לא משנה מה יגידו המומחים, קפה הוא אחד מסוגי המזון החשובים ביותר בימינו. בלעדיו, רובנו לא יכולים להתחיל את היום, לסיים ארוחת צהריים או להישאר בהכרה לקראת סוף יום עבודה. מעבר לכך, הוא גם ידוע כמסייע לירידה במשקל ועל פי מחקר חדש הוא גם גורם לאנשים לחשוב עלינו בצורה חיובית יותר וכן להקשיב למה שיש לכם להגיד.



במחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Psychopharmacology, נמצא ששתיית קפה לפני שיחה עם מישהו עוזרת לאנשים להתרכז בקלות רבה יותר וכן לחבב אותם יותר. אל המסקנות הללו הגיעו החוקרים כשניסו לבדוק איך שתיית קפה משפיעה על דינמיקה קבוצתית ויחסים בין אנשים, בעיקר בעבודה. כדי לבדוק זאת הם ערכו ניסוי על 134 סטודנטים וסטודנטיות ששותים קפה באופן קבוע, וחילקו אותם לשתי קבוצות. כל קבוצה דנה באותו הנושא במשך רבע שעה, כשרק אחת מהן קיבלה קפה לפני הדיון.



מתוצאות הניסוי נמצא שסטודנטים ששתו קפה לפני הדיון הצליחו להתרכז בקלות רבה יותר בדברים של שאר המשתתפים, וכן נטו יותר להרגיש כלפיהם רגשות חיוביים ולהסכים איתם. באופן כללי, הם גם דיווחו על תחושת סיפוק גבוהה יותר מחברי הקבוצה, מאשר בקרב אלו שלא שתו קפה. "המחקר נעשה על אנשים שצורכים קפה בקביעות", הסביר ואשה אנבה שעמד בראש המחקר. "עבורם נראה שקפה גורם להם להיות ערניים יותר, מפוקסים יותר ביכולת החשיבה שלהם על הנושא או המטלה, וכן גורם להם להשתתף יותר במטלות קבוצתיות".