פיזיולוג במכון וינגייט חשף בתכנית של גבי גזית ברדיו 103FM את הגלולה החדשה שתחסוך לנו מאמץ ואימוני כושר. לדבריו, "מדובר בתקופה שיוצרת אפקט של חילוף חומרים מהיר יותר ותורמת לירידה במשקל". התרופה הוכחה כיעילה בניסוי על עכברים שבו התגלה כי היא השפיעה גם על אלו שלא עשו כלל כושר גופני והובילה לירידה במשקל. למעשה, "לאחר מספר שבועות העכברים הורידו במשקל כאילו הלכו כל יום ארבעה קילומטרים". 



"ברפואה ניסו לפתור את מחלת X ומצאו פתרון לבעיית Y וכך קרה גם במקרה הזה", סיפר על תהליך פיתוח התרופה, והסביר: "למעשה, ניסו לפתח תרופה למחלות לב וסוכרת וגילו שהתרופה יכולה להגדיל את כושר העבודה של השרירים. הבשורה המחקרית היא שאנשים בעלי מגבלות פיזיות שלא יכולים לבצע פעילות גופנית יוכלו להיעזר בגלולה שתסייע להם".



הפיזיולוג הזהיר גם כי "הגלולה לא מיועדת לעצלנים אלא לכדי לסייע לאלו שזקוקים לכך. אנחנו עוד לא יודעים מה התרופה עושה בטווח הארוך. יש לציין כי ישנו חשש שהיא גורמת לסרטן".



על החשיבות של כושר ובריאות גופנית באופן כללי הסביר הפיזיולוג: "יש הרבה מאד מחקרים שמראים שאדם שעושה ספורט יאריך חיים. היום פעילות הגופנית ניצבת בראש של גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם. אדם שישכב במיטה כל היום יחיה פחות מאדם שיבצע אימון גופני באופן סדיר. הנזקים קורים בספורט כשמגיעים עם מוכנות נמוכה ולקויה ולכושר גופני מאסיבי. אנחנו יצורים תנועתיים ואנחנו צרכים לשמר את יכולת התנועה".