מי שלא מכיר את סר ריצ'ארד ברנסון, כדאי שיכיר. מדובר באדם שהחל את חייו במכירת תקליטים מהחדר בביתו וכיום הוא אחד מעשירי העולם שיסדר לכם דיל הכול כלול בחלל.

 בבעלות ברנסון תוכלו למצוא את המותג וירג'ין, שתחת המטריה שלה, יש לו עסקים כמעט בכל תחום. אחת החברות במשפחת וירג'ין נקראת וירג'ין גלקטיק והיא עוסקת בתיירות לחלל. כן, לחלל.

השבוע חברת וירג'ין גלקטיק, בראשות ברנסון, חשפה בפני העולם את החללית החדשה הפרטית של החברה תחת השם
Unity.

בטקס ההשקה שנערך בתחילת השבוע נכח גם אחד מענקי חוקרי החלל סטיבן הוקינג שהיה שותף למיזם המהפכני. הוקינג אמר בנאום שהוכן מראש (עקב מחלתו) "אם אהיה מסוגל, ואם ריצ'ארד יסכים לקחת אותי, אהיה מאוד גאה לטוס בחללית זו."


אם לא ידעתם, גם אתם יכולים להזמין מקום לטיסת תיירות חלל. הזכינית בארץ,
Galactic Dreamlines , החלה להיערך למכירת כרטיסים. אגב, אם עדיין לא הבנתם מדובר בסיפור אמיתי לחלוטין.
הטקס התקיים במתקני השיגור של החברה במדבר מוגאבי שבקליפורניה. 
את החללית השיקה בפועל נכדתו של ברנסון, אך במקום לשבור בקבוק שמפניה על גוף הספינה, היא שברה בקבוק חלב.

 

תהליך הבניה של החללית החדשה החל בשנת 2012. כל אחד ממרכיבי החללית עבר סדרת בדיקות מחמירה לפני שקיבל אישור והוכנס להרכבה. החללית צפויה להחל סדרת בדיקות באוויר ועל האדמה. עוד אין תאריך לתחילת טיסות סדירות, אבל ההזמנות כבר מתחילות לרוץ.

החללית תוכל לקחת שני אסטרונאוטים ושישה תיירים. ותוכנית הטיסה שלה תחל בשיגור מהאוויר על ידי מטוס שנבנה במיוחד לכך, נסיקה על ידי רקטות במהירות הגבוהה פי 3 וחצי ממהירות הקול, ואז כמה דקות של חוסר משקל, דממת החלל ותצפית על כדור הארץ מהחלל.

כל הכיף הזה יעלה לכם 250 אלף דולר בלבד. מה זה רבע מיליון דולר בין אסטרונאוטים?
רגע, אז מה התכנונים שלכם לפסח?
אגב, בניסיון הקודם שלו לפני שנה וחצי החללית התרסקה והרגה את אחד האסטרונאוטים, אבל אל דאגה, כאן מדובר במשהו אחר. לפחות ככה אמרו לנו.


ריצ'ארד ברנסון תמיד היה חזונאי ונחשב עד היום לאחד האנשים היצירתיים ביותר שרודף ומשיג את החלומות שלו. בטקס אמר "יחד, אנחנו יכולים להפוך את החלל לנגיש בדרכים שאפשר היה רק לחלום עליהן, ולהביא בכך שינוי חיובי לכדור הארץ. החללית החדשה היפה שלנו, תניח את היסודות לעתיד של וירג'ין גלקטיק. יצירתה היא גם עדות גדולה למה יכול להיות מושג בעזרת עבודת צוות אמיתית, מיומנות רבה וגאווה עמוקה משולבות מול מטרה משותפת."

צפו בטקס ההשקה על רקע נאומו של סטיבן הוקינג;