שאלה

בתי בת ה-14 לומדת באותו בית ספר מאז כיתה א'. בשנים האחרונות היא ממש בודדה בכיתה, הילדה לבד! אף אחד מהילדים לא מדבר איתה ולא מתייחס אליה. היא אפילו לא הלכה לבית הספר חודש שלם אחרי פסח. כדאי להעביר אותה כיתה למרות שזו השנה האחרונה שלה בבית הספר?

תשובה

אנשים עושים "רילוקיישן" כל הזמן ונכנסים לכיתה חדשה אפילו בכיתה ט'. אם בתך אומרת שהיא רוצה לעבור אז שלום וגמרנו, אין יותר דיון, היא בת 14.
הילדה רוצה לעבור אז למה להשאיר אותה עוד שנה לסבול? אם לא יהיה לה טוב אז היא תבין שזו הייתה החלטה לא טובה ועוד שנה היא הולכת לתיכון. אם היא אומרת שהיא רוצה לעבור תעבירי אותה. תמיד יש פחד אבל אני בעד לפתוח לילדים דף חדש, תפסיקו לפחד עליהם, תייצרו להם מציאות שתהיה יותר טובה. אם היא בת 14 היא יודעת מה היא רוצה.

אני זוכרת שכשהבת שלי עברה לחטיבת ביניים בשכונה היא לא אהבה להיות שם, ואז היא ביקשה לעבור לעירוני ד' בתל אביב. הצטרפתי אליה לראיון בעירוני ד', ואני זוכרת שהלכנו לכיוון האוטובוס, ואז היא אמרה לי - 'אמא אני מפחדת'. אמרתי לה 'אם לא יהיה לך טוב אז עוברים בית ספר'. הדברים האלה הם לא בלתי הפיכים, תהיו קשובים לילדים במיוחד אם הם בני 12-14, אם הילדים אומרים שהם רוצים אז תייצרו להם מציאות חדשה. אם הילדה בודדה אומללה ורע לה, שתעבור כיתה.