אם תגגלו מה לעשות ב"אגם גארדה" תקבלו 39,000 תוצאות בעברית. אבל כידוע, את הטיפים הטובים באמת מקבלים מפה לאוזן ומאלה שהיו שם קצת יותר מפעם וחצי. איפה הטורטליני הטוב ביותר באזור, איפה המסיבה הטובה ביותר באגם, איזה חוף הכי שווה לבילוי יום ומאיזו פסגה הנוף היפה מכל? אספנו 15 עצות וטיפים סופר שימושיים מהאנשים שחיים את האגם הזה. לגזור ולשמור.



כפר הנופש cervo. אגם גארדה. (קרדיט: יח"צ)


הטיפים של רונית כץ


אל תחמיצו
את פארק הטבע סיגוריטה ומומלץ לשכור אופנים או רכב גולף לתור את הפארק כולו. משמעות השם סיגורטה היא מקדש הטבע וכשמו כן הוא. הכניסה בתשלום של 12€ למבוגר ו- 6.5€ לילד. נקודת ההשכרה לאופניים או לרכבי הגולף נמצאת ממש בכניסה, לא תפספסו.



לכו לשוק הנודד
המתמקם כל יום בעיירה אחרת באגם ובתום הקניות לכו לדוכני המזון, קנו שקית קרוקטים ושבו ונשנשו אותה לחוף האגם. השוק פתוח בכל בוקר החל מ- 07:00 ועד 14:00, בכל יום בעיירה אחרת. ניתן לרכוש בו אופנה, הנעלה, תכשיטים, צעצועים, כלי בית, מזון ועוד. כמו שוק "רמלוד", אבל בסטייל איטלקי. השווקים המומלצים הם: ביום ג' בעיירה ד'סנזנו (Desenzano), יום ד' בלציזה ,(Lazise) יום ה' בברדולינו (Bardelino). כולם ממוקמים על הטיילת שלאורך האגם.


(רונית כץ היא מנהלת מחלקת הזמנות ב"גו איטלי").





סירמיונה. פנינת האגם וגם גלידה מעולה. (צילום: שאטרסטוק)
סירמיונה. פנינת האגם וגם גלידה מעולה. (צילום: שאטרסטוק)



הטיפים של תמר מנצ'ל


האאוטלט הטוב
ביותר לקניות איכותיות וזולות Franciacorta.



את טורטליני הדלעת הכי טוב באזור תאכלו במסעדה Antica locanda mincio, בעיירה בורגטו (Borghetto) על נהר המינצ'יו. העיירה עצמה קטנטונת ונראית כאילו יצאה מתוך ספר אגדות ונעים להתהלך בסמטאותיה הקסומות. כמה קטנה? אי אפשר להיכנס אליה באוטו (יש חניון גדול בכניסה. בתשלום). אגב, בכל שנה ביום שלישי השלישי לחודש יוני נערכת באזור חגיגת אהבה לטורטנליני. כ- 3,500 אורחים משתתפים בה, כ-100 טבחים מבשלים לה, כ-4,500 בקבוקי יין נפתחים במהלכה וכ-600 אלף טורטליני מענגים את חך החוגגים. אם אתם שם ביוני, שווה לקפוץ. בכל אופן, יש להזמין מקומות במסעדה מראש.


(תמר מנצ'ל היא מנהלת תחום בתי מלון, "גו איטלי").





העיירה בורגטו על נהר המינצ'יו. (צילום: שאטרסטוק)
העיירה בורגטו על נהר המינצ'יו. (צילום: שאטרסטוק)



הטיפים של מימון טומא


רוצו לבר היין החדש Canova wineri של יקב Masi בעיירה היפהפייה Lazise.



בבורגטו (ע"ע טורטליני דלעת), כדאי גם לשכור אופניים (כ-3 € לשעה) ולצאת לרכיבה מענגת לאורך נהר המינצ'יו. פנקו את עצמכם בפרודוקטים איכותיים מהמעדנייה המקומית בבורגטו – לחם, גבינות, נקניקים ויין, לאורך הדרך תמצאו אין ספור מקומות לערוך פיקניק על גדת הנהר, בין אם בישיבה על הקרקע ובין בשימוש בשולחנות הפיקניק המפוזרים המסלול.



(מימון טומא הוא מנהל תחום כפרי נופש ב"גו איטלי").




הכניסה לטרמוזין. (צילום: שאטרסטוק)
הכניסה לטרמוזין. (צילום: שאטרסטוק)



הטיפים של אסתי מונטיליו


גם אם אין לכם רישיון שיט, שכרו סירת מרוץ במרינה של העיירה פסצ'יירה (Peschiera) וצאו לשייט לכיוון פנינת האגם סירמיונה (Sirmione). זה יעלה לכם כ-30€ לשעה + דלק.



בא לכם לרבוץ לחוף האגם? החוף הכי נכון לעשות את זה הוא Punta san vigilio ליד העיירה Peschiera. קחו אתכם נשנושים, אבל יש גם גזלן על החוף.



