אף על פי שסיבת המוות של ג'ורג' מייקל טרם התבררה סופית, מנהלו האישי, מייקל ליפמן, הודיע כי הזמר נפטר ככל הנראה מאי ספיקת לב. מייקל, יש לציין, סבל בשנים האחרונות מלא מעט בעיות בריאותיות, שחלקן לפחות היו קשורות לכאורה להתמכרותו לסמים ולחומרים ממכרים אחרים. כך או כך, הסיבה למותו של מייקל בגיל 53 צפויה להיקבע בנתיחה שלאחר המוות.



אתמול הסבירה הקרדיולוגית ד"ר מיכל לאופר-פרל, כי אי ספיקת לב היא מצב שבו הלב לא עומד באספקת דם למערכות הגוף. "יש לזה סיבות רבות, ומדובר בתופעה שכיחה בקרב אחוז אחד עד שניים באוכלוסייה כללית", הוסיפה הקרדיולוגית: "זו מחלה קלינית, הכוללת קוצר נשימה, אי יכולת לבצע מאמצים, צבירה של נוזלים ובצקות בגוף. אחת הסיבות השכיחות היא מחלת לב כללית, שפוגעת בזרימת הדם ללב מהעורקים - שריר הלב מקבל פחות דם ותפקודו נפגע.



כתוצאה מכך, יש ירידה באספקת הדם ליתר האיברים והמערכות בגוף, מה שעלול לגרום לכשל כלל-מערכתי של הכליות, הריאות והכבד, ובסופו של דבר למוות. כמה מהגורמים שעשויים להוביל למצב של אי ספיקת לב הם שימוש מופרז בסמים, אלכוהול ושימוש בחומרים ממכרים נוספים". לדבריה, ישנן סיבות אחרות לאי ספיקת לב, בהן מחלת לב מולדת, זיהומים מווירוסים שונים וכן "אני מעריכה כי בעיית הלב של הזמר הייתה ממושכת, ואז ייתכן שהתפתח מצב זיהומי ווירוס, שגרמו להתפתחות אי ספיקת הלב".