במהלך החופש הגדול אנחנו הופכים מאנשים שתקועים מול מסך כלשהו למחפשי אטרקציות. הילדים, שכבר הבינו שאיבדנו סבלנות ושליטה, דורשים שנאתגר אותם כל העת, נחדש להם, ולנו אין ברירה. האמת היא שיש אין ספור אפשרויות למלא את הצרכים שלהם ולשבור את השגרה מול המחשב או הסלולרי. הנה כמה מהן.
 
מתחת לפני המים
רבים יורדים במהלך החופש הגדול לאילת. לאחרונה החל המצפה התת־ימי בעיר לשווק צלילות משפחתיות (מגיל 8) אשר לא מצריכות ניסיון קודם. מדריך צלילה ילווה אתכם בפעילות בת 45 דקות, שבה תוכלו לצפות באלמוגים ובדגים היפהפיים שיש למקום להציע. אם תרצו מזכרת מהחוויה, תוכלו להשאיר נציג על החוף שיצלם את הצלילה.
כניסה לפארק: מבוגר - 99 שקל, ילד - 79 שקל. מחיר צלילה: 99 שקל לאדם. שעות: מדי יום, 16:00-8:30
 
צלילה באילת. צילום: המצפה התת ימי באילת
צלילה באילת. צילום: המצפה התת ימי באילת

 
מעלים דופק
בחודשי החורף והאביב הגלבוע מושך מטיילים, בין היתר בשל הפריחה המרהיבה והמרחבים הירוקים, אבל גם בקיץ שווה לקפוץ לאזור. ב"חוויה בגלבוע" מציעים נהיגה ברכבי ריינג'ר בעמק חרוד העשיר במעיינות. 
 

מדובר במסלול של שעה שיעלה לכם את הדופק מצד אחד, ויצנן את הגוף מצד שני. חולפים בו בין היתר במעברי מים עמוקים ורדודים, ביערות, וגם עוצרים לפיקניק במעיין נסתר ואוכלים אבטיח קר. 
 
המסלול מתאים למשפחות, לזוגות וגם לקבוצות קטנות. הנהיגה בכלי הרכב מותנית בהצגת רישיון נהיגה.
מחיר: 500 שקל לרכב בעל ארבעה מושבים.

ירוק בעיניים
דרך נוספת לשחרר את האנרגיות של הילדים הקטנים היא טיול מודרך ביום שישי בחבל בנימין, לא רחוק מירושלים, שמלא בפינות ירוקות ובמאגרי מים.
באזור עשרות מעיינות שנובעים מן האדמה, בריכות שכשוך שבהן הילדים יכולים להתרענן וכמובן מגוון של מסלולים קלים שמתאימים לכל המשפחה. 
במהלך החופש הגדול יוצאים ארבעה טיולים מודרכים בימי שישי - ללא תשלום. ב־28 ביולי, למשל, יתקיים החל מהשעה 8:00 בבוקר סיור בין מקורות המים שלאורך כביש אלון. בין לבין תהיה עצירה קצרה ב"סבונטו", מפעל חברתי לייצור סבון. נפגשים במאפיית "עלמא שי" בתחנת הדלק בצומת כפר אדומים.
בין התחנות בדרך: עין מבוע שבשמורת נחל פרת ובריכה אקולוגית ביישוב כוכב השחר. סיום משוער: ב־13:00.


נחל פרת. צילום: נורית יהודאי מימון
נחל פרת. צילום: נורית יהודאי מימון


בעקבות יעקב
בפארק נאות קדומים מזמינים אתכם להצטרף לסיורי ערב בעקבות כמה מהדמויות המוכרות מסיפורי התנ"ך. בכל שבוע נתמקד בדמות אחרת, נשמע את סיפורה וגם נכין מאכל מקראי. 
 
