בית הבד
 

כבר למעלה מ־100 שנים פועל בית בד בקיבוץ פרוד. סבא חביב ייסד את ענף הזית ובהמשך הצטרפו בניו ונכדיו. לקראת ט"ו בשבט ייערכו במרכז המבקרים של "סבא חביב" מגוון פעילויות וסדנאות לילדים ולמבוגרים: כבישת זיתים, צביעת כדי חרס, הכנת שקיות ריחניות מסבון שמן זית וייצור שמן באבן ריחיים עתיקה.
 
23.1, 10:00־16:00, פרטים: טל' 04-6991888, www.sabahabib.com

הפעילות תתקיים גם במזג אוויר גשום, כניסה חופשית 

 בית הבד בקיבוץ פרוד
בית הבד בקיבוץ פרוד


רקפת נחמדת מאוד 
 

בעונה הזאת, כשהרקפות מציצות מתחת לסלעים ומאחוריהם, מציעה עמותת התיירות כרמלים טיול משפחות לרגל החג בנופי הכרמל. תחילת הטיול בשתילת פקעות של רקפות במורדות קיבוץ בית אורן. משם ימשיך הסיור לנחל אלון היפהפה בלבו של הכרמל, לטיול בין עצי האלון ושיחי האלה, סלעי ענק וגבי מים.
 
23.1, 30.1, 10:00־13:00, יש להצטייד בנעלי הליכה, כף לשתילה, כובעים ומים, פרטים: www.carmelim.org.il

טיול משפחות לרגל החג בנופי הכרמל
טיול משפחות לרגל החג בנופי הכרמל


כוורת חוזרת
 

ט"ו בשבט הוא אומנם חג האילנות, אבל גם הדבורים חוגגות ביום זה בשל תפקידן החשוב בתהליך האבקת העצים. לרגל החג מזמינה מועצת הדבש את הקהל לביקור במכוורות, להכרת עולמן הקסום של הדבורים ולקידום נטיעות של עצים, שיחים ופרחים עם צוף – כדי שיהיה מספיק מזון לעמלניות הקטנות.
 
ב"דבורת התבור" בשדמות דבורה יתקיימו סיורים לשדות וביקור במכון לרדיית הדבש. בסיום הביקור כל משפחה תקבל שתיל לנטיעה. במכוורת הבוסתן בפקיעין תיערך סדנה ליצירת נרות מדונג וסדנת קליעת סלים.
 
"דבורת התבור", שדמות דבורה, פרטים: טל' 04-6769598 ובאתר מועצת הדבש www.honey.org.il

ילד עם פרח. צילום: מועצת הדבש
ילד עם פרח. צילום: מועצת הדבש

מטעמי הארץ
 

בשוק הלילה של לוד העתיקה, פרי יוזמה של נשים יהודיות וערביות, החליטו לציין את ט"ו בשבט בחגיגה של פירות ומטעמי הארץ. מגוון קהילות הארץ מציגות ביריד, ובדוכנים ניתן למצוא בגדים, תכשיטים, מתנות, אוכל אתני וכמובן פירות וירקות טריים.
 
במהלך היריד, שייערך בחאן חילו, יתקיימו סיורים מומחזים ומופעי מוזיקה, כשהאורחים יוכלו ליהנות בבית הקפה השכונתי מכוס תה, קפה או סחלב חם.

21.1, 18:00־22:00, חאן חילו, לוד, הכניסה חופשית.

שוק הלילה של לוד העתיקה
שוק הלילה של לוד העתיקה


החבר'ה להגנת הטבע
 

אין כמו לבלות את ט"ו בשבט במסלול טיול פורח ושמח. החברה להגנת הטבע מזמינה את הקהל הרחב להצטרף לטיול כזה בגבעות הדרומיות של מודיעין, אתר טבע פראי ונדיר במרכז הארץ. מדריכי החברה יערכו הדרכות לאורך המסלול שמתאימות לכל הגילים. במתחם מרכזי תיערך סדנת יצירה לקטנים ותה ופיתות על הסאג' לכולם. 
 
