נכנסנו כבר אל תוך הקיץ, כפי ששמתם לב, ונדרשת יצירתיות כדי להעביר את הימים, בוודאי בעולם שמחוץ למזגן. חם בבוקר, לוהט בצהריים, אז אולי בכלל כדאי לאפס מחדש את השעון ולהתחיל לחיות בשעות שלקראת הערב ואפילו בלילה. הנה כמה אפשרויות בילוי מהנות שבהן הילדים יוכלו לשחרר את כל המרץ - ואתם לא תזיעו.



לילה חי



ירושלים כידוע היא מקום מפלט מהחום של יולי־אוגוסט. בשעות הערב היא מתקררת ואפשר סוף־סוף לנשום אוויר. בגן החיות התנ"כי החגיגה כפולה: גם בריזה נעימה וגם חוויה ייחודית, שבה פוגשים בעלי חיים שאינם פעילים בשעות היום. בקיץ הזה יתקיימו במקום מגוון פעילויות: מפגשים עם מטפלי הגן וסיורי שקיעה שבהם מציצים אל מאחורי הקלעים של בעלי החיים. יתקיימו גם סיורי לילה, שבהם תוכלו לפרוש שק השינה בין האריות והקרנפים ולהתעורר בשעות בוקר עם ציוץ הציפורים.



נמר בגן החיות התנ"כי בירושלים. יערה פורסט



בימי רביעי (17:00 ו־18:15) יתקיים מופע ג'אגלינג סוער. בימי שלישי (17:15 ו־18:15) יתקיים הקונצרט "כשמוצרט פוגש את ביונסה", המשלב מוזיקה פופולרית וקלאסית. בסיורי השקיעה תערכו היכרות עם הג'ירפות, הפילים והטורפים.


סיורי השקיעה - מגיל 6. מחיר: 58 שקל. בהרשמה מראש בטל': 02־6750116.



מתנה משמיים



במהלך אוגוסט כדור הארץ אמור להתנגש במסלול של כוכב שביט "סוויפט־טאטל". האסטרואידים שנותרו בו ייכנסו לאטמוספירה ויישרפו בחגיגה של כוכבים נופלים. כדי לציין את המאורע היפהפה, במצפה רמון מתכננים ארבעה סופי שבוע. רובע דרכי הבשמים יוחשך במהלך לילות חמישי ושישי, והמרחב המדברי יתמלא בפעילויות ליליות לכל המשפחה. למשל: מתחם אסטרונומיה עם טלסקופים, תצפיות ירח וכוכבים, מספרי סיפורים, סרטים על כוכבים, טיולי שקיעה, סיורי עששיות, ספארי עקרבים ועוד.



במהלך סופי השבוע יתקיימו גם פעילויות יום: ביקור בחוות האלפקות, כניסה לפארק "חץ וקשת מדברי", ביקור בחי רמון, סדנת אריגה, סיור במרכז לחקלאות מדברית וטעימת ירקות העונה.


לפרטים נוספים: תיירות הר הנגב בפייסבוק, טל': 054־7331421.



כוכב הדרום



ואם אתם כבר נוסעים דרומה, ב־9 באוגוסט, יום רביעי, יתקיים בפארק תמנע אירוע לילי שיכלול צפייה בכוכבים, מופע כדורים פורחים, מסיבת סמבה משפחתית, הקרנת סרט על גבי מסך ענק, ולקינוח סיור זריחה מודרך. הכל חלק מפסטיבל האסטרונומיה הגדול, שסוחף חובבי כוכבים ומטיילים מכל הארץ. האורחים מוזמנים להישאר ללינה באתר הקמפינג של הפארק, ללא תשלום.


מחיר: 79 שקל לאדם (מגיל 3). טל': 08־6316756.



