המהפכה הבריאה: אילה חסון שוחחה הבוקר (ראשון) בתוכניתה ב-103FM עם מנכ"לית עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל, שסיפרה על המהפך שהוביל את המים מינרלים לנצח במכירות את המשקאות המתוקים והמוגזים. "עברנו מהפך. זוהי תוצאה מאוד חשובה, משמחת ומעודדת. אנחנו מחזקים את המהלך הזה שלקח המון זמן עד שהגענו אליו", סיפרה. " הוא פועל יוצא של שיקולים כלכליים ובריאותיים. המודעות חלחלה כבר לפני שנים אך ישנו קושי להעביר את מודעות לכדי יישום. כולנו יודעים שבריא יותר לשתות מים מאשר משקה ממותק אך לא מצליחים לעשות את זה כפי שאנשים מתקשים להפסיק לעשן". 



לדבריה, "המהפך קרה בזכות משרד הבריאות שהגיע לתוצר נהדר בעבודה משותפת של הדיאטנים בכל המגזרים, תוך פרסום מידע בריאותי שהונגש לציבור הרחב. הצלחנו לגרום לשתיית מים להיחשב בריאה וטרנדית. אין ספק שלמרות שיותר כלכלי לשתות קולה מאשר מים הצלחנו להוביל לשינוי וזה מדהים". 

"הילדים בישראל הם במקום הראשון בעולם בצריכת המשקאות המתוקים ואני מקווה שיבצעו בקרוב מחקר חדש שיעיד על כך שיש שיפור", אמרה לסיום. "ילדים שמנים סובלים מסיכון להיות מבוגרים זקנים. הנוער היום נמצא רבות מול מסכי הטלוויזיה והמחשב ואם נצליח לשמר את ההצלחה הזו נגרום לירידת אחוז ההשמנה בקרב הישראלים".
 
עריכה: איתמר זיגלמן