זה יקרה מחר (25.6) בפעם ה־13: הלילה הלבן ישטוף את העיר בלי הפסקה במאות אירועים חגיגיים, לציון הכרזתה ההיסטורית של אונסק״ו ב־2003 על "העיר הלבנה" בתל אביב כעל אתר מורשת תרבות אדריכלית עולמית.



השנה יעמדו אירועי הלילה הלבן בסימן מחווה לתרבות אירופה, וייערכו בשיתוף פעולה עם האיחוד האירופי. בנוסף, לאורך שדרות רוטשילד ורחוב ביאליק, יוארו 50 בנייני העיר הלבנה.



אפשר לנווט בין האירועים באמצעות האפליקציה העירונית דיגיתל, המציגה את כל המוקדים על גבי מפה מפורטת, ומידע מבוסס מיקום. להלן כמה הצעות, מתוך מאות, לחגוג את הלילה הכי לבן בשנה.



מהפכת הליצנים



מהשעה 19:00 יוצג בכיכר ביאליק מופע קרקס אורבני: ״הוצאתו להורג של הליצן X״. זה יתחיל בטקס חגיגי, שבו יכריז המלך על תחילתו של טקס ההוצאה להורג השנתי של ליצן החצר שלו - הליצן X. מה שמתחיל כהוצאה להורג שגרתית בכיכר העיר, הופך עד מהרה למהפכת הליצנים, מלווה בתזמורת חיה, אקרובטים, יורקי אש וזיקוקים - עד לשחרורו של הליצן X, נפילת המלך וניצחון הליצנות.



צפוף באוזן



מסיבת אוזניות בכיכר רבין. את האוזניות תוכלו לשכור בכיכר רבין, או להגיע עם הטלפון החכם שלכם וזוג אוזניות, ולהשתתף במסיבה.
ברפרטואר: סט משובח אל תוך הלילה עם הדי-ג׳ייז מאירופה ועם הדי-ג׳ייז איתי גלו, אלי מתנה ונדב שפילמן. מתחילים בשקיעה. צפי לסיום: 02:00.


נוער שוליים



מועדון ההופעות ״לבונטין 7״ בפלורנטין יקיים לכבוד הלילה הלבן מרתון הופעות, ובו ישתתפו 12 להקות ישראליות, שיבצעו 12 גרסאות כיסוי ללהקות ישראליות אגדיות מסצנת השוליים + חומר מקורי משלהן. המרתון יצא לדרכו ב-23:30, וישתתפו בו The 1840s + Shelly and Rotem , איה זהבי פייגלין, דניאלה טורג׳מן, סא״ל חרדלי, תעני אסתר, רם אוריון, הבאלות, שני פלג 1-joove.



גברים בלבן



מקהלת הגברים הגאה מבוסטון תגיע לראשונה לישראל לכבוד אירועי לילה לבן, ותופיע ברחבת סוזן דלל. המקהלה נוסדה ב-1982 ומונה 175 זמרים ומוזיקאים מצטיינים - כשכולם מופיעים בטוקסידו. ההופעה כוללת תוכנית מוזיקלית רחבת טווח, מקלאסית ועד פופ.



שוקולד לבן



מסעדת ״מקס ברנר״ ברוטשילד מציגה לכבוד הלילה הלבן שני מסלולים ליליים וזוגיים, המבוססים על שוקולד לבן. מנות שהן חטאים מתוקים מעוררי חושים מבטיחות להשאיר אתכם ערים כל הלילה. המחירים יהיו מיוחדים ללילה אחד בלבד.