זה ידוע שצריך להוציא קימה בבוקר אל מחוץ לחוק, אך עד שזה יקרה כדאי שנסתגל לרעיון שעלינו לקום אפילו לפני צאת החמה. אל אותה השכמה טראומתית בחושך מתלוות מחשבות רבות, ומחקרים קודמים מצאו שחלקן מוקדשות לטלפון הנייד שלנו ולגלישה באינטרנט באמצעותו. אבל כעת על פי סקר חדש, נראה שיש לנייד מתחרה, ויש שני דברים שאנשים חושבים עליהם כשהם שבים להכרה.



על פי הסקר של חברת Amerisleep, שנערך בארה"ב, נמצא שהדברים הראשונים ש-56% מהגברים ו-48% מהנשים חושבים עליהם כשהם קמים בבוקר הם כסף ואחריו עבודה. מדובר במחשבות שיכולות להזיק או להועיל, תלוי איך מסתכלים על זה. אנשים שהעידו שהם חושבים דבר ראשון על כסף ועבודה בבוקר, נטו פחות ללחוץ על כפתור ההשהיה בשעון המעורר שלהם. כמו כן, הם גם נטו לקום מוקדם יותר ולהרוויח יותר כסף, כך שנמצא קשר הדוק בין משכורות גבוהות (סביב ה-46 אלף דולרים) לבין קימה מוקדמת (סביב השעה חמש בבוקר). יחד עם זאת, אלו שנטו לקום מאוחר יותר (סביב השעה שש) אומנם הרוויחו קצת פחות (41,000 דולרים), אך דיווחו יותר על תחושת סיפוק ושביעות רצון מעבודתם.

רובינו חושבים בבוקר על עבודה וכסף. צילום: אינגאימג
רובינו חושבים בבוקר על עבודה וכסף. צילום: אינגאימג



מהסקר עולה שרוב האנשים (76%) שקמים מוקדם עם מחשבות אלו, עובדים בעבודות ממשלתיות או ציבוריות, כש-52% מהם אמרו שאינם לוחצים על כפתור ההשהיה. מעט אחריהם (70%) היו עובדים בתחום הביטוח והפיננסים, כש-48% מהם נמנעו מלחיצה על כפתור ההשהיה. במקום השלישי היו אנשים שעובדים בתחום המשפט (50%), שנטו גם יותר ללחוץ על כפתור ההשהיה, רק 28% עמדו בפיתוי.

למרות שזה עלול ליצור תמונת מצב כזו, הסוקרים טוענים שאין בהכרח קשר בין מחשבות אלו וההימנעות מלחיצה על כפתור ההשהיה, לבין הצלחה בקריירה. לדעתם, ההרגלים הללו קשורים יותר לסוג העבודה, מידת התובעניות שלה ולוח הזמנים שהיא דורשת. יחד עם זאת, מהתשובות של הנסקרים, נראה שרובם עובדים בעבודות שנחשבות למוצלחות.