הוריו של בן 24 שנפטר בתחילת השנה מסרטן לאחר שש שנים של ייסורים, תובעים מעל ל־2.5 מיליון שקל מקופת חולים לאומית על איחור של כשנתיים וחצי בגילוי המחלה. כך עולה מכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עו"ד שי ניסן גבאי. ב־2009, בהיותו בן 16, התלונן המנוח בקופת החולים על נפיחות וכאבים עזים בברך ובירך שמאל ועל חוסר יכולת לדרוך על הרגל על אף שלא קיבל בה כל מכה או חבלה. בקופה רשמו לנער משככי כאבים ושלחו אותו לבצע צילום רנטגן בברך והדמיית אולטרה סאונד ברקמות הרכות. לא נמצאו עדויות לשבר או לסדק בעצמות. הנער אומנם המשיך להתלונן על כאבים עזים, אך בתגובה נשלח לסדרת טיפולי פיזיותרפיה שלא הועילו.



רק בחלוף שנתיים וחצי, שבהן המשיך הנער להתלונן על כאבים עזים בברך ובירך שמאל, החליטו בקופת חולים לבצע לצעיר מיפוי עצמות וצילום CT שהדגימו באיחור רב סרטן עצמות.בעקבות הממצאים הוא החל בסדרת טיפולים ובהם כימותרפיה. אולם בסוף 2014, התפשט הסרטן לריאות ולכבד ולפני כשנה גם לעמוד השדרה הצווארי, שחייב את המנוח בחיבור לחמצן בשל קוצר נשימה וזאת בנוסף להקרנות ולטיפולים כימותרפיים. לבסוף, בחודש ינואר השנה נפטר הצעיר והוא בן 24 בלבד.



עוה"ד גבאי. צילום: יהודה אלפיה
עוה"ד גבאי. צילום: יהודה אלפיה



לטענת עו"ד גבאי, "הצוות הרפואי התרשל בין היתר בכך שלא בירר ולא אבחן נכונה את מצבו של הנער ולא נתן משקל להמשך התלונות על כאבים, למרות שלא היו עדויות לחבלה פיזית בברך או בירך". לפי חוות דעת מומחה שצורפה לכתב התביעה (מטעם ד"ר ארוין שוכר, המומחה לכירורגיה ואונקולוגיה אורתופדית בהדסה), "כבר בשנת 2009 היו צריכים להפנות את הנער לבדיקת תהודה מגנטית ומיפוי עצמות־ בדיקה פשוטה שבוודאות הייתה מגלה את המחלה ואת מיקומה המדויק". לדבריו, "מדובר במחלות אופייניות לגילו ואם היו מגלים המחלה כשהגידול היה קטן מימדים ניתן היה לטפל בו והסיכוי להחלמה מלאה עמד על 70 אחוזים".



מלאומית נמסר: "כתב התביעה התקבל במשרדנו ואנו למדים אותו. תגובתנו תינתן בבית המשפט".