פתיחת שנת הלימודים ותחילת ימי החגים הצליחו להשכיח שהקיץ האחרון, בין הבריכה לים, אופיין גם בכמה מגפות. הבולטות שבהן, קדחת מערב הנילוס ועכברת, הביאו לאשפוזם של מאות. 
בסוף חודש אוגוסט היו 74 חולים בקדחת מערב הנילוס, מתוכם 14 במצב קשה ושלושה נפטרו. 462 אנשים חלו בעכברת (לפטוספירוזיס), ולגבי 42 חולים מהם בוצע אימות באמצעים מעבדתיים. עתה מתברר שהמגפות לא חלפו אלא להפך: המספרים ממשיכים לעלות ובשבועות האחרונים נוספו עוד עשרות למניין המאובחנים. מהדיווחים למשרד הבריאות עולה שמספר החולים בקדחת מערב הנילוס עומד כעת על 102 מקרים, מתוכם 21 חולים שהוגדרו במצב קשה. כמו כן, מספר החולים בעכברת עומד כעת על כ־620, כאשר מתוכם 146 מאושפזים.
ואם לא די בכל אלה, נמשכת גם העלייה במקרי ההידבקות במחלת הלישמניאזיס (או בשמה העברי: שושנת יריחו). אם לפני שבועיים דווח על 74 חולים מאז תחילת השנה, כעת מדובר ב־90 מקרים. לפי הפילוח במשרד הבריאות, קרוב לשליש מהמקרים של ישראלים שאובחנו מתרכזים ביישובים ישראליים בגדה המערבית. 

הלישמניאזיס מועברת כתוצאה מעקיצת זבוב החול המהווה מעין נשא שלה, לאחר שעקץ חיה אחרת המעבירה לדמו את הטפיל. בדרך כלל יתחיל מסלול ההדבקה בשפני סלע הנושאים את טפיל הלישמניה. זבוב החול, שהוא מעין יתוש קטן, עוקץ את שפני הסלע, מקבל את הטפיל ומעבירו לאדם באמצעות עקיצה. 
 

טפילי לישמניה באדם הולכים ומתרבים ויוצרים נגע עורי בגדלים שונים, התלויים בכמות החומר שנכנס ובתגובה החיסונית של האדם. ברוב המקרים מדובר בכמה נגעים בגוף, לעתים אפילו עשרות.