קודם לכן דג נא על המשטח, אפשר להכין סושי צמחוני בריא וטעים, במילוי חביתה, בטטה או טופו ושאר הירקות, כך שאפשר ליהנות מסושי בכל שלב של ההיריון. כדאי לזכור שמי שסובלת מלחץ דם גבוה או בצקות, מומלץ לה להיזהר עם רוטב הסויה. בכל כף של רוטב סויה יש כמעט חצי כפית מלח".