גני ילדים ברמת השרון יצאו ביוזמה לרשום רק ילדים שיציגו פנקס חיסונים לגנים. איתי ברשדסקי, בעלי הגן 'פשוט גן', הסביר הבוקר (רביעי) את ההחלטה לענת דוידוב וינון מגל ב-103FM: "חשוב לי לציין שאני לא מנהל ויכוח על הצורך לחסן ילדים. אני לא בקיא בנושא, נחשפתי לקמפיין בנושא והתייעצתי עם חברי הרופאים וכולם היו תמימי דעים בצורך לחיסונים. הקמנו קבוצת וואטסאפ של הגן שכללה 11 הורים רופאים ועוד אנשי משפט שדנו בנושא, גם הם דיברו באותו קול. אני לא מתווכח אם נכון או לא נכון לחסן, שכל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון לפי החוק ואין לי ביקורת כלפי זה".



"יש פה ילדים מתחת לגיל שנה שהם בקבוצת סיכון, ושתי אמהות שעוברות טיפולים כימותרפיים וילד עם מערכת חיסונית מדוכאת מסיבות רפואיות, אני חייב לדאוג לבריאותם", הסביר ברשדסקי. "הסבירו לי שאם לא מחסנים יש סכנה להדבקה ולמחלות שיכולות להיות מסכנות חיים או לגרום לנזקים ארוכי טווח".

יו"ר העמותה למתן מידע על חיסונים, מור סגמון, מתנגד בתוקף לחסן את הילדים: "אני כבר הרבה שנים לא מחסן את ילדי לאחר שהתחלתי ללמוד על הנושא. הספר הראשון שנחשפתי אליו בנושא היה של פרופסורית בארצות הברית. יצרתי עמה קשה ושאלתי אותה שאלות. מאז אני נמנע".



על הטענה שהילדים הלא מחוסנים פוגעים בסביבה ומתבססים על החיסונים של הסובבים אותם הבהיר: "שתי הססמאות הללו לא מבוססות לחלוטין. אנחנו עדים בשנתיים האחרונות לקמפיין הפחדת הציבור לרוץ ולהתחסן מבלי לשאול שאלות ולא רק בישראל. במדינת ישראל של שנות ה-80 קיבלנו 20 מנות חיסון וכיום כ-50 מנות חיסון. זכורה למישהו מגיפה בעשורים הללו שמצדיקה את הכפלת היקף התוכנית החיסונים פי 2.5?". סגמון הזכיר כי "בשנת 2013 הייתה בהלת פוליו ומיהרו להתחסן, אך חולי הפוליו האחרונים שהיו בישראל היו בשנת 88 ומהם 15 חולים היו מחוסנים היטב נגד המחלה".

"רוב הרופאים שמייעצים בתום לב לחסן אך לא באמת מבינים בחיסונים", אמר סגמון. "תשמעו רופאים שמעידים על מה מלמדים אותם בתחום החיסונים. ניתן להידבק גם אם אנחנו מחוסנים. לפני שנה הייתה התפרצות של חצבת בצה"ל שהתחילה מחייל שמחוסן בשלוש מנות. אני לא מדבר בניגוד לרופאים אלא מייצג מחקרים מדעיים ונתונים רשמיים. אותם רופאים שהחליטו להשקיע מזמנם ולהיכנס לעומק הנושא לא היו מייעצים את העצה הזו. אני חושב שדווקא מי שקורא לאחרים להתחסן הוא חסר אחריות. מחקר שהשווה בין ילדים מחוסנים לאלו שלא קבע שאין הבדל בתחלואה בחצבת, שפעת, דלקת קרום המוח, חזרת ועוד. אמנם מחוסנים חולים פחות באבעבועות רוח אך חולים יותר בדלקת ריאות, אוטיזם, מחלות כרוניות, קשיי למידה ועוד. אני יודע באיזה גן אני רוצה שהילד שלי יהיה".