עונת הרחצה עברה חלפה לה, אך המשוגעים לים בוודאי יסכימו שעכשיו זו התקופה המושלמת להגיע לחופים השלווים. זהו כמובן גם הזמן האידיאלי ליהנות מספורט ימי ומצלילה, בלי להיתקל באלפי תיירים שמאכלסים בימות הקיץ את החופים.



אילת מציעה לנו מפרץ יפהפה שבו תוכלו ליהנות גם כשבמרכז ובצפון קריר וגשום. שניים מהמקומות לחוות את החופים המקסימים, אך גם להכיר מקרוב את אוצרות הטבע הימיים, הם ריף הדולפינים ושמורת טבע חוף האלמוגים. שניהם לא צריכים הרבה יחסי ציבור, ולמרות זאת לא כולם מתעמקים במה שיש להם להציע מלבד מים תכולים. בעיקר כשמתחת לפני השטח, או יותר נכון מתחת למים, מחכים המון הפתעות, בעלי חיים, שוניות ושאר דברים קסומים.



אתחיל בריף הדולפינים שממוקם בחוף הדרומי של אילת. הריף הוא אתר סביבתי שבו האינטראקציה עם הדולפינים נעשית באופן טבעי. זאת אומרת שאם לדולפינים לא בא להתקרב לאנשים, הם פשוט לא עושים זאת. אף אחד לא מחייב אותם להתקרב, ובניגוד למקומות אחרים בעולם לא תמצאו שם "פינות ליטוף" ופעלולים מתוזמנים להנאת הקהל. המטרה היא לאפשר לבעלי החיים היפהפיים הללו להרגיש בנוח, ולנו, בני האדם, להכיר אותם בלי מתווכים, באופן הכי טבעי שאפשר.



הפעמים היחידות שבהן בוודאות תראו דולפינים מקרוב הן בשעות ההאכלה הקבועות. וגם אז, צוות המטפלים במקום מדגיש שהמטרה היא לא הנאת הצופים אלא פשוט שירות שהם עושים למען חבריהם במים. מלבד דולפינים, בריף יש גם מגוון עצום של דגים ובעלי כנף עונתיים.



הריף יושב על עשרה קמ"ר של טבע פראי, ובמרכזו יש גם מועדון צלילה. המועדון נפתח לפני 25 שנה במטרה לאפשרי לחובבי צלילה לצלול באתר אקולוגי ייחודי, ומגיעים אליו מבקרים מכל העולם. מי שלא רוצה להתמקצע בתחום יכול להגיע למקום ולהתנסות בצלילת היכרות, או פשוט להצטרף לשחייה מודרכת עם דולפינים. אז כמובן אפשר לעשות סלפי עם דולפין ולראות איך החברים החייכנים מתנהלים מתחת למים.



מלבד שחייה וצלילה, אפשר גם להתבטל בקלות יום שלם בחוף המדהים, שבו יש פינות זולה שקטות והאטרקציה המפנקת "סתלבט על המים". האטרקציה נקראת "סתלבט", כי זה בדיוק מה שמרגישים כשנכנסים לאחת משלוש הבריכות הסגורות שנמצאות במתחם בפינה הצפונית של החוף. בבריכות אפשר להירגע, לנקות את הראש ולקבל טיפול במים מצוות המטפלים.



מחיר כניסה לריף: 46־67 שקל. מחיר ל"סתלבט על המים": החל מ־165 שקל.



ריף הדולפינים. צילום: מיטל שרעבי


רואים את החוף

נעבור לשמורת טבע חוף האלמוגים. השמורה היא מקום מושלם לבילוי לא מוגבל בזמן - אם יש לכם שעה זה בסדר, ואם יש לכם יום שלם אז זה בהחלט מושלם. השמורה היא מהיפות שתראו ולמעשה מאפשרת גישה נוחה לשונית. ומכיוון שבמפרץ אילת יש שוניות אלמוגים ייחודיות לארצנו, זה לא דבר של מה בכך.



מלבד מבט ישיר לשוניות, יש במקום גם שירותי חוף הכוללים מקלחות, שירותים, צלונים, כיסאות, מיטות חוף וחנות. בקיצור, כל דבר שצריך כדי לבלות את היום בחוף, ובימים אלה, כשמזג האוויר נוח יחסית, באמת אפשר להירגע שם בלי להתעלף מהחום האילתי. אבל לא באנו להתבטל על מיטת שיזוף, כי אם לראות את מה שיש לשמורה להציע. בין השוניות תוכלו לראות את עולמם הדינמי של הדגים ובעלי החיים שחיים בינות לאלמוגים. כדי למקסם את החוויה, אפשר כמובן לטייל לאורך החוף ולהגיע אל הגשרים ונקודות התצפית השונות, המאפשרים מבט שונה על השמורה.



מלבד זאת, בסמוך לחוף יש כמה בריכות שכשוך לילדים ולמי שרוצה רק לטבול את הרגליים בדרך לאטרקציה הבאה. עבור האמיצים יותר, שמוכנים לעלות על בגד ים גם כשאין 40 מעלות בחוץ, יש בחוף אפשרות לשכור ציוד צלילה. אם אתם רוצים לשלב את שני העולמות, גם פעילות ימית וגם הליכה קלה, יש בשמורה כמה מסלולי טיול שמומלצים על ידי רשות הטבע והגנים. המוצלח שבהם משלב שחייה קלה והליכה של שעה, ובמהלכו תוכלו לראות מושבות אלמוגים מגוונות ועשרות סוגים של דגים. כדי לצאת למסלול הזה לא צריך להיערך מראש, רק נכונות, נעליים נוחות להליכה במים ומשקפת.



מחיר כניסה: 35־21 שקל. איפה: כביש אילת־טאבה (מול בית ספר שדה).

איפה אוכלים?

בלב פארק אופירה שבמרכז התיירותי בעיר נמצאת מסעדת "ברביס". היא נפתחה בשנת 2003 ומצליחה לשמור על יציבות ואיכות באחד מהאזורים הכי לא יציבים כלכלית, ועוד כשמדובר בתחום המסעדנות. המסעדה, שלפני כמה שנים הועתקה ממקומה, שוכנת כיום בכניסה לפארק אופירה, במתחם מוקף מדשאות ועצים שנותן תחושה של בילוי בחיק הטבע. "ברביס" מעוצבת עם נישות ותאי ישיבה המזכירים במראה שלהם דיינר אמריקאי.



הכוכב של התפריט המגוון הוא ההמבורגר, שזכה עד היום לביקורות נלהבות. לצד ההמבורגרים יש בתפריט גם מנות בשריות קלאסיות, פירות ים וסלטים. בשעות הערב, כשהווליום של המוזיקה עולה, יש תחושה של בר־מסעדה מגניב, כך שאפשר לשלב גם בילוי וגם ארוחה טובה. כשיש משחקי ספורט חשובים אפשר לצפות בהם במסך הענק, או להתחבר לאווירה השמחה כשיושבים במרפסת הצופה אל קו המלונות של העיר.



"ברביס", תרשיש 19, פארק אופירה


המיקום: אילת.


אופי הטיול: טיול יום עם אפשרות לספורט ימי ולינה.


דרגת קושי: קלה עם אפשרות לפעילות אתגרית.


מתאים: לכל המשפחה.


עונה מומלצת: כל השנה.