בין הסיורים נשמע על יעקב, שקנה את בכורתו בנזיד עדשים שבישל לאחיו עשיו והפך לאחד הרועים הגדולים בתקופתו. נתוודע לעדר צאן ולחיי הרועים, נדלה מים מבור, נבשל נזיד עדשים ונשמע על סיפור אהבתו של יעקב לרחל. 
בסיור אחר, שיעסוק ביוסף, נרד בעזרת סולם אל בור מים, נבנה מלבני בוץ דגם של מחסן תבואה מצרי ונכין פיתות בטאבון.
הסיורים מתקיימים בימי חמישי בחודשים יולי ואוגוסט (17:00 עד 19:30). מחיר למשתתף (מעל גיל 3): 40 שקל. בהרשמה מראש בטל': 08־9770770. 

נאות קדומים. צילום: איתי בלסון
נאות קדומים. צילום: איתי בלסון


הכל פתוח
במהלך החופש יפעל בפארק המעיינות בבקעת בית שאן ה"אסקייפארק", חדר הבריחה הפתוח הראשון בארץ. הסיפור שלנו מתחיל לפני שנים, בתקופת חומה ומגדל. שלמה גור, אז רכז הביטחון, יצר סליק עם כלי נשק והטמין ברחבי הפארק רמזים שיכולים לסייע בפתיחתו. 
המשתתפים מקבלים את התיק של גור, מכשיר קשר ורכב עם איתוראן ויוצאים למסע לחיפוש המפתח לדלת הסליק. הפעילות המאתגרת מתאימה למשפחות ולכל מי שאוהב חדרי בריחה, והבונוס הוא טיול והנאה מהפארק המקסים. 
כניסה רגלית - ללא תשלום. כלי רכב חשמליים: 200 שקל לרכב לארבעה, 285 שקל לרכב לשישה. השתתפות בחיפוש: 105 שקל לאדם.

מול הים
על פסגת הר, ביער עופר שבכרמל, תמצאו את "ים כרמל". המקום שמשקיף אל הים מציע מתחם אתגרי ובית קפה. כאן אפשר לעבור במסלול חבלים באוויר ולחוות קיר טיפוס, גשר חבלים, אומגה, קיר סנפלינג, מגלשת הרים באורך קילומטר, מסלול אבובים יבש וטרמפולינת באנג'י. במקום יש גם מתחם לקטנטנים, שכולל סדנאות.
הפארק פתוח בימים ראשון עד חמישי בשעות 10:00־16:00 ובשישי בשעות 10:00־15:00. מחיר צמיד כניסה לשימוש חופשי עד שעתיים: 119-55 ש"ח שקל. טל': 04-9592224.

ים כרמל. צילום: אלי מליץ
ים כרמל. צילום: אלי מליץ

 
פרי גליל
החווה החקלאית "להתאהב בטבע" ומיזם "אוצרות הגליל" מזמינים אתכם לקחת חלק בקטיף ליצ'י. הפסטיבל יימשך עד אמצע חודש אוגוסט. בתפריט - בעיקר קטיף ואכילה של הפרי העסיסי.
החווה נמצאת סמוך לקיבוץ מצובה בגליל המערבי, בין כברי לשלומי. את פניכם יקבל ביאליק סולימני, שיסביר על הפרי הטרופי, מוצאו וסגולותיו הרפואיות. לאחר מכן תצאו לפעילות הקטיף ואת השלל תעבירו לסלסילה.
שעות פעילות: כל השבוע בין 9:00 ל־17:00. מחיר כניסה (מעל גיל 3): 30 שקל. מחיר לק"ג ליצ'י: 25 שקל.

צוחקים אחרונים
בקרקס החקלאי במושב היוגב בעמק יזרעאל חוגגים את הקיץ בפעילות מים רטובה וקרירה. הילדים יוכלו ליהנות ממגלשת מים ולצאת למסלול ריצה בין הממטרות הפזורות בשטח הקרקס. 
נוסף על כך, אפשר לצפות במופעי קרקס, לצאת לפעילות משפחתית בעקבות כתב חידה, להשתתף בסדנה ללימוד ג'אגלינג, לקטוף ירקות אורגניים ולהאכיל חיות.
פתוח בחופש הגדול בין 10:30 ל־15:00. המופע בשעה 12:30. מומלץ לתאם ביקור מראש בטל': 073-3744211. 

הקרקס החקלאי. צילום: יאיר מרדכי
הקרקס החקלאי. צילום: יאיר מרדכי