נשאר לכם עוד כוח אחרי כל ארוחות החג רוויות הפחמימות? תוכלו לנצל את השעות האחרונות של החופשה לבילוי עם המשפחה. ברחבי הארץ מתוכננות לא מעט פעילויות מגוונות שיעזרו לכם לסיים את פסח בכיף. 

שובו של הדג

אם הוא לא ביקר אצלכם בשולחן החג, תוכלו לפגוש את הקרפיון בפסטיבל שנערך כולו עבורו. פסטיבל הקרפיון ה־12 (כן, מתברר שזאת מסורת) מתקיים בפארק הדיג מעיין צבי, והוא מיועד לכל הגילאים. הפעילויות המוצעות הן למשל טיול טבע וצפרות, דיג בבריכות הדגים, הרצאה על גידול דגי בריכות, שיט, ביקור בפינות חי, רכיבה על חמורים ועל אופניים, מתנפחים, אומגה ומגלשות מים. מי שזקוק לפדיקור, יוכל לקבל עיסוי דגים בכפות הרגליים (בתוספת תשלום). 

פסטיבל הקרפיון. תודו שלא חשבתם שיש כזה דבר. צילום: יח"צ
פסטיבל הקרפיון. תודו שלא חשבתם שיש כזה דבר. צילום: יח"צ

 
עד יום שבת. שעות פעילות: 18:00־8:30. מחיר: 50 שקל.

טל׳: 050־756660. 

מיני הצגה

תיאטרון אורנה פורת יוצא מהעיר ומגיע למיני ישראל. במהלך סוף השבוע משפחות עם ילדים יוכלו להשתתף בפסטיבל "אביב אטרון" בפארק בלטרון. במסגרת הפסטיבל יתקיימו שתי הצגות בכל יום, ביניהן "מחסן השטוזים של דתיה", "מבצע סבא", "גלי", "זהבה ושלושת הדובים", "פסטיבל החיות". כמו כן אפשר ליהנות מסדנאות תיאטרון חווייתיות. 

עד יום שבת. שעות פעילות: 17:00־10:00. מחיר: 69־35 שקל. 
טל׳: 1־700־507־507.

ארוחה עם ג'ירפה

החי פארק בקריית מוצקין מציע אטרקציה מיוחדת לרגל החג: האכלת ג'ירפות במתקן מיוחד שנבנה עבור המבקרים. מלבד הפעילות הזאת, שנעשית מדי יום בכל חצי שעה, תוכלו לבקר בפינת החי, לרכוב על גמלים ולראות מקרוב את כל דיירי הגן האחרים, הפילים, הקופים, העופות והזוחלים.

הידעתם שהג'ירפה היא בעצם מין כשר למאכל? צילום: יח"צ
הידעתם שהג'ירפה היא בעצם מין כשר למאכל? צילום: יח"צ

 
החי פארק משתרע על פני 150 דונם ותוכלו למצוא בו גם אגם ברבורים גדול, מזרקות, צמחיית מים וצמחייה טרופית עם מרבדי דשא. 
ערב החג ושישי: 15:00־9:00. מחיר: 45 שקל.

מצות אלאדין

בחוות הזיתים "אלאדין" בכפר רות מזמינים את הילדים לחגוג את החג באפיית מצות. בחווה, שבה הילדים יכולים להאכיל תרנגולות, טווסים וארנבות, ולצאת לקטיף של צמחי מרפא מיוחדים, ולהכין פיתה מיוחדת מקמח מצה. הפעילות תסתיים בשתילת צמח בתוך עציץ למזכרת.
הביקור בחווה בתיאום מראש: טל׳: 054־3141822/4.
מחיר: 35 שקל לילד, 25 שקל למבוגר.

בובה של סדנה 

בסדנת האמן של סבא מוטי תוכלו להפוך בולי עץ פשוטים לבובות ולמתקני שעשועים. במהלך החג סבא מוטי, האמן מוטי שוורץ, פותח את שערי הסדנה שלו במושב גינתון ומציג תצוגת בובות מיוחדת וכן אפשרות להשתתף בסדנאות לבניית בובת עץ אישית. בתצוגה תפגשו בובות המורכבות מעשרות חלקים, בובות שמבצעות פעילות ספורטיבית ורוקדות, מתקנים של גני שעשועים, לונה פארק ועוד. הסדנה אורכת כשעה ובסוף גם יוצאים עם בובה.
מחיר הסדנה: 55 שקל. הביקור בתיאום מראש. טל׳: 050־6688680. 

