החופש הארוך יחסית של חג פסח גורם להורים שבינינו להפוך עולמות ולהיות סופר יצירתיים כדי להעסיק את הילדים. בשל כך, הורים רבים מוצאים את עצמם מדלגים מאטרקציה לאטרקציה ומקניון אחד למשנהו. לפעמים גם זה לא מספיק והילדים נראים חסרי מנוחה. עבור אותן משפחות עם ילדים שצריכים תעסוקה גם כשיורדת החשכה, אני ממליצה על מסלול אידיאלי לתקופה זאת של השנה – טיול ירח בנחל חווארים שבשדה בוקר.



הנחל, בזכות גשמים שירדו מאוחר יחסית השנה, מלא כעת בבריכות מים ובגבים טבעיים. בלילות של ירח מלא, הטיול בנחל הופך נפלא במיוחד. בנוסף, בשל הסלעים הלבנים שמוארים קלות באור טבעי, ההליכה נוחה יחסית, וכשיש סלעים - ההנאה לילדים מובטחת.



את הטיול בנחל כדאי מאוד להתחיל בבור חווארים. המסלול אינו מעגלי, מה שאומר שיש להגיע עם רכב איסוף. יוצאים מהחניה המוסדרת בעקבות סימון השבילים הכחול. הדרך יורדת אל ערוץ הנחל, כשהנקודה הראשונה היא בור המים החצוב בסלע. הבור הוא אחד מהשרידים המעידים על כך שדרך זו הייתה אחת הפופולריות עבור השבטים הנבטים שעברו באזור.



מהבור יש להמשיך הלאה עם הדרך המובילה אל שער הצור. השער הוא בעצם שני קירות גדולים מסלע צור, היוצרים מעבר טבעי. אחרי השער הנוף נפתח מעט ואחרי מספר דקות של הליכה אף מגיעים לגבעה שממנה יש תצפית מדהימה.



מהגבעה יורדים בחזרה לערוץ וממשיכים עם פיתולי הנחל. הולכים על ערוץ משנה שלו, ושוב חוזרים לתוואי הנחל המרכזי. ככל שתלכו לאורך הנחל תבחינו בשינוי בנוף ותגלו את החווארים שיוצרים מראה מרהיב של מדרונות אינסופיים. ממשיכים לצעוד כקילומטר עד שמגיעים לנקודת הסיום בכביש שמוביל למדרשת שדה בוקר.



 מי שלא רוצה לעשות את הטיול הלילי לבד, ומעדיף לשמוע על הדרך כמה מילים על האזור, יכול להצטרף לאחד מהסיורים שמציע בית ספר שדה - שדה בוקר. הסיורים של בית הספר כוללים כמובן עובדות ואנקדוטות על הגיאולוגיה הייחודית של המקום, הצמחייה הצומחת בו וחיות הלילה שהפכו את המדבר לביתן הקבוע. המסלול שהם מציעים מתחיל במדרשת שדה בוקר וממשיך לעין עבדת.



מקום: הנגב.


אורך הטיול: כחמישה קילומטרים.


אופי המסלול: דרגת קושי קלה־בינונית, מומלץ להצטייד בבגדים חמים.


איך מגיעים לבור החווארים: נוסעים בכביש 40 לכיוון מצפה רמון. כשני קילומטר דרומית לפנייה למדרשת שדה בוקר יש שלט המפנה שמאלה לבור חווארים.


פרטים על הסיור המודרך: ימים שני ורביעי , שעה 20:30. 45 שקל למבוגר, 30 שקל לילד. פרטים נוספים בטלפון: 6532016-08.