(אסתי מונטיליו היא מנהלת מוצר, "גו איטלי").




פונטה סאן ויגיליו: מקום טוב לרבוץ על גדת האגם. (צילום: שאטרסטוק)
פונטה סאן ויגיליו: מקום טוב לרבוץ על גדת האגם. (צילום: שאטרסטוק)



הטיפים של קסניה


הגעתם לסירמיונה? אל תחמיצו את הגלידריה Scalgieri הממוקמת ממש בכניסה לעיר העתיקה. שווה להתנסות בכמה שיותר טעמים, מדובר באינסוף אפשרויות. אישית אנחנו ממליצים על הפיסטוק.



נכון שמעתם
שבאיטליה אפשר להיכנס למטבחה של מאמא ולבחור אוכל ישר מהסיר? כדאי לעשות זאת במסעדת Pratello הממוקמת במרומי העיירה Moniga.



(קסניה אפימובסקי היא אחראית חוזים ב"גו איטלי").


החבר'ה של גו איטלי חיים את אגם גארדה, לפרטים אודות ארגון טיול לאיטליה הקליקו כאן>>>


הטיפים של שמוליק ליפשיץ


בכל יום ראשון בחודשי הקיץ, החל מ-19:00, מתקיימת ה-Sunset Party ב-Coco Beach, שבעיירה ד'סנזאנו (Desenzano). מדובר במסיבת החוף השווה באגם. במקום בר, מסעדה, מוזיקה אלקטרונית, צעירים וצעירים ברוחם.





הנמל בד'סנזאנו. העיירה הגדולה באגם גארדה. (צילום: שאטרסטוק)
הנמל בד'סנזאנו. העיירה הגדולה באגם גארדה. (צילום: שאטרסטוק)




אותה ד'סנזאנו
– אגב, העיירה הכי גדולה באגם, מתהדרת בלילה לבן בכל יום רביעי. לילה בו כל החנויות ומקומות הבילוי פתוחים והאווירה חגיגית. שווה לוותר על שעה-שעתיים שינה לטובת העניין הזה.



קחו את האוטו וסעו לעיירה Tremosine הממוקמת במערב האגם. טפסו בדרך הנוף המדהימה ואל תחמיצו בסוף את המרפסת של האגם. לקינוח התיישבו לארוחה שבחווה החקלאית Agriturismo Nai ופשוט אפשרו להם להחליט מה תאכלו. אנחנו מתים על הכרוב הממולא בגבינות ובעשבי תיבול שלהם ועל הקרפצ'יו דג טרוטה וגבינה על הגריל. אלה מאכלים אלפיניים טיפוסים. והמחירים סבירים ביותר.



(שמוליק ליפשיץ הוא הבעלים של חברת "גו איטלי").



מפסגת הדולומיטים. טיול ממלא מצברים. (צילום: שאטרסטוק)
מפסגת הדולומיטים. טיול ממלא מצברים. (צילום: שאטרסטוק)



הטיפ של אירנה דוזורצב


בשמורת הטבע של העיירה Manerba התרחקו מן ההמון, טפסו עם הרכב לחניה שכמעט בראש הצוק ששמו Rocca di Manerba והמשיכו בטיפוס הרגלי עד לפסגה. הנוף שעומד להתגלות לכם שווה כל צעד בעליה. אגם גארדה יפרש לרגליכם במלואו, עם הרי הדולומיטים החובקים אותו מצפון ומפרץ מרבה היפיפה. כמובן ששווה להגיע לפסגה בשעות השקיעה (או הזריחה אם מתאים לכם להשקיע ולקום לפניה מהמיטה), אבל הטיפוס והנוף מושלמים בכל שעה ביום.



(אירנה דוזורצב, היא מנהלת תחום טיסות, "גו איטלי").




המרפסת בטרמוזין. אל תחמיצו אותה. (צילום: שאטרסטוק)
המרפסת בטרמוזין. אל תחמיצו אותה. (צילום: שאטרסטוק)



הטיפ של חן כספי


טיול יום להרי הדולומיטים הוא משהו שאסור להחמיץ. רכס ההרים האדיר המקיף את צפון האגם מזמֵן לכם פסגות שנוגעות באלוהים (העליה אליהן ברכבל), מגלשות אלפיניות, מפלים מרהיבים, ראפטינג בנהר ומיני פארקים של ספורט אתגרי. גם אם ספורט אתגרי לא מדבר אליכם, ביקור בדולומיטים הוא הכי קרוב לשמיים שאפשר, זה טיול מרהיב, עוצמתי וממלא מצברים. אל תפספסו את זה. (חן כספי היא מנהלת תחום טיולי תמריץ, "גו איטלי").




הזמינו טיול לאגם גארדה אצל המומחים של איטליה. לפרטים לחצו כאן >>>


***הכתבה נכתבה בשיתוף GOITALY