לפני כ - 10 שנים, קארין אז ויסמן, היום בת 27, אושפזה בבית החולים בשל התקף כאבי בטן בלתי פוסק. בבדיקת ה-MRI שעברה, אחרי לחצים שהפעילה על הצוות הרפואי, נודע לראשונה כי היא סובלת מתסמונת מאייר רוקיטנסקי, תסמונת ממנה סובלת אחת ל - 5,000 נשים בעולם שנולדו ללא רחם. לפני כשנתיים, היא נישאה לבן זוגה חן משולמי. היא חשפה בפניו, כבר בראשית הקשר ביניהם, כי לא תוכל להרות, ושהדרך היחידה שבאמצעותה הם יוכלו להביא ילדים לעולם - הוא תהליך פונדקאות. למרות זאת, משולמי לא ויתר על הקשר.



הוא עובד כנהג משאית ביום ובלילה מופיע כדי ג'יי ביחד עם רעייתו. ביום היא עובדת כפקידה ובערבים כמפעילת קריוקי באירועים, כשרק לאחרונה זכו השניים בתואר מפעילי הקריוקי המצטיינים לשנת 2017. האהבה, הזוגיות הטובה ביניהם, החברות והעבודה המשותפת, מתגמדים מול רצונם העז להביא ילד לעולם.



קארין כתבה פוסט ובו ביקשה בתחינה סיוע כספי למימון עלות של 250 אלף ש"ח עבור הליך פונדקאות: "אני כבר כמה ימים כותבת ומוחקת, חושבת איך לעשות את זה, איך להתמודד עם החשיפה הזו, באיזה מילים להשתמש ובאיזה לא, אז החלטתי פשוט להגיד את זה - אני חולמת על ילד! אני רוצה את זה בכל חלק וחלק בגופי. להחזיק תינוק, לחבק אותו, לשמוע אותו קורא לי 'אמא', לשמור עליו, לטפל בו ולגדל אותו. זהו הרצון הבסיסי והזכות הבסיסית של רוב בני האדם".



בני הזוג. צילום: באדיבות המצולם



השניים הקימו פרויקט למימון המונים שנקרא "גם לנו מגיע להיות הורים" באתר give back, דרכו הם משוועים לגייס את הכספים עבור ההליך, שיגשים עבורם את החלום להיות הורים. משולמי, ממהרת להתחייב בשמו של האתר כי במידה והסכום המלא לא ייאסף יוחזרו הכספים שיגוייסו אל אלו שעשו את הצעד בניסיון לסייע בעדם.



היא סיפרה על הרקע להחלטה בשיחה עם "מעריב אונליין": "נולדתי לא רחם והדרך היחידה עבורי להיות אמא לתינוק משלי היא בעזרת אם פונדקאית". קארין הוסיפה כי "מאז החתונה, אני לא מפסיקה לשמוע את הפניות של הסביבה 'נו מתי הברית'". הזוג הסביר כי שמר בסוד את המכשול העומד בפניהם. "התחמקנו מתשובה, ונשברנו מחדש בכל פעם", אמרו.



מה גרם לכם להיחשף ?


"לצערנו מדובר בהתהליך ארוך, קשה ויקר מאוד, שרק להתחיל אותו, עולה כ-250,000 שקל. רוב האנשים היו משתמשים בסכום הזה כהון עצמי למשכנתא, אבל אנחנו רוצים ילד, הרבה יותר מבית. הרבה יותר מכל דבר אחר".



מאמינה שהציבור ישתף פעולה?


"שמעתי מחברה על מקרים דומים של זוגות שהגשימו את החלום והפכו להיות הורים בזכות העם המדהים שלנו, ואני חושבת שעכשיו הגיע התור שלנו להגשים את החלום. אז פתחנו קמפיין גיוס המונים בשם "גם לנו מגיע להיות הורים" ועכשיו כל אחד ואחד שקורא את הפוסט הזה יכול לקחת חלק במצווה של הבאת ילד/ה לעולם."



הקמפיין של בני הזוג