למצוא זוגיות טובה זה לא דבר פשוט. למצוא מקום בטבע לחגוג את ולנטיינ'ס דיי זה כבר לא מסובך מדי. בוודאי לא כשיש אותנו. הרי התפקיד שלנו השבוע הוא לסייע לכם למצוא את הפינות הרומנטיות ביותר לציין את היום הכי מתקתק בשנה ובעולם. סוף השבוע הנוכחי הוא הזמן להוריד הילוך, ולעשות פריוויו ליום ראשון הקרוב, 14 בפברואר.



בתקופה זו בשנה אפשר לצפות באין ספור מרבדי פריחה, בכל חלקי הארץ, והגשמים שירדו מתחילת החורף עזרו למלא את הנחלים. כמעט בכל מקום שאליו תכוונו את המצפן, תוכלו למצוא פינות ירוקות, פרחים מלבלבים ומים זורמים. כל מה שצריך הוא להזמין את בן הזוג, למצוא את המקום הנכון עבורכם ולחגוג את יום האהבה.



יין וגבינות


יש שיגידו שהרעיון בנאלי. אחרים דווקא יאמרו שהוא מהלך קלאסי. בכל מקרה, במרכז המבקרים של יקב דלתון יחגגו את ולנטיינ'ס דיי בבוקר רומנטי כבר בסוף השבוע, 12 בפברואר. כאן אתם צריכים להיות לא רק מאוהבים אלא גם ספונטניים, ולהחליט במהירות.


במהלך בוקר שישי המבקרים ביקב דלתון בגליל יוכלו להתחמם עם יין חם (מתנת היקב). למעוניינים בנשנוש תוצע פלטה זוגית של גבינות וקרקרים עם שתי כוסות יין רוזה (45 שקל). ניתן גם לצאת לסיור ביקב בליווי מדריך, עם עוד קצת טעימות של יין.


המיקום: פארק התעשייה דלתון.


שעות הפתיחה: 14:00־10:00.


משך הסיור והטעימות: כשעה. מחיר: 20 שקל לאדם.


לפרטים: 04-95272107



מרכז המבקרים דלתון . צילום: מיכל כהן
מרכז המבקרים דלתון . צילום: מיכל כהן



עם נוף לגליל


רוצים יין וגבינות אבל אתם לא מספיק ספונטניים? במרכז המבקרים של יקב הרי גליל יציינו את ולנטיינ'ס דיי בתאריך המקורי: ראשון, 14 בפברואר. המרכז מציע חבילה זוגית רומנטית הכוללת ארוחת גבינות, פלטת ירקות, ממרחים, קרקרים, שתי כוסות יין, סיור זוגי ופותחן מתנה.


ביקב שנמצא בסמוך לקיבוץ יראון בגליל העליון תוכלו גם ללמוד על הכנת היין - מהכרם ועד הכוס. הסיור מתחיל בהליכה במסלול תהליך הייצור ומסתיים בטעימה מודרכת ובתצפית על הנוף הגלילי.


המיקום: ליד קיבוץ יראון. ההרשמה מראש.


מחיר החבילה: 116 שקל לאדם.


לפרטים: 04-6868748



יין הרי הגליל. צילום: דרור מילר, יח"צ
יין הרי הגליל. צילום: דרור מילר, יח"צ



טיולי פריחה


מה יותר רומנטי מלשלוח זר פרחים? טיול פריחה. קק"ל, רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות ובית ספר שדה כפר עציון עורכים "חגיגת סיורי פריחה" בפארק עדולם בשפלת יהודה. הסיורים יתקיימו ביום שבת, 13 בפברואר, ויעברו בין אתרים ארכיאולוגיים, שדות מרהיבים ונופי השפלה.


הסיורים ייצאו מכמה מוקדים: בשעה 10:00 לחורבת מדרס ממגרש החניה של חורבת מדרס. ב־11:00 לחורבת עתרי ממגרש החניה של חורבת עתרי. ב־12:00 לחורבת מדרס ממגרש החניה של חורבת מדרס. ב־13:00 לחורבת בורגין ממגרש החניה של חורבת בורגין. בשערי פארק עדולם תהיה תחנת מידע משותפת וגם שם תוכלו לקבל מידע ולצאת לסיורים.


ואם כבר פריחה, כדאי שתצטיידו בכמה מטעמים ובבקבוק יין, כדי שיהיה מה לנשנש בזמן שתתמוגגו ממנה.


הסיורים ללא תשלום וללא הרשמה מראש. הכניסה לפארק מכביש הגישה למושבים גבעת ישעיהו וצפרירים (3544).


