שיעור הרופאים בישראל ירד מתחת לממוצע מדינות ה־OECD, כך עולה מנתוני הארגון המתפרסמים בימים אלה. בישראל 3.1 רופאים לאלף נפש, ארבעה מקומות מתחת לממוצע ה־OECD ומקום 17 מבין 35 המדינות החברות בארגון. שיעור הרופאים בישראל אשתקד היה 3.4 רופאים לאלף נפש, שני מקומות גבוה מהממוצע. 

נתון זה אינו כולל את רופאי השיניים בישראל. בקטגוריה זו יש בארץ 0.8 רופאים לאלף נפש, קצת מעל לממוצע ה־OECD. ירידה ניכרת אף יותר בדירוג נרשמה במספר האחיות לאלף נפש. בישראל חמש אחיות לאלף נפש, ירידה של שני מקומות לעומת אשתקד אל המקום ה־25.

נתון מדאיג נוסף הוא שיעור מסיימי לימודי הרפואה בישראל, שממשיך להיות מהנמוכים בדירוג מדינות ה־OECD. לבד מיפן, ישראל נמצאה אחרונה בדירוג עם 6.8 מסיימי תואר MD במוסדות הלימוד המקומיים בשנה למאה אלף נפש. מספר זה אינו כולל את מסיימי לימודי הרפואה בחו"ל. ממשרד הבריאות נמסר: "בשנים האחרונות ננקטים צעדים להגדלת שיעור הבוגרים, בהם פתיחת בית הספר לרפואה בצפת ומתווה להרחבה נוספת של מספר המסיימים לימודי רפואה בארץ ל־900 מדי שנה".

עלייה מדאיגה מאוד נצפית בתחום העישון: שיעור מעשני הסיגריות על בסיס יומיומי מגיל 15 ומעלה עומד על 19.6% מהאוכלוסייה, מקום חמישי מבין מדינות ה־OECD ועלייה של שמונה מקומות לעומת אשתקד. יש לציין ששיעור מיטות האשפוז מוסיף להיות נמוך בהרבה מממוצע ה־OECD - שלוש מיטות לאלף נפש. 

לעומת זאת, תוחלת החיים בישראל ממשיכה לעלות, והיא נמצאת במקום השביעי בקרב מדינות ה־OECD השנה עם גיל ממוצע של 82.5 - עלייה של חמישה מקומות לעומת אשתקד. כמו כן, שיעור המתאבדים מוסיף להיות מהנמוכים, השני מהסוף (4.1 מתאבדים לאלף נפש), ירידה של מקום אחד לעומת אשתקד.

מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב אמר בתגובה: "האתגרים של מערכת הבריאות כפי שעולים בדוח מחייבים תשומת לב יתרה במיוחד לאור מגמת ההזדקנות המואצת של האוכלוסייה". אולם לעומתו, תגובת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לנושא מפתיעה ומתמיהה מעט, משום שהוא הסתפק בהתייחסות למדד תוחלת החיים לבדו: "מספר רב של מדדים משתפר", אמר סגן השר, "ואפשר לראות את התוצאות של הגידול בהשקעה במערכת הבריאות הציבורית". עוד הוסיף ליצמן שהוא בטוח שגם בשנים הבאות תימשך מגמת שיפור.