עולם הביוטי עבר לאחרונה מהפך, שבמסגרתו חברות הטיפוח שמו בצד את השיח על אנטי־אייג’ינג והחלו לדבר על דור הסלפי, נערים ונערות בשנות העשרה. בני הדור הזה אולי עדיין לא מייחסים חשיבות עליונה לטיפוח, אך ההרגלים שהם יאמצו בגיל זה ילוו אותם לאורך החיים ויאפשרו להם להיראות מעולה גם בלי אפקטים של אפליקציות צילום.



“טיפוח פנים בעור צעיר משמר את העור ומעכב סימני הזדקנות שיופיעו בעתיד”, מסבירה דפנה קינקס, מנהלת ההדרכה של קליניק. “בגיל ההתבגרות נערות מתחילות להיות יותר מודעות וחשופות לנושאים כמו טיפוח וקוסמטיקה, מטיפוח עור הפנים ועד הסרת שיער. כאשר עור הפנים צעיר, הוא זוהר, רענן וחיוני, אבל עם הגיל והשינויים ההורמונליים, עור הפנים הופך רגיש ומושפע גם מגורמים חיצוניים. הוא מחייב תחזוקה מתמדת”.



כאמור, שינויים הורמונליים, תזונה לא מאוזנת וחשיפה ממושכת לשמש גורמים לעור הפנים נזק שאפשר ורצוי למזער אותו. כמו כן, בגיל ההתבגרות מופיעים פעמים רבות פצעי בגרות על עור הפנים. חשוב מאוד לא להתעסק עם הפצעים, ובמידת הצורך לפנות לרופא עור.



“שינויים הורמונליים אצל נערות מתרחשים בדרך כלל החל מגיל 12, אך לעתים גם קודם לכן”, מסבירה קינקס. “עור הפנים נוטה להיות שומני, בייחוד עם קבלת המחזור החודשי. לכך נוספים זיהום האוויר, הלכלוך והזיעה וכניסתה לעבודה של בלוטת החלב האחראית על הפרשת חלב לעור. הבלוטה ‘מתעוררת’ בגיל ההתבגרות ומתחילה לעבוד בעודף פעילות. כאשר החלב מופרש לעור בכמות גדולה, נוצרות סתימות (נקודות שחורות), מתהווה חממת חיידקים ובהמשך מתפתח פצע”.



איך לנקות את עור הפנים?
“לנערות צעירות יש בדרך כלל עור פנים שמן או מעורב. לכן, הדרך המומלצת ביותר לניקוי עור הפנים היא בתרחיץ פנים, מים וסבון. כדי שתהליך ניקוי הפנים יהיה יסודי ואפקטיבי, מומלץ לחזור עליו מדי בוקר וערב. לאחר מכן יש למרוח קרם לחות מתאים. ההמלצה היא לרחוץ את הפנים בסבון לפנים בעל חומציות מאוזנת (PH) של 5.5. בנוסף, מומלץ להשתמש במוצרי טיפוח המכילים רכיבים הסופחים שומן כמו אבץ ובנוסף אחוז אלכוהול או חומצה סליצילית לטיהור וניקוי”.



האם צעירות יכולות להשתמש גם במוצרי אנטי־אייג’ינג?
“נערות רבות אינן מודעות לנזקים שיש בשימוש במוצרי טיפוח המיועדים לנשים בוגרות יותר. שימוש בקרמים נגד קמטים, סרומים וקרמים על בסיס שמן עלול לגרום לנזקים לעור צעיר, מאחר שמוצרים אלה עלולים להיות כבדים ועשירים מדי. לכן, חשוב להשתמש בקרמים ייעודיים לעור צעיר, בעלי פורמולה קלילה ונטולת שומן”. 



המדריך לנערה המתחילה: כך תגני על עור הפנים


השלב הראשון: ניקוי עור הפנים
מומלץ לרחוץ את הפנים בסבון מיוחד לפנים בעל חומציות מאוזנת.



השלב השני: הגנה
חשוב למרוח קרם הגנה או קרם לחות המכיל SPF לפני היציאה מהבית גם בחורף, כשנדמה שאין שמש.



השלב השלישי: איפור
בגיל ההתבגרות עור הפנים רענן וחיוני, ולכן אין צורך באיפור כבד. כדאי להימנע ממראה מטויח של מייק־אפ, וכדי לטשטש פצעונים אפשר להיעזר נקודתית במייק־אפ או בקונסילר. האיפור אמור להיות קליל ולהדגיש את הנתונים הטבעיים.



השלב הרביעי: הסרת איפור
חשוב להסיר את האיפור לפני השינה בעזרת מסיר איפור עדין.



מוצרים מומלצים


לנקום השיקה לאחרונה את ÉNERGIE DE VIE, סדרה בת שלושה מוצרים, המבוססת על לחות מרוכזת, שמשלבת רכיבים פעילים נוגדי חמצון, מעניקה אנרגיה לעור ומבטיחה שגרת טיפוח פשוטה. המוצר הראשון בסדרה הוא THE SMOOTING & PLUMPING PEARLY LOTION - תחליב במרקם פנינה, שנותן תחושת הזנה ורעננות. המוצר השני הוא THE SMOOTHING & GLOW BOOSTING LIQUID CARE - ג׳ל מרוכז, המעניק מראה עור חלק. המוצר השלישי הוא THE OVERNIGHT RECOVERY SLEEPING MASK - מסכה לשיקום העור בלילה, שמורידה את טמפרטורת העור ליצירת אפקט רעננות ושמירת הלחות.





מחירי הסדרה: 380־440 שקלים


קליניק מציעה את pep-start, סדרה בת ארבעה תכשירי טיפוח חדשים במחירים שאולי ידברו יותר לצעירות. הסדרה כוללת את pep-start hydrorush 20 SPF - קרם לחות המספק הגנה מפני נזקי הסביבה; pep-start mydroblur moisturizer – קרם לחות בגימור מאט לטשטוש פגמים, המשמש גם כפריימר; pep-start 2-in-1 exfoliation cleanser - תכשיר לקרצוף וניקוי העור; ו־pep-start quick cleansing swipes – מגבוני ניקוי המסירים מהעור לכלוך ומעניקים לו לחות.





מחירי הסדרה: 79־149 שקלים