סתיו היא עונה נפלאה או מחרידה, תלוי איך מסתכלים על זה. מצד אחד, מתחילים הגשמים הראשונים, האוויר נהיה קריר ואנו כבר לא מוצאים את עצמנו הופכים לסטייק "וול-דאן" אחרי שתי דקות בשמש. מצד שני, זו העונה בה הכל נהיה רטוב וחלקלק, מחשיך מוקדם ומתחילות השפעות וההצטננויות, והצורך לקבל את ההחלטה הגורלית: לבוא לעבודה חולים או להישאר בבית. לצד סוגי התחלואות הקלאסים, ישנה גם תסמונת שעדיין לא הוכרה באופן רשמי, אך מכנים אותה בשיח סלנגי "שפעת גברים". משמעות הדבר היא,שלא משנה מה אתם חשים, אם אתם גברים ואתם חולים, זה מה שיש לכם. אותו מונח נקבע מאחר שגברים, כך נהוג לחשוב, נוטים להתלונן יותר מנשים כשהם חולים ולהגזים יותר בתגובה שלהם למחלה.



לפי סקר שערך האתר onepoll.com, גברים אכן נוטים יותר להתלונן כשהם חולים, אבל נעדרים מהעבודה כמעט כמו נשים. במהלך הסקר השתתפו 1000 גברים ונשים, אשר נשאלו על מצבם הבריאותי באופן כללי ועל הדרך בה הוא משפיע על העבודה שלהם. מבחינת סבל, באופן לא מפתיע גברים (34%) טענו שהם סובלים יותר מנשים, ו-28% ענו שהם מבקשים מבת הזוג לטפל בהם כשהם חולים. אז גברים אכן נטו להתלונן יותר, כפי שעולה מהסקר, אבל בכל הקשור להיעדרות מהעבודה הם (33%) נעדרו במידה דומה לנשים (30%). לצד זאת, נמצא כי גברים ממהרים מעט יותר מנשים להודיע בעבודה כשהם חולים, ועושים זאת יום אחרי הופעת הסימפטומים (45%), בעוד נשים מחכות יומיים (44%). 


בממוצע, גברים ונשים יחד מפסידים שני ימי עבודה ככל פעם שהם חולים. כמו כן, ככל שהגיל יורד, כך אנשים נוטים יותר לעדכן לא רק את מקום העבודה אלא גם את הרשתות החברתיות במצבם הבריאותי. בגילאי 18-24 (76%) נוטים לעדכן יותר מכל, ו-37% מעלים סלפי שלהם חולים. במהלך הסקר, נשאלו המשתתפים גם מה הם הסימפטומים שהכי מעצבנים אותם כשהם חולים, כשבראש הרשימה היו אף סתום (23%) ונזלת (22%), וגרון כואב היה רק במקום השלישי (16%). 

בכל הקשור לטיפול במחלה, עולה שאנשים אוהבים פשטות והרוב מעדיפים אקמול (61%), ובעדיפות שנייה סוכריות המציצה (51%). האופציה הבאה בתור הייתה תרופה ייעודית להקלה על סימפטומים של הצטננות ושפעת (48%). על הטיפול במחלות, מעל מחצית אמרו שלמדו מאימא (56%), והשאר מצאו פתרונות משונים משלהם כמו אכילת בצל נע. 

באשר לתזונה בזמן מחלה, מאחר שמאבדים את התיאבון אין רצון לאכול, ולרוב מעדיפים תה (41%) או מרק (36%), כאשר אופציות פחות פופולריות הן מיץ תפוזים (19%) ושוקו חם (21%). מלבד לדחוף תרופות ולשתות משקאות חמים, צריך למצוא פתרונות נוספים להעביר את הזמן כשחולים כדי לא למות משעמום. מהסקר עולה שהפעילות המועדפת בזמן שחולים היא שינה מרובה כמובן (59%), טלוויזיה (34%) אבל רק הסדרות האהובות ביותר, או סרט שמכירים ואוהבים (27%).