אני רוצה להתייעץ איתך על החלטה שאני שוקל בכובד ראש. אני אב לילד בן ארבע עם צרכים מיוחדים, ולאחר שעברתי את כל מדורי הבירוקרטיה של ביטוחים פרטיים וביטוח לאומי, הצלחתי לגייס לו סכום כסף שבאמצעותו אני אוכל להבטיח לו את העתיד. התוכנית המקורית שלי הייתה לקנות לו דירה להשקעה וכמובן, להשכיר אותה במהלך השנים, כדי שכאשר הוא יגדל יהיה לו נכס משלו. הבעיה שכאשר מדובר בילדים בעלי צרכים מיוחדים מאוד קשה לנבא איך הם יתפתחו, מה שמקשה את התכנון לעתיד. לכן, אני מתלבט איך אוכל להשקיע את סכום הכסף הזה בצורה הכי נכונה עבור בני כדי להבטיח את העתיד שלו. איך לדעתך כדאי לי לעשות זאת?


"אני יודע עד כמה זה מטלטל ומשנה את כל צורות החיים כשנולד ילד בעל צרכים מיוחדים, ואני חושב שהתוכנית שלך היא הפתרון הנכון עבורו. ברמה הכלכלית לאורך זמן, אם מבצעים רכישה כדאית של דירה בהשקעה בעלת תשואה טובה, זה יכול לשרת את המטרה שלך באופן הטוב ביותר. כמובן, תצטרך לעשות שיעורי בית קודם הרכישה ולברר כמה מרכיבים ולא לקנות על עיוור. כאשר אתה בוחר אזור מסוים שבו אתה מעוניין לרכוש נכס, צריך לברר מה הסכום המקובל שבו משכירים דירה, כמה זמן לוקח למצוא שוכרים ועוד. אפשר לעשות זאת בעזרת מתווכים באזור או חברים המתגוררים שם.



נוסף על כך, הייתי בודק את תוכניות המתאר באזור שבו אתה שוקל רכישת נדל"ן. בתוכניות הללו תוכל לראות אם הולכים לעשות הרחבת כבישים ואם מתכננים להפעיל תחנת רכבת באזור וכדומה, כי תחבורה מפותחת היא דבר מאוד חשוב להתפתחות של אזור מגורים. לאחר שאתה בודק את כל הנתונים, תבדוק גם אם לדירה שאתה מעוניין לרכוש תהיה תשואה של מינימום 4%־5%. את השכירות תוכל לצבור במהלך השנים בשביל עתידו של בנך, ואולי הוא אפילו יוכל לגור בדירה הזאת בעצמו כשהוא יגדל".





אני בן 33, נשוי עם שני ילדים קטנים, עובד במשרה מלאה כשכיר בעיצוב ומתעסק גם בצילום סטילס. נוסף לכך שאני שכיר, אני גם רשום כעוסק זעיר ויש לי אפשרות להוציא חשבוניות. אני מחפש עבודה נוספת שתאפשר לי השלמת הכנסה, אם כשכיר ואם כפרילנס, וכבר ניסיתי לעבוד בחלוקת עיתונים לפנות בוקר או בחלוקת מזון בשעות הערב, אבל זה לא הסתדר לי עם התינוקות בבית, כי גם אשתי עובדת במשמרות. יש לי הרבה זמן פנוי במסגרת העבודה שלי, וחשבתי שאני יכול לנצל את זה לעשות עבודות נוספות בתחום שבו אני עוסק, אבל אני מחפש כבר המון זמן ולא מוצא וחייב להגדיל את הכנסה שלי, כי היא לא מספיקה לפרנסת המשפחה. איך אני יכול למצוא עבודה נוספת שאוכל לעשות בזמן הפנוי שיש לי בעבודה?



"כיוון המחשבה שלך ממש לא נכון, ואני מתקשה להבין אותו. אם היית עובד אצלי והיית אומר לי שיש לך זמן לעבוד בעוד עבודות במהלך העבודה אצלי, כאשר אני משלם לך משכורת, לא הייתי אוהב את זה בכלל. אני חושב שהרעיון הזה גרוע, והוא גם לא יחזיק מעמד לאורך זמן, כי כאשר אתה עובד במקום העבודה אתה אמור לתת את כל הנשמה שלך לתפקיד ולא להתעסק בעבודות אחרות, זה ממש לא לעניין. לכן, אתה צריך לחשוב על אפשרויות אחרות. אם אתה מוכשר בתחום העיסוק שלך, אולי כדאי שתחפש משרה אחרת, שתכניס לך יותר כסף, ולוותר על המשרה הנוכחית שלך. אפשרות נוספת היא לפנות למעסיקים שלך ולהציע להם לתת לך עוד משימות, כדי להגדיל את המשכורת שלך.



תסביר להם שאתה תקתקן ולכן יש לך הרבה זמן פנוי במהלך שעות העבודה, ולכן אתה מבקש שיתנו לך עוד דברים כדי שתוכל גם להתפתח וגם להרוויח יותר, כי אתה מסוגל להספיק לעשות עוד דברים נוסף לעבודות הקבועות. אני בטוח שיוזמה כזו מצדך תתקבל בעין יפה. כמובן, כדאי שתחשוב ותכין מראש רעיונות להציע להם לפני הפגישה איתם, כדי להראות שאתה רציני. אתה לבטח יודע מה מתאים להם ואיך תוכל לעזור ולתרום לעסק. אני מציע לך לזנוח את הרעיון הקודם שלך ולחשוב על שתי האפשרויות הללו - או שאתה מוצא עבודה במשרה מלאה עם משכורת גבוהה יותר, או שאתה מגיע עם תוכנית מסודרת לבעלי העסק שלך ומציע להם את האפשרות להגדיל את נפח העבודה שלך כדי להרוויח יותר. אלו הן שתי האפשרויות היחידות שלדעתי יכולות להתאים לך במצבך הנוכחי".



מתוך תוכניתו של אלון גל, כל יום שישי ב־08:00 ב־103FM