חושבים על יעדי טיול מעניינים בעולם לשנת 2016, אך חוששים לרושש את חשבון הבנק? הנה תקציר לעשרת היעדים המגניבים ביותר לשנה הקרובה במחירים אטרקטיביים מאד, אותם אספנו מבלוגרי התיירות הטובים ביותר. ממשפחה של ארבע נפשות שמסתובבת ברחבי העולם, דרך רווק אמריקני שחי בפריז, דרך זוגות המעוניינים בחופשה רומנטית ועוד. כלל ההצעות תלויות כמובן בתקציב שלכם, ובעיקר בסגנון הטיול שאתם מחפשים. הנאה מרובה מובטחת.


ג'ורג' טאון, מלזיה

לאלה שאוהבים לנסות אוכל חדש אך מוגבלים בתקציב, ג'ורג' טאון במלזיה היא ה-מקום. מטבחה מבוסס על מאכלים אתניים ממאלי, סין והודו, כאשר ניתן למצוא אוכל רחוב מצוין הנגיש ב-2 או 3 דולר. לזה ניתן להוסיף מיצי פירות טריים בדולר אחד בלבד, והתקציב לארוחה כוללת לא עומד על יותר מ-10 דולרים ליום. הלינה במקום זולה אף היא, כשזו מבוססת על היצע רחב ובתקציבים נוחים למדי, כולל הוסטלים ואייר בי אנד בי.
בנוסף, העיר הנה אתר מורשת בינלאומי של אונסק"ו, כך ששווה מאד לטייל בה ולהתרשם מבתי הכנסת, המבנים הארכיטקטוניים והאמנות הצבעונית ששוטפת את הרחובות.
שיאן, סין
אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, תרבות ואוכל מקומי זול, סין צריכה להיות ברשימת המקומות בהם כדאי לכם לבקר. בזמן שערים כמו בייג'ינג ושנגחאי הפכו ליקרות יותר, שיאן ידידותית לתיירים בכל הנוגע למחירי המחייה ההוגנים. כנקודת הסיום הקודמת של דרך המשי, העיר מתהדרת בממד היסטורי מובהק על חומותיה, ועל המפגש ההרמוני בין מזרח ומערב ממנו מושפעת הקולינריה של שיאן. אלה המעוניינים לטרוף נודלס, בורגר טלה או קבב - יוכל לעשות זאת ברובע המוסלמי עבור 1.5-4 דולרים בלבד. במקום סיורי התיירים היקרים להחריד, תוכלו לקחת אוטובוס מקומי בדולר אחד, ולהתרשם מחיילי הטרה קוטה.
ברצלונה, ספרד
לכל בעלי התקציב הדל, דעו כי בברצלונה תוכלו להרוות את צמאונכם עם בירות ב-2 דולר, קאווה ב-10 דולרים וארוחת צהריים בתקציב הנע בין 11-13 דולרים בסך הכל. בין לבין, רצוי לבלות בים התיכון, ולא להחמיץ טבילה שקטה ומרגיעה. אפשרות נוספת היא טיול ברחבי העיר, והצצה למבנים המרשימים שעל בנייתם אמון האדריכל הנודע אנטוני גאודי.
ביקור בפארק גואל אף הוא לא ידרוש מכם לבזבז כסף, ותוכלו ליהנות מנוף המשקיף על העיר מבלי לשלם כניסה לחלק המרכזי בפארק.

מנילה, הפיליפינים
מרבית האנשים יוצאים מאיזון כאשר זה נוגע למנילה. התכונה הרבה שמאפיינת את המקום לצד זיהום האוויר, מקנים תחושות של עומס ואי נוחות. העניין הוא, שהם טועים. למנילה וסביבותיה יש לא מעט להציע לתיירים. אל הרובע העתיק אינטרמורוס שבמנילה, ניתן להגיע ברגל או על ידי רכיבה על סוסים. שיט קטן בסירה ממאלטה במנילה ייקח אתכם למבצר מימי מלחמת העולם השנייה, שהפך ברבות השנים למקום "רדוף רוחות" המשלב גם ספורט אתגרי כמו טיפוס, שיט בקייקים, מחנאות ועוד. שעות ספורות ממנילה במחוז הלגונה נמצאים שבעת האגמים, מערות תת קרקעיות ומעיינות חמים. ידוע כי הפיליפינים הוא יעד שאינו יכול להתחרות בתאילנד, קמבודיה או וויאטנם באשר למחירים הזולים, אך ככל שהוא יוותר אותנטי ולא מפותח - כך תתעצם חוויית התיירים. ולבסוף, יש לזכור שמחייה בפיליפינים היא עדיין זולה להפליא בהשוואה לטיולים באירופה או צפון אמריקה.

