פסטיבל "טעמים בעמקים" ייצא בעוד מספר ימים לדרך זו השנה ה־13 (בין 29 בינואר ל־11 בפברואר). מדובר באחד מאירועי האוכל המצליחים של השנה, שמושך אלפי מטיילים אל מגידו, עמק יזרעאל והגלבוע. במהלך שבועיים של פעילות המבקרים זוכים לטעימה מהנוף של האזור וכמובן מהצלחות שהוא מציע.



התפריטים המיוחדים בפסטיבל יוצעו במסעדות נבחרות. כל ארוחה תכלול מנה ראשונה, מנה עיקרית וכוס יין, במחירים 79־109 שקל. עשרות מסעדות משתתפות באירוע, ביניהן "אוקטגון" בנהלל, "בלה" בבית שערים, "לימוזין" ברמת ישי, "קימל בגלבוע", "המטבח של דורון בר און" במושב היוגב ועוד.



פרט לכך יתקיימו אירועים הקשורים באוכל ובתיירות: סיורים קולינריים, תערוכות של אמנים מקומיים במסעדות, מסע המשלב אוכל ומשקה, ביקור בחוות תבלינים וטיולים של קק"ל. וזה לא הכל, האזור שופע אטרקציות.



איך רוכבים


בקיבוץ רמות מנשה מכינים חוויה לכל המשפחה. בחוות דובי, חוות סוסים המוקפת צמחייה, נופים ירוקים, מעיינות ונחלים, תוכלו להתחבר לקאובוי שבכם. במרכז החווה ניצבת בקתת בוקרים המעוצבת בסגנון אמריקאי. כל העובדים, כולל דובי, רוכב ותיק, לבושים כמו בסרטים, ומציגים את אורח החיים האמריקאי. כאן תרגישו כאילו אתם במערבון, כשברקע מלווה אתכם מוזיקת קאנטרי. תזכו גם לשמוע את הסיפורים של הסוסים שחיים בחווה, על הקשר שלהם לאדם, ולהתנסות ברכיבה מודרכת. כמו כן ניתן לירות בחץ וקשת ולהתנסות בזריקת לאסו.



החווה נושקת לטבע, לפארק רמת מנשה, כך שהנוף המרהיב מלווה אתכם במהלך כל השהות בה. במקום מציעים גם טיולים על גבי הסוסים - בפארק, בנחלים וליד גבעת רקפות.



מחירים: טיול של שעה: 150 שקל לאדם. בקבוצה: 120 שקל לאדם. טיול של שעתיים לזוג עם ארוחת גבינות ויין: 600 שקל. פרטים בטל׳: 04-9895743.



רכיבה על סוסים ב"חוות דובי". צילום: מיטל שרעבי



כיצד דגים


חוויה מגבשת לכל המשפחה אפשר למצוא ב"דג בכפר" ביקנעם. פארק הדיג מחולק למספר אזורים: אגם גדול, מתחם פעילות ילדים ומקום לערוך פיקניק, כולל על האש, והקמת אוהלים. כל אחד יכול להגיע לאתר, לדוג דגים באופן עצמאי, לקנות אותם לאחר מכן או להשיב אותם למים. באמצע השבוע ניתן גם לצאת לשיט בסירות פדלים.



במתחם הילדים הם יכולים לדוג בבריכות קטנות בסיוע של מדריכי המקום. אטרקציות נוספות לקטנים: סירות, מתקנים מתנפחים, חץ וקשת ובריכת דגים. מי שהגיע ללא ציוד מתאים, מוזמן לרכוש או לשכור אותו בחנות במקום.



מחירים: 35 שקל כניסה למבוגר, 49 שקל לילד. לינת קמפינג: 89 שקל. פרטים בטל׳: 04-9894095.



לאן מטיילים


יש כמה דרכים לטייל בגלבוע. אפשר לצאת לסיורים רגליים בשבילים המוסדרים. ניתן לטפס באופניים על ההרים המפוסלים. וגם לבחור באופציה מרגשת יותר: נסיעת שטח בג'יפ.



