הויכוח על האם לחסן או לא לחסן את הילדים הגיע לשיא באוסטרליה. 

הפרלמנט האוסטרלי החליט בחודש האחרון לאשר את החוק החדש שנקרא no jab, no pay (אין זריקה, אין תשלום). החוק קובע שמשפחות שלא מחסנות את ילדיהן יפסיקו לקבל קצבאות ילדים. הקצבאות כוללות שירותים רבים באוסטרליה ולא רק כסף לחשבון הבנק. היחידים שיהיו פטורים מהחוק יהיו ילדים בעלי בעיה רפואית הנוגעת לחיסונים. חרף ניסיונות של המתנגדים להציג את הויכוח כנושא של בחירה חופשית, התומכים הציגו זאת כהגנה על שלום הציבור.

מנסחי החוק מסרו שההחלטה של הורים לא לחסן את ילדיהם לא מגובה על ידי מחקרים רפואיים או על ידי הממשלה ובהחלט לא על ידי משלמי המיסים.
החוק לא מחייב הורים לחסן את הילדים, אך כן יכריח הורים "ששכחו", לרוץ ולחסן. החוק פונה גם למשפחות מעוטות יכולת שלא עומדות בקשר רציף עם המערכת הרפואית ולכן לא מספיקות או לא יכולות לגשת ולחסן את הילדים.

סנטור אחד הלך צעד אחד רחוק יותר ואף התנגד לקצבאות הילדים בכלל, "הממשלה היא לא ההורה ולא הבן/בת זוג שלכם" אמר בראיון, "אם אין לכם כסף להביא ילדים לעולם, אין סיבה שאחרים יממנו לכם את הילדים". למרות שהויכוח לא נוגע כלל לנושא הקצבאות, הוא נוגע בעקיפין בתחום הזה שגם עליו יש ויכוחים רבים.
סנטור אחר אמר שתופעות לוואי מסוכנות לחיסונים הן דבר נדיר, אבל הציע שבעקבות החוק החדש הממשלה תממן טיפולים לילדים אשר יפגעו מהחיסון עצמו.