אני שוקלת ברצינות להפסיק לעשן. הגדרתי לעצמי יעד שהחל מיום ראשון הקרוב אני מפסיקה עם הסיגריות ואני רוצה לעשות לעצמי הכנה מוקדמת, איך כדאי לי לעשות זאת?

"להפסיק לעשן זה קל, להפסיק לעשן זה בריא, להפסיק לעשן זה טוב, להפסיק לעשן הופך את כל החיים ליותר טובים ולפחות מסריחים וכל אלה ועוד הם חלק מהמנטרות שאת כבר יכולה להגיד לעצמך, כדי לשנות את החשיבה המעוותת שהתקבעה אצלנו בראש לאחר שבכל השנים טמטמו לנו את השכל עם שטויות כגון שלעשן זה 'קול', שלעשן זה מרגיע, בולשיט. זה לא נכון. חברות הטבק וחברות הסוכר פמפמו לנו לאורך השנים תדמית זוהרת לכל מעשני הסיגריות, אבל שכחו פרט מאוד חשוב – עישון הוא דבר מסוכן שאף עלול להרוג אותנו. אני שמח שהחלטת להצטרף לאנשים הנבונים שבחרו להפסיק להכניס את הרעל הזה לגוף שלהם ואת צודקת בהחלט שכדאי להתכונן לכך נפשית. אני מציע לך לקחת דף נייר, לחלק אותו לשתי עמודות, כך שבצד ימין תרשמי את כל החסרונות שיש בעישון ובצד שמאל את כל היתרונות.  את תראי שרשימת הדברים הרעים שנגרמים מהעישון תהיה מאוד ארוכה, כי העישון הורס את הבריאות, משחיר את הריאות, גורם לכל המחלות הנוראיות ביותר בכך שהעשן חודר לכל תא ותא בגוף. העישון גם גורם למתח נפשי ולעצבנות, כי החומרים בטבק הם אלה שגורמים לכך וכל סיגריה שאת חושבת שתרגיע אותך למעשה גורמת רק ליותר מתח ועצבים. הדבר החשוב ביותר הוא לקבל החלטה שמדובר בגמילה טוטלית מעישון ולא בהפסקה. האופציות של ירידה בכמות או לחשוב שאפשר לעשן מדי פעם איזו סיגריה אחת הן מחוץ לתחום, כי גמילה עושים לכל החיים. בעמודה השנייה תרשמי את כל היתרונות שיש בגמילה מעישון ותתפלאי לראות איך הרשימה מתמלאת בדברים טובים. תהני מריח טוב, תוכלי לעלות במדרגות מבלי להתנשף, תוכלי לנשום לעומק הריאות ועוד ועוד. את הרשימה הזו תדביקי על המקרר או על המראה, כך שהיא תהיה הדבר הראשון שאת רואה על הבוקר כתזכורת. ביום ראשון, שזה המועד שהחלטת ליישם את הגמילה, תכניסי את כל הבגדים שלך למכונת הכביסה, כי מהיום את הולכת ללבוש בגדים שלא מסריחים. אחר כך לכי וקני לך איזה בגד חדש או צ'ופר אחר, כי מגיע לך פינוק לקראת החיים החדשים שאת הולכת ליצור לעצמך.  בנוסף תפתחי את כל החלונות כדי לאוורר את החלל בבית, תרוקני ותשטפי את כל המאפרות ותזרקי את כל קופסאות הסיגריות. גם את המכונית תאווררי לגמרי כדי להיפטר מהריח הכבד של העשן. במקביל תודיעי לכל החברים ובני המשפחה שאת לא מעשנת יותר, תכתבי גם פוסט בפייסבוק כדי שכולם יידעו ולא ינסו לפתות אותך לעשן שוב. אם תיישמי את הדברים הללו ותחשבי רק מחשבות חיוביות, תוכלי להתכונן לשינוי המדהים שתחווי בחייך החדשים והבריאים. בהצלחה".
אני מכור למסחר בבורסה, ורוצה לצאת מכך, אבל אני לא יודע איך, כי הרי לא מדובר בהתמכרות לסמים או לעישון, זו התמכרות מסוג אחר. איך אוכל למצוא את העזרה המקצועית הנכונה והמתאימה לסוג כזה של התמכרות?

"כאשר אדם מפסיד את כל כספו במסחר בבורסה מדובר במצב מאוד מאוד מסוכן, כי ב־95% מדובר בהפסד, בעיקר כאשר אין ידע והבנה נרחבת של התחום. למעשה, מדובר בסוג של משחק מסוכן שמעורר בגוף את כל האדרנלין והאנדורפינים ויוצר תחושה של מתיחות מהנה שגורמת לפרץ של חיות. אולם התחושה הזו היא רק בכאילו, כי זו התמכרות לכל דבר, בדיוק כמו לסמים וכמו להימורים, כי זו התמכרות לחומרים כימיים שהגוף מייצר מבפנים. אם הבנת בעצמך שאתה זקוק לעזרה כדי לצאת מזה, למעשה עשית כבר 90% מהדרך הנכונה, וכל טיפול מקצועי שעוסק בגמילה מהתמכרות יכול לעזור לך, לא צריך טיפול ספציפי להתמכרות לבורסה".
החלטתי להיגמל מסוכר וגלוטן אבל אני קצת חושש מתופעות הלוואי שיכולות להיות לי בעקבות הגמילה. אני אוכל הרבה מאוד מוצרי מזון המכילים גלוטן, לחמניות, פתיתים פסטות ועוד, למעשה בכל ארוחה שלי ביום יש גלוטן ואני מפחד שהגוף שלי יהיה בשוק כאשר להפסיק לאכול אותו הדבר. לאיזו תופעות לוואי אני אמור לצפות?
"אין לך כלל מה לחשוש מתופעות לוואי. למעשה, תופעות הלוואי היחידות שתחווה הן הרגשה של בריאות וקלילות, כי הגוף לא יצטרך לעכל יותר כמויות של חומרים שהוא מתקשה לפרק בקיבה. ולא מדובר רק בגלוטן, אתה נפטר מאכילת קמח וסוכר שנמצאים בכמויות במזון שאתה נוהג לאכול שגורמים לעומס כבד על מערכת העיכול שלך ולתחושה של הכבדות והעייפות מהמאמץ הרב של הגוף"
ערכה: הדס בארי
מתוך תוכניתו של אהוד אברהמסון, בכל יום שישי ב־07:00 ב־103FM