קפה הוא אחד המשקאות הפופולריים ביותר בעולם, והוא מצרך חובה לכל אדם שצריך לקום מוקדם בבוקר. למעשה, הוא נחשב לחלק בלתי נפרד ממקום העבודה, וקשה לדמיין את המשרד מתפקד בלעדיו. אך למרבה האבסורד, דווקא מי שזקוקים לו יותר מכל, אנשים עובדים, עסוקים מדי בשביל להכין קפה, כך עולה מסקר חדש. התוצאות של הסקר אף מראות שרבים מנסים לחסוך זמן ולעבוד כמה שיותר, על חשבון קפה והפסקות רענון קצרות. 



בסקר, שנערך בידי the Institute for Scientific Information on Coffee, נשאלו 8,214 גברים ונשים משש מדינות באירופה, על הסיבות לכך שהם שותים או נמנעים משתיית קפה בעבודה. רוב האנשים (68%) העידו שהם שותים קפה בעבודה תמיד או לעתים קרובות במהלך היום, בעיקר בגלל הטעם (52%), כש-40% נוספים אמרו שמדובר עבורם בהזדמנות לצאת להפסקה קצרה. באופן מפתיע, רק 29% העידו כי הם זקוקים למשקה כדי להישאר ערניים בעבודה. אחוז זהה של נשאלים (29%) אמרו שהם אומנם משתוקקים לקפה, אבל עסוקים מידי לשתות ולהכין אותו בעבודה. דווקא מי שאמרו שהם משתוקקים לקפה יותר מכל העידו שאינם שותים במהלך בעבודה בגלל שהם עסוקים מידי. מתוכם, 29% אמרו שפשוט אין להם זמן להתעסק בהכנת הקפה, ו-11% טענו שבאופן כללי אינם יוצאים להפסקות קצרות בעבודה.


 


רבים העידו שאין להם זמן לקפה בעבודה. צילום: אינגאימג
רבים העידו שאין להם זמן לקפה בעבודה. צילום: אינגאימג



"העובדה שכמעט שליש מהנשאלים ענו שאין להם זמן להפסקה קצרה יכולה להעיד על כך שיש להם מעט שליטה על העבודה שלהם, מה שגורם להם לסטרס", אמר אומר ד"ר ג'יימס צ'נדלר, אנליסט בחברה. אבל אלו שמבינים עניין, יודעים שכדי לשמור על ערנות ופרודוקטיביות צריך מידי פעם לצאת להפסקות קצרות.



מסיבה זו בדיוק, 63% יוצאים להפסקה ו-43% שותים בה קפה. מבין הנשאלים שהעידו שהם יוצאים להפסקות קצרות, 56% ענו שהם יוצאים להפסקה קצרה או שתיים ביום כדי לאכול או לשתות, בעוד שכמעט רבע (25%) יוצאים לשלוש-ארבע הפסקות קצרות. מבין הנשאלים שכן יוצאים להפסקת קפה, 59% נוהגים לעשות זאת בין תשע לאחת עשרה בבוקר, למעט פינלנד, בה שעות הקפה המועדפות הן בין אחת לשלוש.