נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי האשים הלילה (שישי) את תנועת "האחים המוסלמים" בפיגועי הטרור שאירעו אמש בחצי האי סיני. קודם לכן, קטע אל-סיסי את טיולו לאתיופיה, על-מנת לחזור לקהיר ביום שישי, עם התפתחות האירועים באיזור.



אל-סיסי הטיל את האשמה על תנועת האחים המוסלמים, ואמר לפני שעזב את אתיופיה: "מה שקורה עכשיו הוא המחיר שמצרים משלמת על כך שהוציאה את ארגון זה מחוץ לחוק". הנשיא המצרי הוסיף: "מצרים מנהלת מלחמה נגד הקבוצה החשאית החזקה ביותר בשני העשורים האחרונים".




לוויות ההרוגים בפיגועים בסיני. צילום: רויטרס



כזכור, במתקפה משולבת שאירעה בשלושה אזורים בצפון חצי האי סיני, נהרגו אתמול 29 חיילים מצריים ועוד 40 נוספים נפצעו, בהם אזרחים. מקורות ביטחוניים במצרים דיווחו, כי "מדובר במתקפת טרור משולבת על מרבית המוצבים הצבאיים ברפיח, שייח זוויד ואל-עריש". המקורות מסרו כי רוב הקורבנות נהרגו במטה של משמר הגבול באל-עריש. בנוסף, נהרג קצין ברפיח ועוד 15 אזרחים נפצעו במתקפה של פצצות מרגמה ומכוניות תופת.



המקורות דיווחו עוד, כי "הפיגועים שביצעו הטרוריסטים סמוך למטה הביטחון של צפון סיני, גדוד 101 ואזור המנוחה של כוחות הביטחון גרם לעשרות הרוגים והביא לפציעת עשרות, בנוסף לארבעה אזרחים".