בשלב כזה או אחר, כולם מרגישים שהם מעמיסים על המוח שלהם קצת יותר מידי, ושיוטב להם לו ייתנו לו קצת לנוח. אבל מעבר לאותה תחושה פנימית, מסתבר שיש שיטה מדעית לדעת אם המוח שלכם עובד שעות נוספות - על ידי בדיקה של טמפרטורת האף. על פי מחקר חדש, ככל שאנשים מאמצים את הראש, כך האף שלהן הופך קר יותר.



אל המסקנה הזו הגיעו חוקרים מאוניברסיטת נוטינגהם, שרצו לבדוק אם יש קשר בין עומס יתר על המוח לבין טמפרטורת העור. במהלך המחקר, החוקרים עקבו אחר הפעילות הנירולוגית של 14 אנשים, באמצעות מצלמות הדמיה תרמיות, בזמן שביצעו מטלות שדרשו מאמץ מחשבתי. כאשר המשתתפים ביצעו את המטלות הללו, החוקרים הבחינו בכך שטמפרטורת האף שלהם צונחת. התוצאות הללו, הם טוענים, מעידות על קשר ישיר בין עומס מנטלי לבין טמפרטורת האף. תופעה זו נגרמת בגלל שהמוח מסית את זרימת הדם אל עבר אזורים חיוניים יותר במצבי סטרס.

רוצים  לדעתם אם אתם עובדים קשה מידי? געו באף שלכם. אילוסטרציה: אינגאימג
רוצים לדעתם אם אתם עובדים קשה מידי? געו באף שלכם. אילוסטרציה: אינגאימג


ד"ר אלסטר קמפל ריצ'י שעמד בראש המחקר, סיפר שהופתע מעוצמת הקשר בין טמפרטורת הפנים לבין מצבי מאמץ מנטלי. "ציפינו שמאמץ מנטל יוביל לשינויים פיזיולוגיים, אבל הקשר הישיר בין עומס עבודה לטמפרטורת העור היה מרשים ביותר", הסביר. "עם דרך מדויקת זו למדידת עומס עבודה, אנו יכולים לפתח שיטות שיעזרו לאנשים במצבי סטרס". ריצ'י הוסיף, שהשיטה הזו יכולה לעזור לבדוק אם עובדים מעמיסים על עצמם במידה כזו שפוגעת בתפקוד שלהם (למשל, טייסים).