בתחילת חודש אוגוסט מצוין ברחבי העולם שבוע ההנקה, שמטרתו לעורר מודעות ולתמוך באמהות מניקות. שותפים לשבוע הזה ארגונים גדולים וחשובים, כמו ארגון הבריאות העולמי וארגונים עולמיים אחרים. לרגל שבוע ההנקה, ביצע מכון "מדגם", ביוזמת שירותי בריאות כללית, סקר בקרב 819 אמהות לתינוקות עד גיל שנה מבוטחות הקופה.



מהסקר עולה שמרבית הנשים לפני הלידה (89%) מתכוונות להניק ושמרבית היולדות (80%) הניקו בעת שחרורן מבית החולים. 47% מהן הניקו באופן בלעדי ו־34% שילבו הנקה עם תחליף חלב אם בעת השחרור מבית החולים. בעת החזרה הביתה מבית החולים 90% מהנשים תכננו להניק, אך רק 73% מהן אכן הניקו. רק 2% מתוכן לא תכננו להניק כלל.



עוד עולה מהסקר כי קרוב לשליש מהאמהות (30%) חזרו לעבודה כשתינוקן היה בגיל 3.5 חודשים עד חצי שנה, 18% עשו זאת כשתינוקן היה בן 6 ל־9 חודשים. רק 11% חזרו לפני כן, כשתינוקן היה בגיל חודשיים עד 3.5 חודשים. קרוב למחצית (47%) מהאמהות לבני 3.5 חודשים ומעלה שחזרו לעבודה ממשיכות להניק. 29% מהן שילבו את ההנקה עם שאיבת חלב. הסיבות המדווחות להפסקת הנקה מגוונות וכוללות מחסור בחלב (34%), סירוב התינוק לינוק (22%) וחזרה לשגרת החיים – לימודים או עבודה (18%).



לדברי ד"ר דורית וייס, אחות ראשית בשירותי בריאות כללית, "קיימת הסכמה בקרב כל העוסקים בבריאות על חשיבות ההנקה לאם ולתינוק. הנתון העולה מהסקר, שלפיו נשים רבות ממשיכות להניק גם לאחר החזרה לעבודה, מעודד, שכן הוכח כי הנקה מקדמת את הקשר בין האם לתינוקה וכי חלב האם הוא המזון היחיד המכסה את כל הדרישות התזונתיות של הילוד, מחזק את המערכת החיסונית, מספק לתינוק הגנה מפני מחלות זיהומיות ואף מפחית את הסיכון ארוך הטווח לחלות במחלות מסוימות".