אל מול הרי הגולן, לא הרחק מהכביש בין ראש פינה לקריית שמונה, הוקם לאחרונה מתחם תיירות חדש, גליליון שמו, ובמרכזו בית מלון. 90 דונם, 120 חדרים ואווירה של אירופה. האתר בגליל העליון נבנה בסמוך לאגמון החולה, שמשמש מוקד לתיירות פנים וחוץ בכל ימות השנה בזכות היותו אחד המקומות היפים בארץ. ומכיוון שהציפורים הנודדות המבקרות באגמון הן שמושכות את הציבור, יזמי גליליון, בראשות איש העסקים חיים אוחיון וקיבוץ כפר גלעדי, מבקשים לדאוג שהמטיילים יעזבו אותו רק אחרי ששהו בו יותר מכמה שעות ספורות.



יותר מכך, המלון החדש אמור להוות את נקודת המוצא לטיולי כוכב בגליל, עמק החולה והגולן. הוא גם מספק מענה לחובבי תיירות החורף שמגיעים לביקור בחרמון ובנחלים ולא מעוניינים לבלות את הלילה בצימר - הם רוצים מלון. גם לחובבי טיולי הקיץ שמגיעים לאזור הגולן יש מקום להניח בו את הראש אחרי הטיולים והטיפוס.



במתחם המרשים הושקעו כ–200 מיליון שקל. מלבד חדרי אירוח מודרניים הוא כולל מרכז קונגרסים וספא. בעתיד הקרוב צפוי להיפתח גם אגמון מרקט - שוק אוכל בסגנון שרונה מרקט ושוק הנמל. אורחי המלון, וגם מטיילים שעוצרים בסביבה, יוכלו להצטייד בחומרי גלם טריים, לאכול מנות היישר מהפלנצ'ה ולשתות קפה ובירה מקומית.



בסמוך למלון תהיה אטרקציה ייחודית: תצפית מכדור פורח. הכדור יוצב ברחבת המתחם, ימריא לגובה של 150 מטר, וניתן היה לצפות ממנו אל ההרים המקיפים את האזור ואל הנופים הקסומים.



בניית המלון ארכה לא מעט זמן, כך שאולי הבחנתם במתחם הענק פעם או פעמיים אם נסעתם בכביש 90. בוודאי תהיתם מהו אותו מבנה, שמרחוק נראה כמו עוד פיל לבן ושומם. האמת היא שמהכביש המקום נראה כמו שטח מסחרי, אולי מפעל, אבל כשנכנסים פנימה מופתעים לגלות פנינה עם מזרקות ובריכה המוקפת במבנה בעל שתי קומות. המקום מתחיל לפרוח ויש כבר ישראלים שנהנו ממנו. שומם, בכל מקרה, הוא לא.





בחדרים, הצופים אל עמק החולה וגם אל החרמון, משולבים אלמנטים כפריים, צבעים חמים ותמונות מאגמון החולה. בכלל, עיצוב בית המלון נועד להתכתב עם האזור. הוא מאופיין בסגנון ספרדי כפרי, אשר מתאים לאווירה הגלילית המחבקת.



בגליליון יש שתי מסעדות המנוהלות על ידי השף אבי כהן, שמציע אוכל גלילי. אפשר להתפנק פה עם ארוחות בוקר עשירות וארוחות צהריים וערב המוגשות בסגנון בופה, אשר מציעות מגוון רחב מהטעמים המקומיים. במלון יש גם חדר יין מרשים. לידו מקיימים סדנאות יין, טעימות, וכמובן שאפשר לרכוש בקבוק או שניים הביתה.



הרעיון במתחם הוא לספק למבקרים חוויה שלמה: כמובן לינה, אוכל, אבל גם, למשל, טיפולי גוף ופנים. הספא, שנמצא בסמוך לבריכה, כולל גם חמאם טורקי, סאונה יבשה, מכון קוסמטיקה וחדר התרגעות. כל אלה מעניקים תחושה של חופשה אירופית לכל דבר, כמובן ללא הצורך לעבור בנמל התעופה.


בגליליון מציעים לאורחי המלון כרטיס אטרקציות בסגנון ה–G PASS, שפופולרי באירופה. הכרטיס מתאים למשפחות עם ילדים ולמי שלא מעוניין בחופשת בטן־גב, והוא כולל כניסה לאטרקציות אזוריות נבחרות במחיר מוזל.




קרוב לציפורים



אם כבר מדברים על אטרקציות, אז כמובן שבמוקד נמצא פארק התיירות אגמון החולה, שהוא גם הכי קרוב למלון. הפארק נחשב לאחד מאתרי הצפרות המובילים בעולם, ובחודשי הסתיו הופך צפוף במיוחד. בעונה זו של השנה מתחילים לחנות פה ציפורים ועופות נודדים, שחלקם - כמו העגורים - הופכים אותו למקום קבע עבורם.



הציפורים חיות בהרמוניה עם שאר בעלי החיים בפארק. בלב האגמון נמצא אגם גדול, שם אפשר לתצפת על האורחים השונים שהגיעו. 



בשל הקרבה לאגמון החולה, בגליליון דאגו ליצור מספר שיתופי פעולה שינעימו את זמנם של האורחים. במקום מציעים סופי שבוע של צפרות, סדנאות צילום לחובבי הטבע, סיורי צילום בזריחה ובשקיעה, וגם תחרות צילום נושאת פרסים. כמובן שהאורחים במלון לא חייבים להשתתף בפעילות המאורגנת וניתן לבקר בפארק באופן עצמאי.





המסלול בפארק הוא מעגלי, באורך של כשמונה קילומטרים וחצי. אם אתם אוהבים טיולים רגליים, זוהי אופציה נהדרת שתאפשר לכם לעצור ולהתרשם מבעלי החיים ומהצמחייה במקום. אם אתם מעדיפים טיול דינמי יותר, ניתן לשכור אופניים ורכבי גולף, שבעזרתם תוכלו לעבור בשבילי האגמון ולגלות את הבוסתנים המוצלים ותעלות המים.



כמו כן, במיוחד עבור המטיילים העצמאיים, בשלושה מבין המצפורים הגדולים באגמון יש מדריכים ומשקפות שיסייעו בהבנת התנהגות בעלי החיים באגמון.



ואם מבט על הציפורים מרחוק לא מספק, אחת החוויות המהנות והיותר מומלצות היא סיור מודרך בעגלת מסתור. העגלה הרתומה לטרקטור עוברת בתוך השטחים הסגורים לקהל באגמון ונעצרת במרחק של מטרים ספורים מלהקות העגורים. זוהי חוויה מדהימה, במיוחד בזמן שקיעה או זריחה.



באגמון החולה יש בנוסף גן בוטני, שבו אפשר ליהנות מאוסף ייחודי של צמחי מים נדירים. ליתר דיוק, יותר מ–70 מינים של צמחי מים.



מקום: עמק החולה.


אופי הטיול: משלב לינה.


העונה המומלצת: כל השנה.


דרגת הקושי: קלה. מתאים לזוגות ולמשפחות.


משך הטיול: כיומיים.


מחיר: 990־1,290 שקל ללילה, משתנה לפי העונה. 



צילומים: אלירן אביטל, הדר יהב, שלומי מוצפי