הההבטחה שבתוך חצי שעה, בלי מאמץ מיוחד, אשרוף כ־600 קלוריות, הייתה זו שגרמה לי להיכנס בעיצומו של אוגוסט לתוך סאונת האינפרא־אדום הלוהטת שבמתחם Urban Shaman בתל אביב. לטבול בסאונה מהבילה באמצע הקיץ הלוהט זו כנראה לא התוכנית הטובה ביותר שהייתה לי בחיים, אבל מה שטוב לאופרה ווינפרי, שהדגימה את השימוש בסאונה בתוכנית שלה, טוב גם בשבילי.



המתחם שבו מצויה הסאונה מתיימר להוציא אותנו מהקלחת הרועשת של היומיום ולהציע חווית לייף־סטייל הוליסטית, הכוללת בין היתר גם תפריט אוכל ושתייה המבוסס על יסודות הבישול הטבעוני והאורגני, חללי יוגה, עיסויים, מיינדפולנס ומדיטציה.



את המקום פתח לפני כמה חודשים אודי סהר, נטורופת, הרבליסט מוסמך ומורה ליוגה, עם שותפתו, נעמי בוביס. אני יורדת בהיסוס אל הקומה התחתונה של המבנה שבו ממוקמת הסאונה. גוונים של מדבר ואדמה ופריטים מעץ טבעי מנסים לדמות את הטבע. בסאונה בעלת קורות עץ, תלויות נורות שפולטות גלי אינפרא־אדום, החודרים ישירות לתוך הרקמות. "בארצות הברית, הסאונות האלה כבר מאוד נפוצות, אבל בארץ פחות מכירים אותן", אומר סהר.



"הסאונה הזאת מגיעה מקסימום ל־65 מעלות, בשונה מסאונה רגילה של 95 מעלות. אנחנו משתמשים בגלי אינפרא־אדום רחוקים כדי ליצור את החום שחודר לרקמות העמוקות וממריץ את מערכת הלימפה שאחראית על פינוי הרעלים בגוף".



"כמה זמן אמורים לשבת שם?" אני שואלת בחשש. סהר עונה שאפשר לשהות בסאונה חצי שעה או שעה, להבדיל מסאונה רגילה שבה יושבים בדרך כלל כרבע שעה. "כאן החום מתון יותר, ואפשר ליהנות לאורך זמן יותר מהאפקט של פינוי הרעלים", הוא אומר. "יש גם הפחתה של כאבים במפרקים, זה טוב להמרצה של המערכת הקרדיוווסקולרית, ויש מחקרים המעידים על כך שזה שורף 400־600 קלוריות בחצי שעה. זה גם ממריץ את המטבוליזם, משפר את מראה העור, מוריד מדדי דלקת בגוף ומביא למצב של רגיעה".



האומנם? אין מנוס מלנסות בעצמי. לפני הכניסה לסאונה סהר ממליץ לי לשתות מים ומוודא שהגעתי על בטן ריקה, כדי שארגיש קלילה יותר. הוא מכוון את הטמפרטורה לכ־60 מעלות ואת הטיימר לחצי שעה (עלות של 100 שקלים). כדי להנעים לי את השהייה הוא גם מפעיל מוזיקה בתוך תא הסאונה. שנייה לפני שאני דורכת בפנים, אני מוודאת שהשהייה בקרב גלי אינפרא־אדום לא תזיק לי. "אף אחד לא בא לכאן במקרה", מרגיע סהר. "מגיעים לכאן אנשים שסובלים מכאבים כרוניים ומסוכרת, או נשים שרוצות לנצל את האפקט של הירידה במשקל. אפשר ואפילו רצוי להגיע לסאונה על בסיס יומיומי, אבל לנשים בהריון זה לא מומלץ. כרגע הלקוחות העיקריים הם דווקא תיירים. לישראלים נראה הזוי שבאוגוסט צריך להזיע בנוסף למה שכבר מזיעים".



הרגע הראשון בסאונה מבהיל: החום מציף אותי בן רגע, וקשה לי לדמיין שאצליח לשרוד כאן חצי שעה. אני מתיישבת על הספסל, מוודאת שהדלת נפתחת בקלות ומתאמצת להירגע. אחרי כמה דקות אני מתחילה להתרגל לסיטואציה, והחום נהיה כבר פחות מורגש. אני מתנחמת בכך שבכל רגע יש לי אפשרות לפתוח את דלת הזכוכית ולברוח. בינתיים הגוף מתמלא אגלי זיעה, המחשבות נודדות ו־16 דקות חולפות. כשאני יוצאת לבסוף מהסאונה, הנשימה שלי נעשית קלה יותר, וגם עור הפנים נראה בוהק יותר. האם ייתכן שאימצתי לעצמי תחביב חדש?



בתום החוויה, סהר ממליץ לי לשתות מי קוקוס טריים עם ספירולינה כדי להחזיר את המלחים שאבדו בסשן הלוהט. אם היה ערך מוסף לחוויה הזו, הוא ללא ספק זה: בדרך הביתה, החום הלוהט שבחוץ כבר לא היה נראה לי נורא כל כך.