הסוף למתוקים בין הארוחות? מחקר חדש קובע כי סוכר עלול להיות ממכר כמו סמים קשים כגון קוקאין. לפי החוקרים, סוכר צריך להיחשב כסם מעבר המוביל להתמכרות לסמים קשים. המדענים שערכו את המחקר טוענים כי בהתמכרות לסוכר יהיו את אותן ההשתוקקויות ואת אותם תסמיני הנסיגה שבאים עם התמכרות לסם. לפי המחקר, "נתונים שנאספו מבדיקת בעלי חיים הראו כי ישנה חפיפה משמעותית בין צריכת סוכרים לבין השפעות הדומות להשפעות של סמים".

המחקר, שפורסם ב"ירחון הבריטי לרפואת הספורט", מציין כי הסוכר יכול לשמש כסם מעבר לאלכוהול ולסמים ממכרים נוספים, וכי סוכר, כמו קוקאין ואופיום, מזוקק מצמחים ויוצר גבישים לבנים טהורים- תהליך שלפי החוקרים "מוסיף משמעותית להשפעותיו הממכרות". לפי המחקר: "צריכת סוכר מייצרת השפעה הדומה להשפעת הקוקאין, ומשנה את מצב הרוח, ויתכן כי דרך יכולתו לגרום לסיפוק ולעונג, הוא מוביל לדחף להשיג אותו".


 מיני בראוניז ללא סוכר. צילום: באדיבות קאנאפיס
מיני בראוניז ללא סוכר. צילום: באדיבות קאנאפיס

 

עם זאת, מדענים אחרים כינו את המחקר "מגוחך". טום סנדרס, מרצה לתזונה במכללת קינג'ס קולג' שבלונדון, אמר ל"גרדיאן" שלל את ההשוואה בין התכונות הממכרות של הסוכר לבין אלה של סמים קשים. "בעוד שזה נכון כי העדפה לדברי מתיקה יכולה לייצר הרגלים, היא לא ממכרת כמו אופיאטים או כמו קוקאין", אמר סנדרס. "לאנשים אין תסמיני נסיגה אשר הם מפחיתים את צריכת הסוכר".