מחקר חדש של אוניברסיטת אונטריו בקנדה מצא שנשים נהנות יותר מסקס מגברים. ד"ר צחי בן-ציון, מנהל המרפאה לתפקוד מיני וזוגי במרכז הרפואי סורוקה, הגיב לממצא בשיחה עם גבי גזית ב-103FM: "למדוד הנאה מסקס זה קשה מאוד. הם בדקו הנאה בכל מיני צורות. הצורה הכי פשוטה היא לבקש מאנשים לסמן בסקאלה כמה הם נהנו, מ'לא נהניתי בכלל' ועד ל'נהניתי מאוד מאוד'.



הם משתמשים בסקאלה שאחת הטענות נגדה היא שהתשובה כתובה כבר בתוכה. ומסתבר שהגברים הם יותר 'קוטרים' ופחות מרוצים. הם לא נהנים פחות, הם 'מקטרים' יותר. נשים פחות 'מקטרות'. וזו הטענה נגד המחקר. אבל אם נחשוב על זה, אצל הגברים יש יותר גברים שנהנים ממין, ויש פחות נשים שנהנות, אבל כשהן נהנות, הן נהנות יותר".



"לצערנו הרב נשים רבות לא נהנות ממין ואלה שנהנות נהנות מאוד", הדגיש ד"ר בן-ציון. "אגב, פולניות נהנות יותר מישראליות. סקר של איגוד רפואת הסקס האירופאי מצא שבפולין נשים נהנות הכי הרבה בעולם. אם אתה מצליח לגרום לאישה הנאה, היא נהנית מאוד. הרבה פעמים אנחנו לא מצליחים לגרום להן הנאה, כי אנחנו עסוקים בעצמנו או לא מבינים מה נשים רוצות.






"לפרויד יש מאמר שנקרא 'מה נשים רוצות'. התשובה היא שאנחנו לא יודעים. נשים רבות מתקשות להביע את רצונותיהן. למזלנו כיום נשים רבות שלמדו את הפמיניזם, כבר יודעות להגיד מה הן רוצות ודורשות את זה. ואלה שדורשות והן אסרטיביות במיטה, נהנות יותר. אלה שמסתפקות בהנאה של הגבר, נהנות כנראה פחות. הייתה לי פציינטית שאמרה לבעלה כל ערב יהיה סקס, איתך או בלעדיך".



"בדרך כלל הנשים שיודעות מה הן רוצות גם הצליחו לגרום לעצמן הנאה", ציין ד"ר בן-ציון. "יש ספר על אוננות שנקרא 'דברים שרציתי לגעת'. הכותבת, גילי פליסקין, בת של שני פרופסורים, כתבה שם שהיא חשבה שהיא המאוננת היחידה בעולם. היא בעצם עשתה תואר מאסטר על אוננות של נשים. לא תאמין כמה נשים אינטליגנטיות, חכמות, יפות, לא מאוננות, לא נוגעות בעצמן, לא יודעות מה לבקש. ואם אתה לא ידע מה לבקש, יהיה קשה לך ליהנות".



ד"ר בן-ציון סיפר שהוא נמצא כרגע בשירות מילואים, במסגרתו הוא מטפל במיניות של חיילים. "כל חייל שרוצה לפגוש סקסולוג יכול לפנות לרופא היחידה", הדגיש, "הרופאים בצבא קיבלו מאיתנו השתלמות. אנחנו ארבעה סקסולוגים שיושבים בכל ארבעת מרכזי הרפואה הגדולים ברחבי הארץ.



"באה אלי קצינה מקסימה, מלח הארץ, יש לה חבר שהוא קצין חתיך, צנחן, והיא פשוט לא נהנית מהמין איתו. הוא לא מצליח לגרום לה להנאה, ולא כי הוא לא משתדל, אלא כי היא לא יודעת מה היא רוצה. ולמה היא לא יודעת מה היא רוצה? כי לימדו אותה להצטיין בלימודים ולא לימדו אותה שגם להצטיין במיטה זה חשוב".