הלילה, בין יום חמישי לשישי בשעה 02:00, יחל שעון הקיץ ויוזזו מחוגי השעון בישראל שעה אחת קדימה לשעה 03:00. שעון הקיץ יסתיים עוד כשבעה חודשים ביום ראשון, 29 באוקטובר בשעה 02:00, הלילה בו יכנס לתוקפו שעון חורף 2017. מרבית האנשים תלויים בטלפון החכם שלהם למרבית הפעולות היומיומיות שהם מבצעים. קשה לחשוב על זה שמכשיר שהשקענו בו אלפי שקלים יאכזב אותנו. בשביל למנוע אכזבה ופאניקה עקב התעוררות מאוחרת, ריכזנו עבורכם את המדריך המלא למעבר לשעון קיץ.



במכשירים מבוססי אנדרואיד:

היכנסו לתפריט ההגדרות (Settings) ולאחר מכן לחצו על "תאריך ושעה" (Date and Time). במסך שמופיע, יש לבטל את אפשרות "תאריך ושעה אוטומטיים" (Automatic Date and Time). אחרי שמבטלים את האופציה הזו, בחרו את אזור הזמן, ואת השעה.



לוחצים על "תאריך ושעה". צילום מסך



בטלו את תאריך ושעה אוטומטיים. צילום מסך



בחירת אזור הזמן והשעה. צילום מסך



בחירת השעה. צילום מסך



מכיוון שלמערכת האנדרואיד ישנן גרסאות רבות והיא נראית שונה מעט בכל מכשיר ומכשיר ייתכן ולא תמצאו את התפריט. חפשו "אפשרויות נוספות" בתפריט, וככל הנראה התפריט הרלוונטי יופיע שם.



במכשירי אייפון:

כדי לעדכן ידנית את השעה במכשירים השונים המבוססים על מערכת ההפעלה iOS מבית היוצר של אפל, יש להיכנס לתפריט ההגדרות (Settings) ובחרו באפשרות "כללי" (General). 



נכנסים לתפריט ההגדרות ובוחרים "תאריך ושעה". צילום מסך





לאחר מכן לחצו על "תאריך ושעה" (Date & Time) וכבו את המתג של "כיוון אוטומטי" (Set Automatically). כעת בחרו באזור הזמן הנכון וכוונו ידנית את השעה הרצויה. 




יש לכבות את המתג של "כיוון אוטומטי". צילום מסך