הסכנה מאחורינו? מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב קרא הערב (ראשון) למטיילים להמשיך ולהגיע למסלולים בצפון על אף מחלת העכברת. "אין סיבה לפאניקה, בטוח ומאוד יפה לטייל", הדגיש, "אין לנו ארץ אחרת לטייל בה". 

הוא חזר והדגיש, כי "המחלה נמצאת בשישה נחלים, אבל אפשר ללכת למסלולים אחרים". בר סימן טוב אמר: "אפשר לטבול במקורות המים שהם לא הנחלים האלה ולהקפיד על הוראות משרד הבריאות". הוא טען כי אנשי המשרד דוגמים מקורות מים באזור על בסיס יומי וכי הציבור מעודכן בכל ההתפתחויות.

"המחלה נגרמת מזה שעדרי בקר וחזירי בר עושים את צרכיהם בתוך מקורות המים", הסביר, "גורמים בממשלה צריכים להקים מקורות מים אלטרנטיביים לעדרים, ולגדר חלק מהאתרים". הוא הדגיש: "לא מדובר במגפה - גם אם מישהו נדבק, אפשר לטפל בקלות במחלה הזו". בר סימן טוב הסביר: "לא נדבקים בין אדם לאדם. אנחנו לא רוצים לראות את כל התיירות בצפון משותקת - צריך לטייל בזהירות". 
הוא סיכם וקרא לציבור הרחב להתעדכן בהודעות משרד הבריאות רק דרך האתרים הרשמיים, זאת בשל הודעות מזויפות שנתקל בהן ברשתות: "יש הרבה מאוד פייק ניוז - אני רואה הודעות מומצאות, אני מבקש לעקוב רק אחר האתרים הרשמיים".