חברת "עופר וג'יפ" מתמחה בארגון טיולי ג'יפים באזור. בראשה עומד עופר ורד, מורה דרך בעל ידע עצום שמסייע להתאים את הטיולים לצרכים ולרצונות של המטיילים.



הטיולים המשפחתיים אורכים כשעתיים וחולפים בשבילים הנחבאים בין הנחלים, וכוללים תצפיות מרהיבות והפסקת קפה בשטח, שבה אפשר גם ליהנות מתה צמחים.



מחירים: 700 שקל למשפחה לטיול של שעתיים. כל שעה נוספת: 160 שקל. פרטים בטל׳: 04-6070159, 04-6070094.



איפה מבקרים


טיול בגלבוע לא חייב לכלול רק את הטבע. אפשר לבקר למשל במשכן לאמנות על שם חיים אתר. המוזיאון בעין חרוד צופה לעמק יזרעאל והרי הגלבוע. כשנמצאים בו מרגישים את החיבור לאזור, שכן כל חלליו שטופים באור יום טבעי שנכנס מהחלונות הגבוהים.



במבנה יש מספר חללי תצוגה, חצרות עם פסלים ופסיפס עתיק, ספרייה, סדנאות וגם בית קפה. אוספי המוזיאון כוללים גם פריטי יודאיקה מרחבי העולם ויצירות אמנות ישנות ומודרניות.



מחר, שבת, ייפתחו במקום שלוש תערוכות. אחת מהן, של ציור, היא של ילידות ברית המועצות לשעבר שעלו לישראל בשנות ה־90. באמצעות האמנות הן יציגו את קשיי ההיקלטות בארץ החדשה, ישראל.



מה אוכלים


אם אתם אכן מגיעים ליהנות ממה שיש לאזור להציע, מומלץ לא לפספס ביקור באחת המסעדות שמשתתפות בפסטיבל. למשל, "קימל בגלבוע" שעליה מנצח השף שאול בן־אדרת. קודם כל, המקום מציע נוף מגלויה. התפריט מבוסס על חומרי גלם אזוריים - בשרים, דגים ותבלינים. בתפריט החורף אפשר ליהנות מטעמים מקומיים המשלבים נגיעות מהמטבח הצרפתי.



"טנדוקה" ביקנעם היא מסעדת בשרים עם חצר כפרית ומרחב פנימי גדול ומעוצב. התפריט כולל בין היתר נתחי בשר העוברים יישון במקום ומנות ראשונות מגוונות, הכוללות מנות מפתיעות כמו נתחי כבד בפנקו וקבבונים בטמפורה.



המסעדה החמימה יושבת במבנה עתיק שהיה בעבר אסם התבואה של חקלאי המושבה. מדובר במגדל בגובה של כ־25 מטר, שבו כאמור נשמרת התבואה. בחוץ, בחצר, אפשר לשבת וגם ליהנות מהריחות שעולים מגינת התבלינים.



אם אתם מעוניינים להרגיש את הטבע באמת, לטעום מנות שמשלבות ירקות שהגיעו ישר מהשדה הסמוך, "המטבח של דורון בר און" ידאג לכל זה. השף בר און מציע בימים חמישי ושישי ארוחות בוקר וצהריים. המסעדה שלו ושל אשתו ענת נמצאת במושב היוגב, בין השדות הקסומים של העמק. דורון מבשל מנות בהתאם לאופי החקלאות שמסביב. במטבח שלו תמצאו ירקות, גבינות ושמן זית, הכל תוצרת האזור.



מחיר הארוחות הוא 80 שקל לאדם. הן כוללות פתיחים המבוססים על מגוון ירקות היישר מן השדה ומנה עיקרית, למשל "קרוק מדאם" עם סלמון מעושן, בורקס, טמאלה, צלי כתף ודג מוסר. כל הטעמים מלווים באווירה רגועה שמחוברת לטבע. כאילו אתם בטוסקנה.



מיקום: עמק יזרעאל.


מתי: בין 29 בינואר ל־11 בפברואר.


פרטים נוספים:www.teamim-baamakim.co.il