עולים על קיאק 

עונת השיט בקיאקי כפר בלום נפתחה ואין זמן טוב יותר מחג הפסח כדי לבקר שם. אף על פי שלא היו מספיק גשמים בהרי הצפון, צפויה עונת שיט טובה. המסלול, שמתאים לכל המשפחה, מתחיל בבית הלל. משם תיכנסו אל החצבני הקריר שמוביל את הסירות והקיאקים דרך מפגש הנחלים הגולשים אל הירדן.
במהלך הפסח מציע האתר עוד מספר אפשרויות בילוי: אומגה למים, קיר טיפוס בגובה 12 מטרים, גשרי חבלים, מתחם חץ וקשת ומשחקייה.
שעות פעילות: 10:30־15:30. מחיר שיט לאדם: 95 שקל.
טל׳: 1־700־50־66־11.

משימה משפחתית

בתחנת החשמל בנהריים מתקיים במהלך החג משחק משימות משפחתי שממחיש, בצורה קלילה, איך אנשים רגילים לגמרי הצליחו לשנות את המציאות. 
כל משפחה מקבלת מפה וכתב חידה בדרך לחוויה שמדמה את פעילות החלוצים של קיבוץ גשר. כך יכולים המטיילים לחוש את שחשו ראשוני המתיישבים בארץ ולגעת בשדות, בגשרים ובמדשאות. בנוסף, פעמיים ביום נערכים באתר סיורים מודרכים.
האתר פתוח בערב החג בשעות: 14:00־10:00. סיור מודרך: 39 שקל למבוגר, 35 שקל לילד. לילדים מתחת לגיל 5 הכניסה חינם.
טל׳: 04־6752685.

משה בפארק

באינדי פארק על גדות נהר הירדן מתקיימות סדנאות מחזור ויצירה לכל המשפחה ברוח החג, כמו בניית דמותו של משה בתיבה. מלבד הפעילות הייחודית לפסח, באתר נוספו העונה אטרקציות חדשות שנועדו להשלים את חוויית השיט: אומגה, פארק חבלים, קיר טיפוס אתגרי, ג'ימבורי, מתנפחים, מגלשת מים, חץ וקשת ופינת איפור.
 
אינדיפארק. צילום: יח"צ
אינדיפארק. צילום: יח"צ

 
שעות פעילות: 17:00־9:00. מחיר "הכל כלול" (מתקנים, סדנאות ושיט): 99 שקל לילד, 79 שקל למבוגר. טל׳: 04־8434444.

יצירת מצרים

בקיבוץ יד מרדכי מזמינים אתכם לשחזור חווייתי של יציאת מצרים. תוכלו לעטות תלבושות מיוחדות, כמו אלה שלבשו בני ישראל, לחצות את ים סוף ולהמשיך במסע מלא בסיפורים. 
 
הפעילות הייחודית לחג האביב יוצאת בכל יום מבית הדבורה והדבש בקיבוץ אל שמורת נחל שקמה. שם, על רקע הנוף, מתקיימת הפעילות המודרכת. המשתתפים יחצו את נחל שקמה, התחליף לים סוף, יטפסו על ההר וישמעו את סיפור יציאת מצרים. 

במקביל, בבית הדבורה והדבש אפשר לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים, ללקק דבש ולהכין נרות. בסיום הפעילות יתקיים סיור בעגלה עם טרקטור.
שעות פעילות: כל יום בין 10:00 ל־15:00.

מחיר כרטיס לכל הפעילויות: 55 שקל לילד, 50 שקל למבוגר.
שחזור יציאת מצרים בלבד: 28 שקל לאדם. טל׳: 08־6720559.

פופקורן סולרי

במתחם האירוח המדברי "כפר הנוקדים" מתקיימות במהלך החג פעילויות הפתוחות לקהל הרחב. בכל יום נערכת בכפר סדנה לאורחי הכפר ולמשתתפים נוספים. למשל, סדנת קיימות שבה לומדים איך לחיות בהרמוניה עם הטבע. תלמדו למשל להכין פופקורן או לצלות מרשמלו באמצעות צלחות סולריות. סדנה נוספת עוסקת בג'אגלינג. בנוסף יתקיימו סיורים מודרכים מדי בוקר ב־10:30. 
 
מחיר: לאורחי הכפר ללא תשלום. למשתתפים אחרים: 20 שקל למבוגר, עשרה שקלים לילד.