אין כמו יפו



החברה לפיתוח יפו העתיקה מזמינה אתכם לחקור את המקום דרך הרגליים. במהלך השבתות בחודש יולי יתקיימו סיורים באתר, שבהם תוכלו ללמוד על ההיסטוריה שלו ועל חשיבותו הדתית. תכירו גם פנינים ארכיאולוגיות ותבינו מה הופך את יפו להשראה עבור יוצרים רבים. הסיורים ייצאו בשעות הבוקר המוקדמות.



פעילות משפחתית ביפו. צילום: מסלול ניווט חווייתי לכל המשפחה



מי שלא יכול לוותר על הים בשבת בבוקר, ומעדיף סיור עצמאי אחר הצהריים, כשמתחילים להרגיש את הבריזה בסמטאות, יכול לעשות זאת באמצעות אפליקציה שמורידים לנייד, "הרפתקה ביפו". יוצג בפניכם מידע על נקודות חשובות ביפו וכן אפשרות למשחק ניווט ברחבי העיר, שמתאים לכל בני המשפחה. דרך כתבי חידה ומשימות תכירו את המקום.


מחיר סיור מודרך: 20 שקל למשתתף. הרשמה: oldjaffa.co.il. הורדת האפליקציה: 39 שקל. משך הפעילות: כשעתיים (בכל שעות היממה).



ככה בונים חומה



טיילת החומות הדרומית בירושלים פתוחה בקיץ עד השעה 22:00 - משער יפו ועד הכותל. מדובר בהזדמנות יוצאת דופן למפגש לילי עם בוניה של העיר וחומותיה לאורך הדורות - מדוד המלך ועד היום. מהחומות נגלה מראה מרהיב של העיר העתיקה והחדשה. עד 17 בחודש, לא עוד הרבה זמן, יוקרן (ללא תשלום) המופע האורקולי המיוחד שהוכן לרגל חגיגות היובל לעיר. המופע מוצג מדי ערב על החומה הצפונית.


כניסה: 18 שקל למבוגר, 8 שקלים לילד. ראשון עד חמישי ושבת: 22:00־9:00.



חומות ירושלים. צילום: פמי






יורדים לחוף



תל מיכל הוא אתר ארכיאולוגי ובית גידול הנמצא ברכס הכורכר החופי מול המרינה בהרצליה. באתר יש חמש גבעות, ארבע מהן צמודות, 30 מטרים מעל פני הים. בסיור "אוהב טבע חי בעיר" מוזמנות משפחות עם ילדים להכיר את המקום, עניין של שעה וחצי, לשמוע על הקשר בין האדם לים ולנסות לזהות יצורים ימיים צבעוניים.



טבע ליד הרצליה. צילום: יח"צ



בחפירות במקום נתגלו בין היתר שרידים מהתקופה הפרסית ומהתקופה ההלניסטית. הסיור חינמי ומתאים לילדים מגיל 5.


ימי שני לאורך חודש יולי בשעות 19:30־18:00. יציאה ממתחם ארנה, הרצליה. פרטים בטל': 09־9589199.



מדע הגלידה



בפארק קרסו למדע בבאר שבע מתכננים לצנן את הקיץ באטרקציות מדעיות. בכל ימות השבוע, כולל שבתות, תתקיים פעילות המשלבת מדע, יצירה וטעימת גלידה. למשל, סדנה המסבירה על הקשר בין שימוש בחנקן נוזלי וגלידה.



במקביל, בכל יום יתקיים מרוץ מדע ברחבי הפארק. המסיימים שפתרו את החידה יזכו בכרטיס כניסה לסדנת הגלידה.


ב־3 באוגוסט, בשעות 20:00־17:00, יתקיים הפנינג סמי הכבאי. בתוכנית: חוץ מהמופע של סמי, הילדים יהפכו לכבאים ליום אחד - עם כבאית אמיתית והדגמות באש. ב־24 באוגוסט (20:00־17:00) יתקיים הפנינג תעופה עם מיצגים, סדנה להכנת דגמי מטוסים וחלליות ועוד.


מחירים: 30־60 שקל.