מנעו פגיעה חמורה:פעוט כבן שנה וחודשיים מחדרה הגיע עם אמו לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל-יפה בסוף השבוע האחרון, לאחר שזו הבחינה כי חסרה סוללה בצעצוע בו שיחק. האם הניחה כי בנה בלע את אחת משלושת הסוללות המורכבות במשחק, ועם הגעתם הוא הופנה לביצוע צילום בטן בו נראתה הסוללה בתוך הקיבה באופן ברור. 



הסוללה הוצאה מבטנו של הפעוט לאחר מכן על ידי ד"ר אורלי אישך-אדיב, מנהלת השירות לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים. היא ציינה כי הפעוט לא הגיע עם סימפטומים מיוחדים, אך "מניסיוננו, סוללה שנשארת בתוך הקיבה עוברת קורוזיה וגורמת נזק לרירית הקיבה ובהמשך עלולה להזיק גם ליתר האיברים". בסיום הטיפול, שוחרר הילד לביתו. 



מימין: הסוללה שהוצאה מהקיבה, משמאל: סוללה תקינה. צילום: באדיבות המרכז הרפואי הלל יפה



לדברי ד"ר אישך-אדיב, "על אף ההמלצות לחכות בין 24 ל- 48 שעות, הוחלט להוציא את הסוללה על מנת למנוע נזק עתידי גדול יותר. בבדיקה אכן נמצא כי נוצרה כבר דלקת בחלל הקיבה ובמוצא הקיבה. המצב היה יכול להיות מורכב יותר אם הסוללה הייתה נתקעת בוושט ויוצרת חור. מצב כזה עלול ליצור נזק ניכר לאיברים הסמוכים עם תחלואה קשה ומסכנת חיים. גם התהליך של הוצאת הסוללה הינו תהליך פולשני הכרוך בסיכון, בפרט כשמדובר בפעוט קטן".



לדבריה, "נותרו שבועיים לסיום החופשה הגדולה, הילדים עדיין בבית, וגם בו ישנן סכנות לא מעטות ובלתי צפויות העלולות להסתיים בפציעה ויותר מכך. אנו, כהורים, חייבים להשגיח ולהימנע ממתן משחקים המכילים חלקים זעירים העלולים להיבלע בשוגג".