חורף.
נכון, עדיין קשה להגיד את המילה הזו בלי להזיע, אבל מי שרוצה חופשה מהנה, חייב לחשוב קדימה.

אז מה אפשר לעשות בחורף הזה? בדרך כלל חופשות חורף מזוהות עם סקי. ויותר מבדרך כלל האנשים שעובדים במשרד לידכם תמיד ייסעו לאותם חופשות סקי בעוד אתם נמקים במשרד ומצפים לטובלרון שיגיע.
לא עוד!

מעתה גם אתם תצאו לחופשות חורף מהנות. אולי לא תעשו סקי, אבל החוויות שאתם תאספו יהיו שוות ערך, אם לא יותר. אנחנו נתרכז בחופשות סקי נטולי סקי ובחופשות טיולי שלג בצפון הרחוק, בעקבות נילס ואווזי הבר.


נוף עוצר נשימה. צילום: נמרוד גנצרסקי

נתחיל בחופשות סקי נטולי סקי. ישנם ברחבי האינטרנט המון חבילות חורף לחובבי סקי. חפשו אותם ובחרו לכם מיקום חורפי עם חבילת סקי מדהימה. אבל חשפו אחת שלא כוללת השכרת ציוד סקי. ככה תקבלו את כל המעלות של הסקי פס והשהות במקום, אבל בלי לשלם על ציוד שלא תשתמשו בו.
אני נפשתי להנאתי בחופשת סקי נטולת סקי במועדון קלאב מד בואלמורל (ValMorel) שבצרפת. אני לא אומר שנופש בקלאב מד זו החבילה הטובה ביותר, אך היא היעילה ביותר.
היעילות מתבטאת בכך שמרגע שהמטוס נחת בשדה התעופה, אתם יכולים להכניס את הארנקים למזוודה כי לא תצטרכו אותם יותר. אלא אם תרצו לצאת מהמלון לקניות באזור, או לפעילויות אחרות שלא כלולות בחבילה.

אז למה אני מדבר על חופשת סקי נטולת סקי? כי יש כל כך הרבה מה לעשות גם בלי להחליק אל עבר השבר באגן. קודם כל תוכלו לרבוץ בבתי הקפה המדהימים שיש באתרי סקי. תוכלו לצאת לטיולי שלג רגליים או ממונעים. תוכלו לבקר בעיירות שנראות כאילו יצאו מגלויה כשהן מכוסות שלג.
ניתן בזמן חופשת הסקי ללמוד סקי או סנוובורד, וילדים ואנשים צעירים אכן יכולים לעשות את זה בקלות, אבל למבוגרים שבינינו אני אומר – אל יאוש! במקום סקי או סנוובורד תוכלו לטייל ברחבי העמק על גבי נעלי שלג ולהגיע למקומות עם נוף עוצר נשימה ועם מדריכים מעולים שיספקו הסבר, משקה חם ושעות של הנאה.


ג'קוזי חיצוני בקלאב מד. המוח לא קולט. צילום: נמרוד גנצרסקי

הסקי פס הכלול בחבילה ישמש אתכם כשאתם תחליטו לטייל בעצמכם ברחבי העמק. תוכלו לעלות לפסגות הקרובות, לבתי הקפה הפזורים בעמק או סתם ליהנות מהנוף, השקט והאוויר הנקי. למי שלא עוסק בסקי בזמן הנופש יש אפילו יתרון, כי בזמן שמרבית התיירים עסוקים בלעמוד בתור במדרונות הסקי והליפטים, אתם תוכלו להתפנות לפעילויות חורף אחרות ולהיפגש עם עוד אנשים שהסקי הוא לא מרכז העולם שלהם. תוכלו ליהנות מטיולים באופנועי שלג, החלקות על אבובים או סירות גומי ועוד. בגלל שחופשת החורף כוללת כמעט תמיד פנסיון מלא (או הכול כלול בשפתנו), אין לכם מה לדאוג לגבי האוכל. אגב, גם לגבי הבידור אין לכם מה לדאוג מפני שמרבית מלונות הסקי מארגנים לעצמם בידור לערב. ועל הבידור של קלאב מד בטוח שמעתם.


תביאו את הילדים. צילום: PD

אופציה שנייה לחופשת חורף היא ללכת בעקבות נילס הולגרסון ואווזי הבר. ואם נתבגר מעט, נדבר על לאפלנד. מקום כל כך צפוני שבמהלך החורף לא רואים את השמש בכלל.
לאפלנד הוא אזור המשתרע על גבי כמה מדינות – נורבגיה, שוודיה, פינלנד ורוסיה. אזור הנופש הפעיל ביותר והמוכר ביותר נמצא בחלק של פינלנד.

בואו נתחיל מהסוף; הארוע הכי גדול במהלך הטיול ללאפלנד הוא צפייה בזוהר הצפוני. מדובר באירוע של פעם חיים (או יותר אם תחזרו לשם שוב).

לאפלנד מפורסמת בטיולי החורף שלה, והשנה מקדמים את הטיולים ללאפלנד כטיול בר/בת מצווה. הפעילות המוצעת בטיולים ללאפלנד אכן יכולים לקרב בין הורים לילדיהם המתבגרים, בעיקר כשקר להם והם נאלצים לחבק אתכם כדי להתחמם.
ה
פעילויות כוללות טיולים באופנועי שלג, רכיבה על מזחלות שלג מסורתיות עם כלבים או איילים, שייט קצר בשוברת קרח בים הצפוני והקפוא, בילוי במלון קרח ועוד. אז נכון, אולי את הילדים לא יעניין הזוהר הצפוני, אבל תכריחו אותם להביט בכל מקרה, הרי הטיול אמור לקרב בינכם, לא?


לא תמצאו כזה בתאילנד. צילום: SXC

במרבית המקרים, החבילות המוצאות למטיילים כוללות השכרת ביגוד מתאים, ולעומת הנופשים בתאילנד או בבודרום, הביגוד חייב להתאים, אחרת תאלצו לקצר את השהות שלכם בלאפלנד, אם תצליחו להזיז את האצבעות הקפואות ולהתקשר למישהו.

אז צאו לכם מהפינוק הרגיל של החורף ואל תוותרו לאותם אלו שנוסעים לחופשות הסקי. צאו אתם לחופשת חורף מדהימה משלכם!





תודה ל'קשרי תעופה' על הרעיון לטיול בר/בת מצווה ללאפלנד
הכותב היה אורח של קלאב מד בחורף שעבר