איריס בר-און, יועצת זוגית ומינית, הקימה אתר בו היא מייעצת בחינם לבני נוער בתחומי מין ויחסים. בשיחה עם גבי גזית ב-103FM סיפרה: "הרעיון הוא לתת מענה דחוף לבני נוער כדי שלא יחמירו את המצב. כי אין להם למי לפנות אונליין. אין איש מקצוע שיענה להם. אף אחד לא יעצור את החיים שלו, יראה ילד או ילדה במצוקה ויענה להם. אני למעשה מפנה אותם. אם נערה מספרת לי שאיחר לה המחזור או שהיא מתלבטת בנוגע לגלולה למניעת הריון. אני עושה את זה בהתנדבות ובאהבה גדולה".



"הבעיה הרווחת היא שאנשים חושבים שהנוער יכול ללמד אותנו", אמרה בר-און. "חשוב לי להבהיר שהנוער שלנו, מלבד נושא הרבייה וקצת חינוך מיני בבית הספר, חלק מההכשרה המינית שלו מתרחשת בפורנוגרפיה, שמעוותת מאוד את נושא המין. היא מעוותת את כל התהליך הביולוגי, בגדלים, במשך הזמן שמקיימים יחסים. ובני הנוער מגיעים למקום של ריגוש מיני מהיר מאוד ואקט מיידי".



 


"העובדה היא שיש לנו מעל לעשרת אלפים הפלות בשנה", הדגישה בר-און. "למה ילדה צעירה צריכה לעבור היום הפלה? למה? אנחנו בעידן הגלולה והקונדום וההתקן התוך רחמי, למה בנות 14-15 צריכות לעבור את הטרגדיה הזו? אני חושבת שזה נובע מחוסר ידע, חוסר ידע גדול מאוד. בנות חושבות שאם הן שכחו גלולה, אז זה לא נורא. הן חושבות שיש 'ימים בטוחים'. נכון שיש 'ימים בטוחים', אבל בשביל זה צריך למדוד כל יום עם מדחום וגינאלי והן לא עושות את זה, כי אין להן את המכשיר. הן חושבות שאם הגבר מסיים את האקט המיני בחוץ אז הן מוגנות. הן לא מבינות שיש פליטה לפני. ואז הן מגיעות עם תקלות".

בר-און נתנה דוגמאות נוספות: "שורף לה וכואב לה, אבל עד שעולה לה במוח ללכת לרופא נשים לוקח זמן, ואז כבר לפעמים זה מגיע למקומות לא טובים. או למשל, אי אפשר לקחת פוסטינור כל יום, אחרי כל קיום יחסי מין, כי אז היא לא תוכל להחזיק הריון ביום שהיא תרצה לעשות את זה. מי שלוקחת פוסטינור יותר מדי תתקשה להחזיק הריון, משום שזה יוצר כיווצים מאוד חזקים, כדי שאם תהיה שם התעברות, זה יופל. והן לוקחות את זה כמו מישהו שלוקח כדור נגד כאב ראש. פוסטינור מיועד למקרים חריגים. אם נערה מקיימת יחסי מין ומיד אחר כך לוקחת פוסטינור, משהו פה לא תקין. לא תקין בהבנה. למה? למה זה מגיע למקום כזה?".