במשאל שערך אתר "מעריב־אונליין" עולה שמרבית הישראלים מתנגדים להסכם הפיוס עם טורקיה. תוצאות דומות התקבלו בסקר שערך ערוץ 10: 56% מהנשאלים התנגדו להסכם ו־72% מהנשאלים אמרו שצריך להתנות את ההסכם בהחזרת גופות החיילים.



למרות התנגדות הישראלים להסכם, מתברר שזה לא מונע מהם לתכנן את השיבה למדינת ההכל־כלול. "עם ישראל חוזר לטורקיה", אמר אתמול ל"מעריב־השבוע" גורם בכיר בענף התיירות, המתמחה שנים ארוכות בשיווק חבילות נופש לטורקיה, ליוון, לבולגריה ולמדינות נוספות באירופה. לדבריו, מאז הפרסום שלשום על הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, חל זינוק של מאות אחוזים בטלפונים של מתעניינים ובכניסות לאתרי אינטרנט המציעים בתי מלון בטורקיה.



"ההתעניינות פתאום זינקה אחרי שפל ממושך. זה ממש טירוף", הוא סיפר עוד, "עיקר המתעניינים הם אנשים בעלי משפחות עם ילדים, שבודקים אפשרויות לחבילות נופש". אתרי הנופש המבוקשים ביותר הם באזור אנטליה. "בשל המשבר הכלכלי בטורקיה, המחירים בבתי המלון צנחו ב־35% לעומת הקיץ שעבר", ציין הגורם. "יש המון חדרים פנויים שמחכים לישראלים והרמה גבוהה משמעותית לעומת ההצעות בסדר המחירים הזה ביוון, בולגריה, קפריסין ובמדינות נוספות באירופה".



לדבריו, חבילות הנופש לישראלים בטורקיה נחשבו בעבר, עד פרוץ המשבר, לפופולריות מאוד בקרב הישראלים בשל ההתאמה המשולבת למשפחות עם ילדים, עם הרבה אוכל ואפשרויות בילוי במחירים שווים לכל נפש - בוודאי בהשוואה למדינות אירופה.