פרס איגוד השיווק לשנת 2016 הוענק לראשונה לעמותה, והגיע היישר לעבר עמותת מרכז טל, על קמפיין "חלאסרטן": מדריך יומיומי לחיים", שמכוון לחולי סרטן בגילאים 18-45. מטרת הקמפיין היא להוציא את הסרטן מהארון, או כמו שניסחו זאת יוצריו: "סרטן זה חרא, וסרטן כשאתה צעיר זה ממש חרא. לכן אנחנו לא באמת שמחים שהגעת אלינו, אבל נראה שיש סיבה". הפרויקט הוקם על ידי זוהר ויענקל'ה יעקובסון, שאיבדו את בתם טל בגיל 26 ממחלת הסרטן: "בשנת 2017 שוברים את קשר השתיקה סביב המחלה, הצעירים לא רוצים להתבייש יותר, נמאס להם. הם רוצים שיראו אותם ויבינו שיש להם צרכים שונים מחולים מבוגרים או מילדים". 



יוצרים עולם רלוונטי לחולי הסרטן הצעירים: חלאסרטן נולד מסדרת מפגשים יזומים עם רופאים אונקולוגים, מכל בתי החולים בישראל. מהמפגשים הללו נחשף ואקום לצרכים ייחודיים של צעירים. המערכת בנויה לילדים או מבוגרים. חולים צעירים מגיעים לרופאים עם שאלות מהותיות שאינן רפואיות. בין היתר דילמות הנוגעות לזוגיות חדשה ומיניות, שימור פוריות, איך לשתף את הילדים, דילמות על דייטינג, סוגיות הנוגעות למקום העבודה, צבא ועוד .



מדובר בבית דיגיטלי שמטרתו לתמוך ולשפר את איכות החיים של הצעירים, לחזק את התקווה ולהנגיש עבורם במקום אחד את כל המידע הרלוונטי באופן אמין. זוהי פלטפורמה החושפת את כל השירותים המוצעים על ידי מגוון הגופים בישראל. באמצעות כפתור ניווט "אני צריך" ניתן לאתר מידע אודות שלל הזכויות בביטוח לאומי, קופות החולים, זכויות במקום עבודה, בצבא, האגודה למלחמה לסרטן ועמותות נוספות ועוד.





הפלטפורמה עוררה שינוי בהתנהלות הקטגוריה כולה של חולי הסרטן , עצם העובדה שזוהתה קטגוריה חדשה, בעלת צרכים ייחודיים מתוך האוכלוסייה הכללית של חולי הסרטן. התעורר שיח חדש על עולם חולי סרטן צעירים וההשקה העלתה לסדר היום הציבורי את הצרכים המיוחדים של אוכלוסייה זו. לדוגמא, פוסט הקורא לממסד לטפל בחדרים למתן זרע ולהוסיף בהם פריט נוסף מעבר לנייר טואלט וכסא! פתרונות יצירתיים לפרוטזות לשדיים ועוד.


"חלאסרטן" שינה את שיטת הפילוח הקטגוריאלי הקיים בקרב העמותות ומאפשרת לכל הגופים, קטנים כגדולים, להגיע לקהל היעד המשותף מתוך הבנה כי הקדמה הטכנולוגית מחייבת הנגשה ופתיחות למידע רב גוני. המיזם עתיד להשפיע גם על יחסן של מוסדות המדינה ועל ההכרה בבידול הצרכים השונים של החולים הצעירים.

"מטרת המהלך הייתה 'להוציא את הסרטן מהארון' , באמצעות יציאה מהקיר הווירטואלי בפייסבוק לקיר אמיתי, בשדרות רוטשילד. יצרנו הקבלה ראשונה מסוגה בין העולם הווירטואלי למציאות, על מנת לאפשר לחולים הנפגשים ברשת להיפגש זה עם זה ולהשאיר חותם כקהילה. המיצג שהוקם, הוא הקיר הזמני הגדול מסוגו, עליו היה אחראי האומן ניר הוד שיצר כמחווה אומנותית למען הפרויקט, יצירה צבעונית במיוחד, מלאת חיים ותקווה שכוסתה בשכבת חומר גירוד אפור המסמל את הקושי בהתמודדות עם המחלה. חברי הקהילה הוזמנו לגרד את השכבה האפורה ולחשוף בכך את התקווה והחיים שמתחת. האירוע ביטא את הדיאלוג בין גווני החיים והקיר שהתהווה, שימר את חווית החולים ואת הצהרתם לחיי קהילה ייחודית. כל משפט וציור, הפכו ליצירה משותפת עם אומן ישראלי צעיר, חולים, רופאים, בני משפחה והקהל שהגיע לתמוך. למעלה מ 10,000 חברים בקהילה בחצי שנה. עמוד הקהילה מגיע מידי שבוע לחשיפה של כ- 25,000 איש, כ 70% צעירים.