החורף הוא העונה בה ישראלים רבים יוצאים לחופשות בתאילנד ולמדינות אחרות במזרח הרחוק. רובנו מצטיידים בביטוח בריאות לנסיעות לחו"ל, אך מעטים יודעים הביטוחים שלוקים בחסר. יואל אמיר, מנכ"ל פספורט קארד, מסביר מדוע.

הביטוחים נותנים  כיסוי של עד מיליון דולר כולל טיסה לארץ במידת הצורך בעלות יומית של 10.4 דולר או ביטוח של עד 500,000 דולר בעלות יומית של 4.14 דולר. וזה נראה לי מספיק לכל הדעות?
"הבעיה היא לא סכום הביטוח אלה סוגיית הכיסוי, במיוחד לטיולים בתאילנד. הטיול בדרך כלל כולל פעילויות שנראות כטבעיות ויומיומיות בעת השהייה במדינה. לדוגמא, טיולי ג'יפים בצפון, סקי מים, רכיבה על אופניים בדרכים שאינן סלולות. כל אלו לא מכוסים כי הם נחשבים לתיירות אתגרית. אם משהו קורה בעת הפעילויות הללו ויש בעיה רפואית אין  כיסוי וזה יכול להגיע לסכומים גדולים".

על אילו סכומים מדובר?
ביקור אצל רופא כללי יעלה עד 220 דולר  העלויות לטיפול חירום בחדר מיון מגיעות לכ-500 דולר לביקור והטיפול בפציעות גפיים קלות (שברים וחבלות) יעלו עד 1,500 דולר ופציעות מורכבות עלולות להגיע לעשרות אלפים".
אילו פציעות הכי נפוצות בקרב המטיילים הישראלים?
"מרבית המקרים להם אנו נדרשים מקרב הנוסעים לתאילנד הם פציעות ושבירות גפיים, תאונות כלי רכב ובמיוחד אופנועים ונשיכות בעלי חיים (קופים וכלבים). בנוסף לכך, אנו מתמודדים עם מחלות חום, בעיות מעיים וקלקולי כיבה, דלקות בדרכי השתן וקדחת מקומית נפוצה הידועה בשם קדחת הדנגי – קדחת אשר הסימפטומים שלה כוללים: חום, כאבים, בחילות, שלשולים, הקאות ועוד. קדחת זו מסוכנת, משום שבפעם השנייה שנדבקים בה היא עלולה לגרום לדימום פנימי ולמוות". 
מהיכרותך עם הנושא, אתה מכיר מצבים בהם מטיילים ישראלים נפצעו ולא היו מבוטחים? 
"שמעתי על מקרים רבים של ישראלים שלא רכשו תוספת כיסוי של ספורט אתגרי ונפצעו בטיולים בתאילנד ובמזרח הרחוק. לפני מספר חודשים, יצא תייר לטיול טרקטורונים והיה בטוח שהוא מכוסה במסגרת הפוליסה. הוא נפצע קשה ונאלץ לשלם עשרות אלפי דולרים לממן את הטיפול. יתרה מכך, הוא נאלץ לשלם כדי לממן סידורי הטסה מיוחדים לארץ שיתאימו לסוג פציעתו".
אז מה אתה מציע, מה כדאי לעשות על מנת לצמצם את הישנותם של מקרים אלו?
"אני מציע לצרכן להשקיע מספר דקות בסוגיית הביטוח ולשאול את כל השאלות. יש צורך לשים לב לכיסויים שאינם כלולים בפוליסת הבסיס וניתן להוסיפם לפי הצורך. זאת כדי לוודא שישנו כיסוי ראוי לכל הפעילויות אותן מתכנן המטייל לעשות בזמן החופשה. בדיקה כזו שתתאים את הכיסוי לצרכי המבוטח ולאופי הטיול תמנע מצבים שעלולים להסתיים במפח נפש ובנזקים גדולים".