רק לפני שבועיים סופות רעמים היכו בארץ, אבל בישראל החורף לא נמשך זמן רב, ובימים הקרובים צפוי מזג האוויר לעלות ולהיות חם מהרגיל ואף שרבי. משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) מספר עצות להתמודדות עם מזג האוויר החם ולהימנע מהסכנות הבריאותיות שעלולות להגיע עמו כמו התייבשות, תשישות או מכת חום.



ההגנה הטובה ביותר מפני נזקי החום היא היערכות ומניעת סיכונים. בשעות השיא של החום מומלץ לשהות במקום שיש בו מיזוג אוויר, כאשר בשעות שיא החום מומלץ להשתמש במזגנים. מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך כאשר טמפרטורת הסביבה היא מעל 35 מעלות צלזיוס, אין ביכולתם לקרר את הגוף או להגן מפני פגיעה בריאותית.



בנוסף לכך, מומלץ בשעות החום להגיף תריסים או וילונות, כדי לצמצם את חדירת קרינת השמש, אך להשאיר את הדירה מאווררת. תריסים מוגפים יכולים להוריד את חדירת החום לדירה בכ-80%. עוד מומלץ ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים. בנוסף לכך, מומלץ שלא לשהות מחוץ לבית או לעבודה בשעות עומס החום, אך אם אתם נאלצים לעשות כן, מומלץ הרבות בשתיית מים קרים או שתייה קלה לא ממותקת, ולהימנע ממשקאות המכילים קפאין ואלכוהול, כאשר מומלץ לשתות 10-8 כוסות שתייה ביום ולהקפיד על ארוחות קלות ומאוזנות.





במקרה של תשישות חום, הנובעת מהתייבשות ומאופיינת בהזעה מרובה, חיוורון, כאבי שרירים, עייפות, חולשה, סחרחורת, כאבי ראש, בחילה או הקאות, נטיה להתעלפות, עור קר ולח, דופק מהיר וחלש ונשימות מהירות ושטחיות, יש לנוח באזור קריר ולשחרר בגדים לוחצים, לקרר את הגוף, לשתות בלגימות קטנות מים או שתייה אחרת ואם יש החמרה במצב, כגון הקאה, ירידה בערנות או בלבול - לפנות מיד לעזרה רפואית. 



במקרה של מכת חום, כאשר הגוף לא מצליח לקרר עצמו וטמפרטורת הגוף עולה במהירות (ויכולה להגיע ל-41 מעלות צלזיוס תוך רבע שעה), ובמצב זה עלולה להיות פגיעה במערכת העצבים המתבטאת בערפול הכרה, בלבול או התכווצויות, וכן פגיעה במערכות חיוניות אחרות בגוף, יש לפנות את הנפגע במהירות לבית החולים, ועד להגעת עזרה יש למקם את הנפגע באזור קריר ולקרר אותו בעזרת מגבות רטובות, אך אסור לתת לנפגע לשתות.



תחזית מזג האוויר: שרב עד סוף השבוע



מזג האוויר צפוי להיות שרבי ברוב רחבי הארץ, כאשר החל משעות הצוהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף. מחר ובשבת ימשיך להיות שרבי ברחבי הארץ, ורק ביום ראשון תחול ירידה בטמפרטורות, אך מזג האוויר עדיין יהיה שרבי.



הטמפרטורות בערים נבחרות ברחבי הארץ:


חיפה: 30-22, תל אביב: 34-22, ירושלים: 33-24, באר שבע: 37-24 ואילת: 41-29 מעלות.