קלוטילד נונז, מורה ליוגה בת 56 המתגוררת בפריז במשך 30 השנים האחרונות, טענה בבית המשפט כי מצב בריאותה התדרדר בצורה קשה בעקבות זיהום האוויר בבירה הצרפתית. לדבריה, רצת זיהום האוויר החמירה מדי שנה, כאשר השלטונות הצרפתיים לא פעלו מספיק על מנת למנוע את התדרדרות המצב. "זיהום האוויר גורם ל 48 אלף מקרי מוות מדי שנה בצרפת. אנו לוקחים את המדינה לבית המשפט כי אנו סבורים שהבעיות הרפואיות שנגרמות לקורבנות זיהום האוויר הן תוצאה של חוסר הפעולה של הרשויות להתמודד עם הבעיה הזו" אמר עורך דינה של נונז, פרנסואה לאפורג, לעיתון "לה מונד".

הוא סיפר כי תביעות נוספות יוגשו בקרוב גם לבתי משפט נוספים על ידי תושבים נוספים בצרפת המתגוררים בערים ליון, ליל ועוד, הסובלות גם הן מזיהום אוויר גבוה. שלטונות פריז נאבקים בשנים האחרונות ברמת גבוהה במיוחד של זיהום אוויר, כאשר השיא נקבע בחודש דצמבר האחרון. כחלק מהמאבק הטילה מועצת העיר קנסות על כלי רכב שאינם נושאים מדבקה המאשרת רמה נמוכה של פליטת גזים רעילים לאוויר, וסגרה חלק מהדרכים בעיר לנסיעת כלי רכב.
נונז סיפרה בבית המשפט כי ניהלה אורח חיים בריא ועבדה בעבר כרקדנית ומורה ליוגה, אולם בשנים האחרונות החלה לסבול מבעיות נשימה קשות כתוצאה מזיהום האוויר הקשה בבירת צרפת. "סבלתי ממחלות החל מאסטמה ועד דלקת ריאות כתוצאה מזיהום האוויר" סיפרה נונז לשופטים.

היא הוסיפה כי באחד המקרים אף נגרמה סכנה לחייה כתוצאה מהסתבכות של מחלת הריאות. "הרופאה שטיפלה בי אמרה כי זיהום האוויר בפריז גרוע כל כך עד שאנו נושמים אוויר רקוב לחלוטין. היו לה עוד חולים כמוני, לרבות ילדים ותינוקות. גם הקרדיולוג שלי אמר את אותם הדברים" אמרה נונז, שתובעת פיצויים גבוהים משלטונות צרפת על הנזק הבריאותי שנגרם לה כתוצאה מזיהום האוויר.