לפרטים: 1-800-350-350



פיקניק בלב המטרופולין


נקודה מצוינת להליכה קצרה ולפיקניק נמצאת ממש מתחת לאף של רבים מתושבי המרכז. שפת נחל הירקון, שרבים לא טורחים להעריך, מציעה פינה שקטה ונפלאה. הירקון הוא מקום בילוי נפלא ואפשר למצוא בו גם אינטימיות. טיולי אופניים לזוגות ספורטיביים, מעיינות, שבילים קסומים ובריכת נופרים. אתם רק צריכים להחליט מהיכן להיכנס לתוואי הנחל, ומה מתחשק לכם לעשות.


בכל אחת מהנקודות תוכלו למצוא שלווה טבעית, צמחייה ובעלי חיים, ולאורך הנחל יש שילוט מסודר. לכם רק נותר לבחור את המקום המתאים עבורכם, לפרוש שמיכת פיקניק ולהתרגש.



בריכת הנופרים. צילום: באדיבות רשות נחל הירקון
בריכת הנופרים. צילום: באדיבות רשות נחל הירקון



רומנטיקה בשביל הרקפות


זוגות המחפשים טיול פחות המוני יוכלו לבחור בשביל הרקפות שבמגדל העמק. העיר מוקפת חורשות ויערות שבשנים האחרונות חלקם הותאמו לטיולים.


בעונה זו תוכלו ליהנות מגבעת הרקפות, שאותה פרצו והכשירו אנשי קק"ל, נאמני "יער קהילתי" וילדי מגדל העמק. מדובר בשביל מקסים המוביל לגבעה ולצדו פריחה עצומה של רקפות. כל הדרך מוקפת במרבדי פרחים - רקפות לבנות וורודות וכלניות. אורך השביל 250 מטרים, והוא מעגלי.


איך מגיעים: השביל נמצא בסמוך לפארק רבין, בפינת הרחובות השרון פינת שניר בשכונת קריית רבין, מגדל העמק.



שביל הרקפות. צילום: מיטל שרעבי
שביל הרקפות. צילום: מיטל שרעבי



אהבה אקסטרים


לא פשוט למצוא פסק זמן באמצע מרוץ החיים, לכן יום האהבה הוא סיבה למסיבה. השנה ולנטיינ'ס דיי חל ביום ראשון, כך שאפשר להאריך את סוף השבוע ולגרור אותו יממה נוספת - מה שאומר יותר זמן לאהבה. מי שלא מצליח לפנות את סוף השבוע הזה, זה לא סוף העולם, כי במקומות רבים מתכננים לפזר אהבה גם בסוף השבוע הבא.


ב"מנרה לודג'" בצפון הארץ מתוכנן סוף שבוע בסימן זוגיות עבור מי שחייב לשלב רומנטיקה עם פעילות אתגרית. סוף השבוע הותאם לזוגות שרוצים לחוות יחד חוויות מעצימות ורגעים רומנטיים. במסגרת סוף השבוע, 20־18 בפברואר, תתקיים קבלת פנים שתכלול סיידר חם וערמונים בלובי הלודג', סדנת טיפוס על צוקים בגן הגיאולוגי שאמורה לחזק את האמון, סיור עששיות רומנטי לאחר השקיעה, ארוחת בוקר רומנטית בחדר ועוד פעילויות אקסטרים בצוק מנרה.


מחיר: 650 שקל לזוג ללילה. איך מגיעים לצוק מנרה: כביש 90, בין ראש פינה לקריית שמונה.



מקום בלב


במשק חפר של עדנה ואייל חפר במצפה אבירים בגליל העליון הנקרא גם "מקום בלב", תוכלו לצאת לשפע פעילויות ואטרקציות רומנטיות ייחודיות. "מקום בלב" הוא משק חקלאי שבו מגדלים עזים לחלב. הוא נמצא ביער אלונים, מעל נחל כזיב. מהמשק תוכלו לצאת לרכיבה זוגית על סוסים בתוך יער המשתרע על פני אלפי דונמים.


אם אתם מעדיפים לנהוג, תוכלו לעשות זאת ברכב שטח, המוכר גם בכינוי "רומנטי קאר". מצוידים במפת שבילים שתקבלו במשק, תצאו למסלול נהיגה באורך 20 קילומטרים. תוכלו לרכוש גבינות, לבנה ויוגורט במחלבה של עדנה, המגבנת את הגבינות מחלב העזים של המשק המשפחתי, להצטייד ביינות בוטיק מהגליל, ולעצור לפיקניק.


שיטת המכירה במשק חפר מבוססת על אמון: אתם לוקחים, עושים חשבון ומניחים כסף בקופה.


המיקום: מצפה אבירים. לפרטים נוספים: 077-9964504