מחוז תראקיה, טורקיה
עבורנו, מדובר בתגלית של ממש. מחוז תראקיה מתחיל באינסטנבול, ועובר בין הים השחור והאגאי מצפון מערב, עד לבולגריה ויוון. יעד זה מהווה מפגש תרבויות מרתק ומציג את הצד האחר של טורקיה, כזה השונה ממה שתיירים רגילים לראות בצדה המזרחי של המדינה.
בחלק זה של טורקיה, הכנת יין הפכה למסורת של יותר מ-100 שנים. לפי המיתולוגיה, הגפנים הראשונים במקום היו פרי האהבה של זאוס ואשתו האלה הקנאית. הגבעות באזור זה, הם ביתם של אלפי דונמים של גפנים, שהופכים לאחר מכן ליינות משובחים מהם טועמים אלה המשתתפים בסיורי יין יוקרתיים, במסגרתם לנים האחרונים במלונות 5 כוכבים ממש כפי הנהוג בסיורים דומים ביקבי צרפת, איטליה, קליפורניה או דרום אמריקה.
מרוקו
בשנים האחרונות, מרוקו הפכה להיות המקום אליו אני בורחת מהבית כדי לנוח מהטיולים שלי. המחייה שם כל כך זולה בהשוואה למערב, כשהשכרת דירה מקומית מול הים מחוץ לערים הגדולות, מתחילה מ-330 דולר לחודש. הטיול עצמו במדינה הכולל אוכל, נסיעות ואטרקציות הוא זול להפליא. חופים זהובים, מפלי מים, הרים ומדבר רחב ידיים הם רק חלק מן האטרקציות במקום מהן תוכלו ליהנות במסגרת סיור בן שלוש שעות, בעלות של 5 דולרים בלבד. אחד ההיילטים הוא טרק בן יומיים מזגורה למדבר סהרה ב-102 דולרים, הכולל גם רכיבה על גמל.
הונגריה
התכנון הראשוני שלי משהגעתי לבודפשט, היה לטייל שם חודש. בסופו של דבר מצאתי את עצמי נשארת 7 חודשים ועובדת לפרנסתי. כניסה למרבית הברים בעיר איננה עולה כסף, מה שגרם לי ולאינספור תיירים לפקוד רבים מהם. מלחמת העולם השנייה היא נדבך מרכזי בתרבות של הונגריה, וביקור במוזיאון בודפשט ובאתרי ההנצחה הנם בגדר חובה, לאלו החפצים בחיבור למורשת. אלה שהעיר אינה קוסמת להם, יכולים לנסוע לטיול באגם בלטון במחיר מצחיק של פחות מ-20 דולר.
מלזיה
פעילויות משפחתיות מהנות צפויות למבקרים במלזיה. לגו-לנד היא אחת מהן, פארקי שעשועים ומים, חופים טרופיים ואתרים תרבותיים כמו מערות באטו. רצוי לטוס עם אייר אסיה, כיוון שהמחירים זולים במיוחד ממקום למקום, ובחלק מן המקרים לא עולים על עשרות דולרים. השפה המדוברת במדינה היא אנגלית, האוכל טעים ולא יקר ומזג האוויר חמים למדי.
קרואטיה
מומלץ להגיע בעונת הקיץ, ולנסוע לדוברובניק בחוף האדריאטי. ניתן לקחת מעבורת לאי בראק, בו נמצא החוף זלאטני ראט, מחופיה היפים של יבשת אירופה. הילדים יהנו מאד במרכז הקניות בספליט.
פורטו ריקו
המטבע הזול והטיסות במחירים השווים לכל נפש - בהחלט מזמינים לפורטו ריקו. יעד פופולרי נוסף הוא החוף המערבי, רווי חופי ים יפהפיים ומערות. ניתן ללון במקום דרך אייר בי אנד בי, ולטעום אוכל מקומי. ילדים ייהנו במיוחד מטיול באיים ופעילויות דיג.

לכתבה באתר פורבס