23.1, 10:00־12:00, נפגשים בחניית הספורטק, במקרה של מזג אוויר סוער הסיור יידחה בשבוע 

טיול בגבעות הדרומיות של מודיעין
טיול בגבעות הדרומיות של מודיעין


כמו צמח בר
 

גשמי הברכה שירדו מצפון עד דרום שימחו גם את הגליל המערבי, שהפך ירוק ופורח מתמיד. לטובת המטיילים באזור בחג מוצעים מגוון סיורים, סדנאות ופעילויות.
 
"עידן הפרי" ביישוב בצת עורך קטיף פירות וסדנאות: הכנת שקיקי תה, ריבה ועציץ של פירות יבשים (23.1, 30.1). סדנת ליקוט צמחי בר תתקיים על גדות נחל נעמן (23.1: 10:00), סודות צמחי המרפא הגליליים אצל ד"ר תבור (23.1, 30.1) ועוד ועוד. 
 
"עידן הפרי", מושב בצת, פרטים: www.ozrothagalil.org.il, במקרה של גשם מומלץ להתעדכן לפני ההגעה

ירוקים על הגג
 

בלב תל אביב, על גג דיזנגוף סנטר, נמצאת חווה חקלאית המציעה שיטות גידול של ירקות, עלים ירוקים וצמחי תבלין ללא אדמה. במלאת שנה למיזם "ירוק בעיר", יחגגו כאן את ט"ו בשבט בהפנינג שכולל הדרכות על חקלאות עירונית והיכרות עם שיטות הגידול. כמו כן ייערכו נטיעות עירוניות ויתקיימו הפעלות וחידונים לילדים.
 
25.1, 14:00־20:00, הכניסה חופשית

חווה חקלאית על גג דיזנגוף סנטר בתל אביב
חווה חקלאית על גג דיזנגוף סנטר בתל אביב
 

גלגולי גליל
 

ט"ו בשבט הוא זמן של התחדשות בטבע, וגם כרם הזיתים של משפחת גלילי בבית לחם הגלילית עובר גלגולים: חציו מלבלב, חציו עבר גיזום מסיבי לטובת התחדשות הענפים בשנים הבאות.
 
המבקרים שיגיעו לאזור בחג מוזמנים לסיור רגלי מודרך בכרם הזיתים וביער האלונים הסמוך, הפורח בשלל רקפות וכלניות. לאחר הסיור יאכילו המטיילים את העזים בענפי הזית שקטפו בטיול, ובהמשך יוכלו להשתתף בהדרכות על הפקת שמן הזית במרכז המבקרים.
 
23.1, 30.1, 11:00, לפרטים והרשמה: www.galilioliveoil.co.il, הסיור יוצא ממרכז המבקרים בבית לחם הגלילית

כרם הזיתים של משפחת גלילי בבית לחם הגלילית
כרם הזיתים של משפחת גלילי בבית לחם הגלילית


ארץ טרופית יפה
 

שמח ופורח בט"ו בשבט גם בגן האורגני־אקולוגי באילת. מדריכי החברה להגנת הטבע בבית ספר שדה אילת יעבירו סיורים ללא תשלום בגן הבוטני, להיכרות עם אוסף הצמחים הנדיר בגן שהחל את דרכו מזרעים שנאספו מכל קצוות תבל.
 
על אף תנאי מזג האוויר הקיצוניים וכמות המשקעים המזערית באילת, הגן הבוטני פורח בשלל צבעים וצמחים, כשלצד צמחייה מקומית אפשר למצוא בגן יער גשם מלאכותי מלבלב, עם מגוון גידולים טרופיים. למבקרים מחכים דוכני מזון ושתייה, סדנאות, מסלולי הליכה, פינות ישיבה ומצפורים מוצלים המשקיפים על הרי אדום וים סוף.
 
30.1, 10:00־14:00, פרטים: 08-6318788, לבני 4 ומעלה

הגן האורגני־אקולוגי באילת
הגן האורגני־אקולוגי באילת